Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 26 April 2011

DAYAK KENA TIPU - SATU PELAJARAN!



SUDAH KENA TIPU BARU SEDAR



nota:
ini adalah gambar ahli gerombolan
yang telah kena tipu
mereka telah sedar
dan sekarang tel;ah menjadi
penyokong tegar pakatan
dan sedang melawan gerombolan

jadilah macam mereka ini!


DARI FACEBOOK ZUNAR:


TERKINI: Lebih 100 orang Iban menyerbu pejabat SUPP di Kuching menuntut janji baki imbuhan RM400 seorang yang dijanjikan kepada mereka untuk undi calon BN dalam PRN Sarawak tempoh hari


SUAPAN RM10,000 : SPR DIDESAK GANTUNG KEPUTUSAN DUN TEMIN

Calon BN, Joseph Mauh telah ‘ditangkap basah’ kerana didapati melakukan penipuan berganda. Dia bukan sahaja menjanjikan RM10,000 kepada seorang Tuai Rumah bagi meraih undi, tetapi suapan itu adalah dalam bentuk cek tendang!

Dengan cara ini Mauh telah menipu para pengundinya sebanyak dua kali. Pertama dia telah menipu mereka dengan menafikan hak mereka dengan menyogok Tuai Rumah mereka, yang dipandang sebagai jenayah yang serius. Kedua, dia tidak menunaikan janji untuk memberi wang kepada masyarakat miskin di kawasannya.

Kita mungkin boleh mengatakan bahawa seseorang yang mengambil sogokan sebagai tukaran bagi kebebasan yang tinggi nilainya, kebebasan untuk memilih pemerintahnya, seharusnya layak memiliki kebebasan itu. Tetapi masyarakat di kawasan berkenaan seharusnya bersetuju menerima wang sogokan kerana kerajaan BN yang rakus telah menjadikan dan membiarkan mereka hidup melarat.

Sarawak Report menganggap sudah tiba masanya segala bukti yang tidak dapat dibantah dikemukakan kepada mereka, pihak polis harus bertindak untuk menyoalsiasat Joseph Mauh. Sementara itu, pihak SPR pula harus menggantung keputusan pilihanraya calon berkenaan.

Jika buktinya didapati benar (dan seharusnya dilakukan dengan segera) maka suatu pilihanraya semula harus diadakan. Kesemua dakwaan mengenai jenayah rasuah yang dilakukan di seluruh negeri Sarawak harus juga disiasat. Kami bukannya bercakap mengenai ‘pembangkang pengacau’, tetapi kami ingin bercakap mengenai Ketua-Ketua Masyarakat yang dilantik oleh kerajaan dan dihormati, yang telah mengundi BN!

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...INI SATU ILMU PELAJARAN.... kah kah kah..

kah kah kah..SEKOLAH POLITIK YANG TERBAIK... kah kah kah..

kah kah kah... MEMBERI KESEDARAN.... kah kah kah...

kah kah kah...KALAU LEPAS INI ...TAK RETI RETI.... kah kah kah..

kah kah kah...JANGAN JADI DAYAK.... kah kah kah...

kah kah kah...PINDAH KE KUALA LUMPUR JADI MAMAK.... kah kah kah..

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

bagus la orang dayak sedar orang melayu kena tipu pon setia lagik..

Ada pakcik orang kuat umno neh tu bila diajukan soalan ada pemimpin negara mengunakan duit kerajaan untuk kepentingan depa anak beranak dia leh jawab dah rezeki dia..

Tanpa Nama berkata...

Dayak Semenanjung bercakap ni :-

Dayak Kena Tipu dengan wakil dayak..
apamcam..?
Dulu orang Putih Tipu dayak...
Sekarang Dayak Tipu Dayak...Dah bagus lah Tu...
Orang nak sedar kan engkau orang...tapi tak percaya...?
Taib Mahmud sedap berancok dengan Bini Muda engkau orang apa dapat...?
Bodoh macam Telur... Batang Masuk Buah duduk kat luar tak dapat Masuk sekali...
Banggang betul lah engkau orang ni...
Satu ekor orang Tua Taib Mahmud tak boleh tumbangkan.....?
Pegang Batang sendiri duduk bawah pokok lagi bagus...
Berenti jadi dayak lah..?
Pasal engkau orang ni pantang jumpa Air Tapai Bini pun boleh Kasi orang lain...
Ambil contoh macam RED INDIAN di AMERIKA sana....?

James Iha berkata...

Kahkahkah..sudah sahih puak dayak ni satu suku sakat kaum sejenis dan sama species dgn puak makcik felda. Maruah depa sama dgn nilai RM1. Otak depa pon lebih kurang dgn cawat yg dok pakai hari2..Kalu rejim PolPot wujud di Sarawak, dah lama puak ni mampus...

Tanpa Nama berkata...

Padan pun kena tipu sebab IQ Dayak setaraf gerombolan melayu2 parti porno kat 1Malaysia ni. Tok Haji Hadi kata kita takleh menang kat Sarawak pasal semua masih pakai cawat. Baguslahlah tu pengikut UMporNO pun setaraf Dayak. Eloklah lepas ni mana-mana melayu yang masih dok jadi pencacai parti mat monggol tu eloklah pakai cawat dari sekarang. Habis semua harta kat Malaysia ni gerombolan dah tibai.Last sekali dengan keadaan ekonomi yang terus meruncing dek gara2 mat Antatuya tu, orang melayu pencacai gerombolan elok pakai spenda sajalah.

Stupid University berkata...

Padan muka! Kah! Kah! Kah! Kah! Bodoh betul! Kah! Kah! Kah! Kah!