Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 8 Februari 2011

CICAK KUBIN NAK JADI NAGA




INI GENGSTER CHINA - COOL



nota:
apa punya melayu
baru baca tuduhan dah pitam
kah kah kah




RASUAH : KETUA UMNO PANDAN PITAM KETIKA TUDUHAN DIBACA
- meloya

Ketua UMNO Bahagian Pandan Abdul Ghani Ismail yang dihadapkan di Mahkamah Sesyen hari ini terhadap lapan pertuduhan pindaan menerima rasuah daripada seorang kontraktor, pitam di kandang tertuduh secara tiba-tiba ketika pertuduhan dibacakan.

Kejadian yang berlaku ketika pertuduhan dibacakan tidak sampai lima minit oleh jurubahasa di hadapan Hakim Rozilah Salleh, mengejutkan kesemua pihak termasuk anggota keluarga tertuduh dan para wartawan yang berada di galeri awam apabila kepalanya terhantuk pada kandang itu.

Isteri tertuduh yang turut hadir bergegas mendapatkan dan menenangkan suaminya yang mulai sedar. Difahamkan kejadian itu berlaku disebabkan Abdul Ghani tidak mengalas perutnya kerana berpuasa hari ini.

Prosiding bersambung setengah jam kemudian selepas Abdul Ghani memberitahu mahkamah bahawa dia masih mampu meneruskannya.

Abdul Ghani, yang diwakili peguam bela M. Athimulan kelihatan pucat dan tidak bermaya itu, masih tenang memberikan pengakuan tidak bersalahnya terhadap kesemua pertuduhan pindaan.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… PAHLAWAN MELAYU PUN BOLEH PITAM…. kah kah kah..

kah kah kah…. CAKAP BERJUANG UNTUK BANGSA DAN AGAMA…. kah kah kah..

kah kah kah… KES KECIL INI PUN PITAM…. kah kah kah..

kah kah kah...INI KES PROJEK LONGKANG... kah kah kah..

kah kah kah… TENGOK CHINA MCA… REMBAT12 BILION…kah kah kah..

kah kah kah… TENGOK LEE LIONG SIK… COOL SAJA MASUK MAHKAMAH… kah kah kah..

woit… APA PUNYA TUUUUR… PEJUANG MELAYU INI… kah kah kah..

kah kah kah... BAGI MALU KAUM.... kah kah kah..

kah kah kah... TAK ADA STYLE.... kah kah kah..

woit… MANA PERKASA… BANTU SIKIT… kah lah kah..

woit… MANA DIA PENJIHAD ISLAM… MANA DIA MAT BISUL… kah kah kah….

kah kah kah… TOLONG DAN BANTULAH YANG SEKAUM..SEAGAMA DAN SEBISUL…. kah kah kah




19 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

"Islamic society is a civil society, one that has been undermined by the enforced process of secularization, thus impairing its ability to sustain a genuine process of democratization.Like John Keane, El-Affandi, and others Ghannouchi takes issue with Ernest Gellner in his refusal to include Islamic society within the category of a civil society.Islamic law and faith both play a vital role in civilizing and pacifying individuals.The Islamic concept of taqwa (the fear of God) motivates citizens to be law-abiding individuals, thus reducing the cost to both state and society.Contrary to the effect of Islam, secularism is seen as a major contributor to much of the brutality that human societies suffer from.

DR AZAM TAMIMI on GANOUCHI

Tanpa Nama berkata...

puasa broo....mana la tau klau brpuasa kes setle...

Tanpa Nama berkata...

mana dia tak pitam bro TT, satu perkara yang ajaib kalau kene dakwa rasuah bagi gerombolan..hahahaha...

Tanpa Nama berkata...

pitam ni nakkan simpati hakim ke?
puasa ni nakkan simpati tuhan ke?
aik? dari kontrektor ke kerajaan ke rakyat ke hakim ke tuhan pun semua kau nak kelentong dgn drama kau???!!

Tanpa Nama berkata...

ntah la apa nak jadi 'pejuang ketuanan melayu' nih...aku yang parti tupperware pun turut merasa malu yg amat sangat kerana mamat tu sebangsa denganku...

Tanpa Nama berkata...

"woit… MANA PERKASA… BANTU SIKIT… kah lah kah.."


kah kah kah ko mmg gampang la TT

Tinta Hitam berkata...

Biasanya kalau nak buat rasuah puak puak ni kena la bagi sikit kat pimpinan atasan.Jgn makan sorang.Kalau apa apa jadi adala backup.Diua ni sama mcm Khir Toyo juga.

Cuba perhatikan pimpinan UMNO lain semua selamat sebab tak makan sorang sorang

Bador berkata...

Dia puasa sunat atau puasa qada'. Biasalah bila tersepit mula jadi baik. Ada pakai ketayap ada 'puasa' ada 'solat' semua ibadat terpaksa bukan ikhlas.

Tanpa Nama berkata...

'daya tahannya' amat lemah berbanding dengan sorang lagi tokoh gangster cina...porno chua..

Tanpa Nama berkata...

pertama kali dalam hidup berpuasa ke? kah kah kah...pergi la...

Tanpa Nama berkata...

bro isyam,

mamat nie mana pernah puasa.... aku tau la..

buat puasa sunat supaya TUHAN lembut hati hakim...

macam budak2 buat salah... bila bapak balik kerja... dia pun nak cuci kereta ayah... tolong mak basuh pinggan..macam2 la. pas tu pitam la dia penat. aduh.

sama la mamat nie. tak pernah2 puasa..tiba2 puasa...pitam la dia.

TUHAN nak ditipunya.. aduh.

Karipap Semalam berkata...

Kalau baru balik umrah 3-4 hari lepas, mungkin Hakim akan gugurkan kes rasuah beliau.

Nie la budaya gerombolan, makan rasuah ramai2 taxde kes, tapi makan rasuah sorang2 tunggulah, mesti ade yang nak cucuk jarum.

Pengajaran yang boleh dipelajari oleh pengikut2 gerombolan ialah: duit rasuah jangan makan sorang2, nanti ade share partner tak puas hati kasi cucuk jarum.

Tgk masa Madey dulu, dipecatnya Anwar xde sekor pun gerombolan yg berani menentang beliau.

Tanpa Nama berkata...

BRO DIA IKAN BILIS BRO YG TU JERUNG MESTI BOLEH LEPAS...PASAL TU PENGSANG TU....NATE BEWOK SUNGUH

gmusang7 berkata...

woiii dah lah nak bodoh kan semua orang...anak aku umur 7 tahun pun puasa tapi takde pengsan2 pulak..porrrahhh citt..kalu nak menipu pun p la tipu pak cik,mak cik fedla,,,,soh2 p main jauh2...

sali berkata...

ha ha ha ..lawak..lawak.syok la i bca komen u all...pengsan? kah.kah kah!

sali berkata...

Baru kat mahkamah dunia da pengsan,blum g jumpa malaikat maut.

puspawangi berkata...

Tentulah pengsan tuduhan palsu tu..yg dapat nya ciput je..tak sebanyak yg dalam kertas pertuduhan atau yang di bacakan atau yang di pinda!!!

kesian dia. Siapa yang malu? isteri, anak2, mak bapak..kalau tahu malu la..

Tanpa Nama berkata...

"Kejadian yang berlaku ketika pertuduhan dibacakan tidak sampai lima minit oleh jurubahasa di hadapan Hakim Rozilah Salleh, mengejutkan kesemua pihak termasuk anggota keluarga tertuduh dan para wartawan"

tak sampai 5minit berdiri dlm kandang org kena tuduh, dah pitam?
ni bicara mesti belah pagi. takpun, paling lewat, belah tengahari atau awal ptg, sekitar 2ptg.
takkan puasa baru setengah hari dah sampai pitam?
pitam kerana "tidak mengalas perut"! kahkahkahkah!
1st time puasa ke nih??
budak umur 10tahun pun tak alas perut kalau puasa, SEBAB PUASA!
kalau dah alas perut, puasa apanya?? jawap: puasa UMNgOk!
kahkahkahkah
"puasa yang yok; tengahari bukak periok!"
"puasa UMNgOk; alas perot supaya tak kiok!"
kahkahkahkah
(mungkin mufti harus sana harus sini boleh keluar fatwa ni khas utk gerombolan UMNgOk kahkahkahkah)

Tanpa Nama berkata...

banyak betol org bn kena dakwa rasuah
tapi tak pernah dengar pulak yang pernah lekat.....

dia orang pakai ilmu apa agaknya??
dia orang beguru dengan siapa??
berguru kat mana tur??