Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 10 Februari 2011

YANG MUDA JANGAN DITUAKAN



LILITAN HATI KEKASIH



nota:
lilitlah serban kamu
seperti kamu melilit
hati kekaseh ... bait shaer dari rumi


nota:
tak tahu pulak sapa rumi
kah kah kah


HARI KEKASIH : SYOR NASARUDDIN PENDIRIAN PERIBADI BUKANNYA PAS KATA KHALID SAMAD
– minsider

PAS Selangor hari ini menolak cadangan Ketua Pemuda PAS pusat Nasrudin Hasan at-Tantawi yang mahu melancarkan kempen membendung gejala tidak bermoral di negeri-negeri Pakatan Rakyat sempena sambutan Hari Kekasih.

Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Samad(gambar) berkata, Nasrudin tidak mempunyai kuasa untuk bercakap bagi pihak penguat kuasa kerajaan negeri jika undang-undang Islam dilaksanakan jabatan agama.

“Beliau (Nasrudin) tidak mewakili kerajaan.

“Jabatan agama negeri sentiasa membendung aktiviti-aktiviti tidak bermoral bukan sahaja pada Hari Kekasih,” katanya.

Kata beliau, komen Nasrudin itu mungkin pendapat sendiri dan tidak dibawa dalam mesyuarat biro politik baru-baru ini.

Nasrudin dilaporkan berkata telah mengarahkan pihak berkuasa tempatan di Kedah, Kelantan dan Selangor untuk bekerjasama dengan polis dan Rela bagi membendung aktiviti tidak bermoral itu.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… MAT SERBAN SUDAH BUAT FATWA…. kah kah kah..

kah kah kah… MAT SERBAN TAK SEDAR… DUNIA DAH BERUBAH… kah kah kah..

kah kah kah… MAT SERABN NAK JADI KAN PAS - PARTI ANTI SEX… kah kah kah…..

woit.. MAT SERBAN NAK JADIKAN PAS PARTI ANTI ANAK MUDA.... kah kah kah..

kah kah kah... MENANTU AYAH MESTI SENYUM BERPUAS HATI... kah kah kah..

woit... MAT SERBAN NI... TAK IKUT KE DATARAN TAHRIR... kah kah kah....

kah kah kah...DATARAN TAHRIR ADALAH KERJA ANAK MUDA....kah kah kah..

kah kah kah... ANAK MUDA YANG DAH 30 TAHUN KENA TINDAS... kah kah kah..

kah kah kah... SAMPAI TUA ANAK MUDA HIDUP MERANA ..KERJA TAK ADA..AWEK TAK ADA... kah kah kah

nota:
selalunya orang yang kecewa
selalunya orang yang poyo
selalunya mat skema
selalunya mamat yang tak kacak
selalunya mamat yang tak laku
selalunya mamat yang muka tak hensem
selalunya mat tak pernah dapat awek masa muda
selalunya mat selalu kena rejek
selalunya mamat mamat macam ini pa chu ching dalam gelap
selalunya mamat ini sesudah pa chu ching tak mengaku

selalunya bila mamat mamat ini ada kuasa
mamat ini berdendam melarang anak muda untuk merayakan kemudaan
selalunya mamat jenis ini mahukan anak muda jadi tua
selalunya mamat jenis ini akan kahwin lebih dari satu
kerana masa muda tak merasa rock
kah kah kah

NOTA:
berkasih kasih lah kamu
seperti orang orang sebelum kamu
dan akan ada orang diantara kamu
yang akan menyerongkan niat dan
cinta kaseh sayang sesama manusia
hendaklah kamu bersabar
dan pergi lah bersiar siar ke bukit bintang


49 ulasan:

i am no slob berkata...

hahaha SPOT ON, borther Isham! Absolutely righto!

beruk2 yang tak pernah nak merasa selalunya akan jadi anti anak2 muda. keja dia nak bambuu anak2 muda aja.

org utara kata, boleh pi melingkop! dah kalau otak tu penuh taik, taik la jugak, tak guna la kuasa atau diploma atau apa2 yg dia nak gahkan.

TAIK TETAP TAIK.

punya suka la anak muda nak sambut apa pun. bukan pi kacau benda dia, hak dia. apa masalah.......!

underBear berkata...

aku paham maksud yang muda jangan dituakan.
kat artikel ni,kita tngok ada yg plek.Pas pon dh nak jd cam umno ka.
Nasrudin hanya memberi cadangan,dan cadangan adalah tersngatlah baik.
nasrudin tidak mewakili kerajaan.
ni yg pelik.kna jd krajaan bru bleh wat statement??kna ada tauliah bru bleh wat cramah.
hisyam,u wat blog mest u ada klulusan it kan??hahahah..
tp blog u ni xleh r komen2 or cadang2 benda yang bgus.bb u xduk dlm krajaan.
yang tua pun jgn dimudakan.
>>saya cadangakan rosmah trunkan berat badan.eh,sori.saya bukan fitness trainer.sy doktor ja.

Tanpa Nama berkata...

Orang muda yang mentaati perintah Allah adalah amat berharga. Mereka yang mentaati perintah Allah pada usia muda sebelum sampai masa tua dan meneruskannya hingga lanjut usia ialah mereka yang beruntung di dunia dan akhirat. Anak muda adalah sasaran golongan Yahudi dan Nasrani agar generasi depan umat Islam akan dihancurkan. Bersama-samalah kita turut perintah Allah dari sekarang...

naim berkata...

Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat, Nasrudin Hassan menafikan laporan AFP yang mendakwa beliau mengatakan pihak berkuasa agama di negeri Pakatan Rakyat akan menjalankan pemeriksaan terhadap pasangan pada malam 14 Februari ini.

Sebaliknya, beliau hanya berkata, pemuda PAS sedia memberi kerjasama kepada mana-mana kerajaan negeri khususnya Pakatan Rakyat dalam usaha membendung perbuatan tidak bermoral masyarakat pada malam Valentine’s Day tersebut.

Katanya, ianya sesuai dengan amalan rutin pemuda PAS yang sering kali turun menyebarkan risalah dakwah kepada masyarakat khususnya beragama Islam pada malam sambutan tahun baru atau Valentine’s Day, agar tidak melakukan perbutan tidak bermoral.

"Saya tidak jahil tentang autoriti dan bidang kuasa yang ada pada kerajaan negeri.

"Saya tidak buat arahan kepada kerajaan negeri supaya ikut pemuda PAS.

"Wartawan yang menelefon saya itu telah tersalah faham," jelasnya kepada Harakahdaily.

MATT SKEMA berkata...

fatwa mengingati hari kekasih memang telah dipersetujui haram....

tak payahlah TT nak ubah jadi halal balik...

TT kena rujuk dulu sejarah sebenar hari kekasih tur!

Yang baik jadikan teladan, yang buruk jadikan sempadan.

boleh cool, tapi biarlah selari dengan kehendak agama.

kalau cool tapi menentang kehendak agama, biarlah kita jadi mat skema.

sebab agama itu asas/ dasar kehidupan manusia. Manusia tak akan cool selama-lamanya. Yang dibawak ke lubang kubur ialah amalan agamanya.

tapi apa pun TT, kalau nak mengasihi mak bapak, adik kakak, cikgu tok guru....aku setuju sangatlah!

skema pun skemalah. Janji rock!

Jezz Anwar Mashhar berkata...

Mat-mat skema yang hidop membosankan ~

Jezz Anwar Mashhar berkata...

Mat-mat skema yang hidop membosankan ~

Tanpa Nama berkata...

Ingat anak isteri itu baik.tapi jika 'kekasih' itu umpama "Allah" itu lagi baik. yang tak baik kekasih itu lebih ke jalan maksiat. lngat sekadar tahu haram,batasan bukan mahram itu tidak mengapa. yang tak betul ialah buat tak senonoh dan kaitkan dengan soal akidah,kepercayaan agama lain yang akan menjadi syirik.Tukar Tiub kenalah faham betul2....jangan pakai hentam aje...(Ustaz Koboi)

adi berkata...

jgn tak tau bro, kalau di Selangor ni sekali lagi Hassan Ali nak sabotage macam kes 10 Muharram di Gombak, ni semua kan geng2 perpaduang mana nak senang tidur selagi tak jadi MB. Takbir!

Tanpa Nama berkata...

TT,

Hal-hal ideologi politik ko aku bley ikut, hal-hal berkaitan syariat Islam versi ko aku tak bley follow...sesat lagi menyesatkan...hihi..anyway still salut ko utk ape yg ko perjuangkan utk publik... salam dr kekasih demokrasi tulen...

SALAH KE BERKEMPEN? berkata...

TIDAK ADA SALAH 'KEMPEN' KPD ANAK-ANAK MUDA SUPAYA MENJAUHI CARA HIDUP TIDAK SIHAT...ANTI-ZINA (NAMA LAINNYA SEKS BEBAS) ARAK, JUDI, PERAYAAN VALENTINE DAY...
INI SEMEMAMNGNYA DI LARANG/ HUKUMNYA HARAM OLEH AGAMA ISLAM... ORG2 KAFIR TAK BOLEH MASUK CAMPUR HAL2 ORG2 ISLAM, SEBAGAIMANA KITA TAK MASUK CAMPUR HAL2 AGAMA MEREKA... ISLAM ADA PRINSIP, ADAKAH KITA NK BUAT APA2, KENA MINTAK PERSETUJUAN DR ORG2 KAFIR DAHULU BARU BOLEH BUAT...MCM PERANGAI UMNO!

"UNTUK KAMU AGAMA KAMU, UNTUK KAMI AGAMA KAMI"...

MASALAHNYA SKRG,KITA ORG2 ISLAM TERLALU TAKUT NK BUAT SESUATU... TAKUT TAK DPT SOKONGAN ORG2 KAFIR DLM PILIHANRAYA! INGATLAH KEMENANGAN ITU KUASA ALLAH(WALHAL, INILAH YG SEPATUTNYA DI BUAT UTK ORG2 ISLAM, YG TAK DIBUAT OLEH UMNO) MAKA ORG2 KAFIR KELIRU DGN ISLAM PAS DGN ISLAM UMNO...ISLAM PAS KATA TAK BOLEH MINUM ARAK, MCA, GERAKAN TGK ORG2 ISLAM UMNO MINUM ARAK...PAS KEMPEN, JGN BERZINA, UMNO GALAKKAN HIBURAN DAN PERGAULAN BEBAS, PAS KEMPEN JGN MERAYAKAN VALENTINE DAY...UMNO BUAT2 TAK KISAH DGN PERAYAAN INI YG DIRAYAKAN OLEH ANAK2 PEMIMPIN UMNO DAN PEMIMPIN2 MCA, GERAKAN, DAP, MIC...
WALHAL VALENTINE DAY NI ADA KAITAN KE DGN ORG2 CINA? ORG2 INDIA? ORG2 UMNO?

KERAJAAN BUAT KEMPEN BERHENTI MEROKOK MENGAPA TAK BISING? MCMLAH KERAJAAN AKAN MENGHARAMKAN ROKOK!
BILA PAS BUAT KEMPEN...MARAH, WALHAL IANYA TERANG2 HARAM-UTK ORG2 ISLAM...TAPI ITUKAN CUMA KEMPEN...SALAHKAH BERKEMPEN, SUPAYA BERI ISYARAT KPD ANAK2 MUDA YG BENDA NI AKAN MEROSAKKAN MEREKA, KALAU TAK DI BUAT KEMPEN, MEREKA MERASAKAN INI KEBEBASAN, SESUATU YG BAIK, MCM HIBURAN MELAMPAU SKRG...BUANG BAYI. UMNO TAK APA, DIA SUKA HIBURAN DAN BUANG BAYI, NANTI DIA BOLEH BUAT BANYAK2 RUMAH HARAPAN MCM KT MELAKA NUN...

KITA HANYA AKAN DIBERI KEMENANGAN OLEH JIKA KITA AMALKAN 'AMAL MAKRUF NAHI MUNGKAR'...KITA BERJUANG, BERBEZA DGN ORG2 KAFIR BERJUANG...KITA BERJUANG KERANA ALLAH, BUKAN KERANA IDEOLOGI BARAT ATAU TIMUR...

Sayuti Tamimi berkata...

woit bro tt, lu ni sengal ke hape? kene tipu dn media putar belit umno. kah kah kah. si kahlis samad pon sama, si pemuda dap pon sama. sengal la lu. nasruddin buat kenyataan lain, media tabur benda lain. lu pon boleh melatah juga. pergi lanchowww laaa lu kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

apa cerita big mama meninjau persediaan pelumba basikal negara pada pelancaran Jelajah Malaysia 2011 ..big mama bkn main lg..suka ah tgk anak ikan..

Tanpa Nama berkata...

errr....
tak ok ke cadangan tu???

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah kah kah
aku setuju sgt dengan apa yg hang tulis nih bro isham
kah kah kah kah

muka2 rejek zaman muda ni memang cukup jeles dengan anak2 muda
pasal dulu depa tak dapat sambut
pasal tadak awek yg mau kat depa
kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Broo!

Gua mula tak percaya pada PR
Tapi gua lagi tak percaya pada BN

Gua rasa PR hampeh
Tapi gua rasa BN lagi hampeh

Apa mesti gua buat bro?
Bukan gua sorang macam ni bro
tapi banyak
bersepah-sepak

Tolong gua bro

sheikhalfarisi berkata...

salam, ana setuju sangat dgn kp pas nasruddin at tantawi utk... ( mana pemuda pkr ) berkempen membenteras perbuatan tidak bermoral pd hari velentine day yg jelas haram tu.kalau boleh d semua negeri termasuk negeri yg d perintah oleh umno dajal.

ini utk mengelakkan anak2 muda dan anak2 tua spt tt n penyokongnya n labu2nya malakukan maksiat.kalau buat d negeri pakatan sj.mereka akan ke negeri umno utk buat maksiat.

tak heran selagi ada penyokong maksiat selagi itulah akhlak remaja melayu tergadai,runtuh.yg herannya kenapa melayu yg sibuk nak raikan velentine, bangsa lain x pun???

sheikhalfarisi berkata...

salam, ana setuju sangat dgn kp pas nasruddin at tantawi utk... ( mana pemuda pkr ) berkempen membenteras perbuatan tidak bermoral pd hari velentine day yg jelas haram tu.kalau boleh d semua negeri termasuk negeri yg d perintah oleh umno dajal.

ini utk mengelakkan anak2 muda dan anak2 tua spt tt n penyokongnya n labu2nya malakukan maksiat.kalau buat d negeri pakatan sj.mereka akan ke negeri umno utk buat maksiat.

tak heran selagi ada penyokong maksiat selagi itulah akhlak remaja melayu tergadai,runtuh.yg herannya kenapa melayu yg sibuk nak raikan velentine, bangsa lain x pun???

Tanpa Nama berkata...

TT memang expert pasal rejek sb dia sendiri ikon rejek - TT sendiri tak kawin2 pakchuching siang malam kat Bangsar tu yang berpelesiran model2 seksa-seksi. TT lu sorang hipokrit jangan adu-domba

Tanpa Nama berkata...

salam

kau blum dapat apa yg perlu kau dapat masa mudamu hishamudin rais...

kau benar2 kehilangan sesuatu dlm hidupmu yang padanya kau amat2 memerlukannya...

rattlehead berkata...

kpd yg tak faham...aku fahamkan...kat tunisia dan mesir tu adakah pencetus kebangkitan menentang kezaliman dr golongan berserban..jawapannya tidak...anak muda punya peranan besar dlm memperjuangkan islam....kalo ikut cara org berserban alamatnya sampai tua kena tindas...cara menangani seks bebas kena ikut peredaran zaman...ada faham.....fahamkan maksud khalid samad tu dulu...menentang gejala seks tidak perlu ikut hari2 tertentu..perlu setiap masa...wassallam

Kucing Parsi berkata...

itu aku cakap, buat 100 storey mega tower aku sokong, tapi kena buat red light district, legal kan prostitution
baru malaysia maju...
berniaga lendir la kaya. baru ringgit melonjak naik...

cayalah TT

nan berkata...

masih ada yg dungu utk faham gaya penulisan TT...yg tak paham p mamposss!!!memang betul kata tt penyakit bodoh memang takde ubat!!!!

rattlehead berkata...

pilih parti yg jahat byk (BN) atau yg jahat sikit je (PR)....nak pening2 wat pe....benda simple...mana ada parti perfect dlm dunia ni....

Org KB berkata...

Ni barula pnya org. psl politik best je aku ikut. tup2 bila org buat kempen anti-zina, dia pun lwn jgk. apa kes ni pakcik?

cdgn punya main bagus bole pula ko kata muka rejek time muda? tulisan ko ni menggalakkan anak2 muda buat benda2 yg dilarang.cuba ko baca balik,jangan nak pusing ayat pulak.

tak ku sangka, blog yg aku sll baca dan sokong ni ditulis oleh org yg menentang apa yg betul ikut agama(kempen anti-zina).

"muda bukan bermakna boleh berzina" - Pesanan khas untuk yg MUSLIM.

salam

Tanpa Nama berkata...

Pemuda PAS ni dah takde kerja lain.Pemuda-pemuda PAS ni agenda dia ketuk pintu hotel,skodeng taman2 carik salah orang ke?.Woi nak menang hati rakyat macam mana tu kalo duduk mana2,ada org duk sibuk intip.
Bodoh,aku pun tak tau bila hari valentine ni..yg dia sibuk2 bangkitkan isu ni,tu yg buat budak2 terperasan pulak pasal hari valentine.Bravo Nasrudin bravo!
Woi,tarikh hari Ibu kat Malaysia bukan ikut kepercayaan org2 Greek ke?Ni apahal..kata jgn ikut budaya barat.
Ptuih!org Islam ni dia igt akhlak dia baik sgt.Sampai buat propaganda cakap org Melayu ni peramah,moral baik berbanding org2 Barat,org2 negara maju.Ceh,kau pegi la Eropah,Jepun ke..hidup kat sana dulu,tengok.
Budak2 yg rajin ke surau ni,kau masuk la bilik dia,rumah ke..setakat ni tak pernah aku jumpa yg bersih,tak bersepah.Kah3

Tanpa Nama berkata...

muka ketua pemuda pas tu sebijik macam kopek atau bana atau punai.

kalau tak pun, muka MUNAFIK!

ustaz Poyo Amat Suci!

Tanpa Nama berkata...

haha TT pon pancutsiling patot la nak jugak bervelentine. x cool langsung. woi loser la asik pa cucheng.kahahahah. asik pa cu cheng mcm mana nak turun jalan rraya. lutut lembek kahakakaah. kau ni TT dah mcm gerombolan. ko dah hanyut dgn tetek bik mama kahakahaha. org nak banteras benda haram ko plak nak menggalakkan. kepala bana apa dah lilit kat kepala ko kahahahaha. pegi lancaoooo la valentine. kalo nak berkasih hari2 boleh berkasih..x payah tunggu valentine. LOSER kakahahahaha

Akhi Fairuz MZM-FC berkata...

tt hanya bijak utarakan perihal politik. bab agama fail. cuba baca kembali statement nasrudin hassan. dia hanya mencadangkan. bukan memberi arahan kpd negeri2 pakatan rakyat. msia insider ni pun satu, bebal sgt ke nak bezakan arahkan dan cdgkan. khalid samad pulak dok bg statement semberono. tanya dulu nasrudin tu. korang sama2 PAS. wartawan provok skit, terus nk blame. walhal ia hanya cdgn dan pemuda pas sedia membantu spt prog2 mereka di pesta tahun baru dan malam merdeka.

bro tt, siasat dulu bro. jgn jd mcm TV3.

GG berkata...

hari-hari, hari berkasih. hari-hari, hari beraya. hari-hari, hari minta maaf. hari-hari, hari-hari. hepi jugak jadi muda ni. heheh.

yang tua berhormat, kalau mau selesaikan isu dengan telus tak payah kempen bila tarikh-tarikh tertentu saja. hari-hari pun boleh kempen. kalau tulus sayangkan jiwa anak muda, kos tak jadi masalah untuk kempen tiap hari.

blablablablabla. yang tua kebanyakannya mana mau konsider apa yang muda fikirkan. nama pun muda. haha.

selamat menjalani hari-hari tua dengan gembira.:)

Tanpa Nama berkata...

Kote aku...aku punye pasal. Tolong jangan sampai kote aku pon Nasruddin nak kacau. Daripada si Nasaruddin ni nak mengintip apa kote aku buat lebe baik ko mengintip berapa banyak harta rakyat Najib ngan Rosmah dah rembat!

Kalo kote aku berancok itu antara aku dengan Tuhan. Ko boleh nasehat. Itu hak ko tapi kalo ko nak mengintip apa kote aku buat, pastu nak paksa kote aku jadi alim macam kote ko, pergi mampos la. Sory la aku nak undi ko.

Kalo kote aku berancok seribu kali pon, harga minyak tak akan turun, harga barang tak akan murah, pengangguran tak akan berkurang, yuran universiti tak akan jadi free, duit hospital tak akan jadi murah, harga serban pon tak akan dapat diskaun.

so, jangan jadi bodoh nak kawal kote orang lain. kote dan burit yang berancok tak memberi kesan kepada harga barang, harga minyak, yuran universiti, duit hospital, peluang pekerjaan dan jugak diskaun serban!

pergi mampos dengan polis penjaga moral kote dan burit. tahun 2008 yang lepas aku undi parti ko bukan nak suruh ko jaga kote aku la bodoh!

btw, kes buang anak yang ramai daripada kaum melayu-islam ni bukan sebab merayakan mereka valentine tapi sebab berancok tak pakai kondom! takkan itu pon tak le nak pikir! otak letak kat kepala lutut ke?

Anti-PolisMoral berkata...

Nak beri nasihat, nak berdakwah silakan. Tapi kalo nak guna kuasa yang ada untuk tangkap bdk2 muda yang bervalentine, lepas tu bawak mahkamah, dan hukum bdk2 muda - itu memang dah macam sial. Nabi sendiri pon tak pernah buat kerja-kerja mengintip, menangkap dan menghukum macam ni. Zaman nabi dulu ada ke JAIS, JAKIM, JAWI semua ni?

SafeSex4All berkata...

Kenapa anak-anak muda dari kaum Melayu-Islam yang banyak terlibat di dalam kes pembuangan bayi? Kerana seksualiti mereka dikawal dengan ketat dan dihakimi secara moral oleh orang-orang seperti Nasruddin dan gerombolannya!

Kenapa anak-anak muda dari kaum Cina, India, Iban, Kadazan, Hindu, Buddha, Kristian dan bukan-muslim yang lain jarang terlibat di dalam kes pembuangan bayi? Kerana kawalan seksualiti ke atas anak-anak muda mereka lebih longgar dan masyarakat mereka kurang memberi penghakiman moral ke atas perlakuan seksual yang dilakukan oleh anak-anak muda mereka.

Dan sebab yang lain ialah kerana anak-anak muda Melayu-Islam tak pakai kondom, manakala anak-anak muda bukan-Islam memakai kondom!

Tanpa Nama berkata...

Sokong. Yang muda jangan dituakan. Hangpa nak jadi lebai, anak-anak muda tak lawan. Jangan pula nak kacau kami yang tak nak jadi lebai dan merayakan kehidupan.

Baca TT kalau masih bodoh tak ada siapa yang boleh tolong.

Tanpa Nama berkata...

antara PR dan BN, seperti di Tunisia dan di Mesir, anak2 muda akan bertindak dengan jalan dan caranya sendiri!!!
hidup TT ikon anak muda!!!
TT orang tua yang faham orang muda
kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

lu TT sampai agama lu boleh memainkan? politik tu bagus tapi jangan terlalu fanatik sampai agama lu buang.

Tanpa Nama berkata...

ko TT tak bersekolah agama... gua memang bersekolah agama tulen bang...

memang gitulah poyonya ustat2, pengawas2 dan rata2 budak pandai kat sekolah agama..

nak ajak orang buat baik dan tinggalkan yang haram, tapi guna cara yang "paling poyo terkini" dengan menggunakan perjuangan yang suci macam breeze. bila sudah kene checkmate dengan orang ramai, baru terkebil2 cover line! nak jadi ketua kemain, tapi tak paham kehendak masyarakat!

setahu aku, nik aziz punyer hebat ilmu agama pun, tak pernah bagi cadangan yang poyo2 cenggini.. study dulku kehendak masyarakat... kendian diam2 buat kerja nahi mungkar sudahla.. ni nak buat amal, kene bitau dan ajak orang ramai seolah2 nak bitau dialah sorang yang kerap buat pahala... bangang punyer kepala..

man dppp berkata...

Surah Al-Israa’(17) ayat 32:

“Dan janganlah kamu mendekati zina; sesungguhnya zina itu adalah suatu perbuatan yang keji dan suatu jalan yang buruk.”

“Sesungguhnya barangsiapa yang mencari redha Allah dengan marahnya manusia, maka Allah akan cukupkan baginya akan segala keperluannya di dunia ini. Tetapi barangsiapa yang mencari redha manusia dalam keadaan Allah murka, maka Allah menyerah...kan nasibnya kepada manusia.”
hadith sahih di dalam Sunan atTirmizi.

Daripada Abu Hurairah r.a katanya, Nabi S.A.W. bersabda :

“Sesungguhnya Allah Ta’ala telah menetapkan nasib anak Adam mengenai zina. Tidak mustahil dia pernah melakukannya. Zina mata ialah memandang. Zina lidah ialah berkata. Zina hati ialah keinginan dan syahwat,sedangkan faraj (kemaluan) hanya menuruti atau tidak menuruti.”*

Hadis kedua; Daripada Abu Hurairah r.a., dari Nabi S.A.W. sabdanya :

“Nasib anak Adam mengenai zina telah ditetapkan. Tidak mustahil dia pernah melakukannya. Dua mata, zinanya memandang. Dua telinga, zinanya mendengar. Lidah, zinanya berkata. Tangan, zinanya memukul. Kaki, zinanya melangkah. Hati, zinanya ingin dan rindu, sedangkan faraj (kemaluan) hanya mengikuti atau tidak mengikuti.”**

(Dua hadis di atas adalah sahih dan diriwayatkan oleh 4 orang imam, iaitu Al-Bukhari, Muslim, Ahmad dan Ghayatul-Maram. *Sahih Muslim, hadis ke 2281. **Sahih Muslim, hadis ke 2282)

Tanpa Tiub berkata...

ntah..apa salah kalau buat benda baik? ko lagi menggalakkan anak muda berkasih sayang ?? aku tak nampak sarcastic pun dalam penulisan nih..bab kutuk2 umno ngan bn aku stuju ngan TT, tapi bab nih, aku tak stuju..jgn jdi bengap TT oi, muda,muda gak, agama no 1..nak ker smua anak muda jd bengap takdak agama pastu jd balachi umno bila besar

mosabit berkata...

buat maksiat ni semua rutin gerombolan....

kalau korang tak buat maksiat...apa peduli dengan komen tt tu...????

pegi lanchowww laaaa...

hahahahahahahahahahah......

Tanpa Nama berkata...

ayuh. TT ada anak aku nak sebat anak TT nak berkasih sayang. kah kah kah. anak muda. apa kesah. janji masyuk!

roslan berkata...

Salah ker bagi cadangan tu, kurang2 ada mulut berkata perkara yg benar (dan pulak bagus ke anak muda islam sambut valentine ni?) Tah apa2 TT ni..aku tak faham lah. Aku pun org muda gak. Istighfarlah dan mohon ampon pad Allah segera!

Tanpa Nama berkata...

Yg bkn islam pn sibuk gk nk komen. bkn korg kena tgkap pn dgn pencegah maksiat. Hal korang la nk main puas2 smpai mampos.

Bg yg muslim, ni bkn psl mengandung ka tak mengandung. Ni pasal zina. dan tanggungjawab seorg pemimpin islam terhadap masyarakat.

Zaman nabi dulu tak perlu JAKIM dan sbgnya sebab org buat zina pn insaf sendiri. Siap dtg jumpa nabi nk minta dihukum. Tak penah belajar agama ke bro?

Ni la kesan da lama sgt duduk bwh pemerintahan be end ni. berpuluh taun duduk bwh be end smpai otak pn da jadi mcm ni.

Tuan TT ni pun suka jd jaguh jalanan je, bila pasal agama, jahil rpnya. Tu la, sesekali lepas buat demonstrasi tu, singgah2 la masjid.

Tanpa Nama berkata...

tg penting tarbiyah diri sendiri. tak perlu busy-body. jika gagal tembak kepala sendiri terutama pada petukang-tukang moral ini. mendakwah pakai ilmu bukan pakai cekup.belajar la dari APCO!

Ahmades berkata...

Mungkin TT suka buat sex bebas kot...tu yang tak kawen kawen sampai sudah...

TT.. pandangan politik awak adalah terbaek, tapi jangan campurkan hukum haram halal dalam pandangan anda.

Jangan buat kenyataan sampai terkeluar dari akidah Islam.

Tanpa Nama berkata...

islam agama cool...meletakkan ssuatu pada tempatnyer.contoh paling mudah....kopiah,songkok,topi atau apa saja yg sama mksudnya wajib letaknya di atas kepala...kalau letaknya dilutut ia sudah tidak berlaku adil.
satu lagi contoh,mengapa kita boleh automatik berhenti dilampu merah walau pun jam 3 pagi?...tetapi pada bab peraturan islam kita gelabah beruk....islam agama cool...

Tanpa Nama berkata...

wooo...

weih malaon... zaman sekarang nak khawin pun susah... duit pun xdak...
apa kejadahnya bila sekali puluh2 ribu ringgit habis... siap hutang ngan bank lagi....
baik raiikan zaman muda..

bercinta dan berkasih sayang...

Tanpa Nama berkata...

lu ni cam pokeh lah TT..bab valentine lu sentuh ni mmg tak patut laa..kalu lu sentuh lu tinggi ilmu agama di dada gua respek gak..tapi lu ni dah mcm nak ikut cara barat lak..lu kata lu tinggi ilmu..lu suh anak muda yang malas membaca pergi membaca..baca sejarah..tapi lu sendiri takkan tak tau apa kejadah valentine tu mangkuk..gua hari2 baca artikel lu..jgn la bagi gua hilang selera nak baca blog lu..

john berkata...

mengapa perkara ini berlaku?mengapa komen2 kita bercanggah sdangkan kita sama Tuhan & Rasul..

simple :

1) Balik kpd Quran & Hadis
2) Jalankan hukum Allah

p/s : sape lawan,kena molek : kapir.