Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 8 Februari 2011

SURAT DARI PEMBACA CERITA POLIS PENCEN


KE MANA PERGINYA BALAI POLIS BRICKFIELD ?


ke mana hilang balai ini?
tetiba kosong?

adakah akan di baharukan?
adakah rumah untuk anak isteri polis ini akan dibesarkan?
adakah kawasan ini akan di perbaiki?

semua senyap?

atau tanah ini kena rembat?

kalau kena rembat - siapa yang rembat?
ini tanah kerajaan
ini tanah orang ramai
macam mana kena rembat

sesiapa ada info dimana balai polis brickfeild ?


adalah balai ini telah
di bawa pulang oleh memohan singh ke india?

adakah balai ini telah
di faraidkan untuk di jadikan
taman permainan?

nota:
dihadapan balai polis ini ada satu padang bola
berapa ramai cukong sudah hantar china doll
untuk kencing berdiri disini

kencing berdiri adalah ikaln baru
untuk little india kah kah kah


DARI MEDAN TAHRIR - AMAT BIADAP


bapa mentua ambo bekas polis, pangkat tinggi la jugak.. cukup ambo bitau, pencennya melebihi 3.5k.. dia tahu apa yang polis buat kerana dia bertugas sebagai polis sejak tahun 60-an lagi.. skrg dia dah 60an jugak.. dia sudah jadi orang masjid, semayang tungging terbalik siang malam.. jaga kemaslahatan masjid.. hebat dia beramal... tapi sayang, otak UMNO dia tak boleh dicuci lagi walaupun setiap hari dia bergurindam berqasidah akan segala kejahatan polis, sultan2 dan pemimpin negara.. tatkala beberapa hari dan bulan lepas, anak muda ada kerap mengebas duit tabung masjid.. beliau mencadangkan macam2 kepada jawatankuasa masjid semasa mesyuarat kampung (bandar sebenarnya).. ambo hanya diam sajo.. ek pun dak, uk pun dak.. setelah lama pegawai2 masjid berkaedah macam2, tiba giliran imam tua bertanyakan kepada ambo.. ambo kata "biarlah".. tiba2 semua terdiam.. termasuk bapa mertua ambo.. imam tua kumam sebentar.. beliau bertanyakan lagi, "kenapa kesitu pulak, ini duit masjid.. ini duit orang ramai..duit yang akan digunakan ke jalan Allah, ke jalan agama, tak takut mati ker, dalam kubur besok akan disoal bla2.. hari kiamat lagi, akan disoal ..diseksa api neraka ..bla2...".. ambo agak malas nak menyuarakan apa2.. tapi bila disoal untuk kali kelima, baru ambo ulaskan "tak ada masalah apa2 pun, biasalah budak2 muda..budak tu curi pun, hanya berapa sen berapa ringget saja untuk satu tabung, tapi pemimpin BN mengebas duit berjuta2, tak la kita bincang sampai nak runtuh masjid macam tadi..... lagipun, duit masjid, setiap minggu kita dapat mencecah seribu lebih, lagipun bukan semua tabung yang kena pecahkan" tak sangka ambo, idea bangang ambo gini, senyap gegitu jer dalam meeting masjid

Oleh Tanpa Nama pada DARI MEDAN TAHRIR - AMAT BIADAP pada 11/02/07

9 ulasan:

Ahmad Zaki @ abuateif berkata...

salam,,hahahah aku suka cerita ni hahaha memang aku suka

Tanpa Nama berkata...

tAK SALAH BULKT SENTOSA NI BRICKFIELD PSF LIBU LIBU DAH.

Lau Tze berkata...

umno lebih banyak merembat duit dari pencuri tabung masjid.. tapi pencuri tebung tu la yg lagi kecoh.. unmo rembat berjuta2 duit anak yatim tak kecoh la plak

Tanpa Nama berkata...

apa nak heran bro
flom pun boleh hilang
inikan pulak balai polis brickfield!

Tanpa Nama berkata...

so sweet...so cute...ueskahk!kah!kah!

aidono berkata...

gedebuk... ambik ko...kena sebijik kat muka... kah kah kah... baek punya celita.. adey adey ... aku tak tahan nak ketawa ni

kah kah kah kah kah 1000x

Tanpa Nama berkata...

hahahaha...
wa caya sama lu...
bapak mertua wa pun lebih kurang...
dah pancit baru nak sedor...

lat tali lat ta li ta plum..
hahahaha

Tanpa Nama berkata...

geng masjid tu senyap sbb malas lyn org tadak otak cm anon tu

gua pn anon so?

ImNeO berkata...

excellent piece of writing..
i love u pak isyam..