Khamis, 16 Jun 2011

MINAH RONGGENG MUNCUL KEMBALI




TAK BERTUDUNG

















BEKAS KETUA WANITA PKR FAIL SAMAN RM 6 JUTA TERHADAP 5 INDIVIDU ,PAS – tiewnama

GEORGETOWN: Bekas Ketua Wanita Parti Keadilan Rakyat (PKR) Pulau Pinang Aminah Abdullah hari ini memfailkan saman fitnah berjumlah RM6 juta terhadap lima individu dan Parti Islam Se-Malaysia (PAS) berhubung kenyataan berbaur fitnah terhadapnya yang disiarkan dalam akhbar Harakah edisi 20-22 Mei 2011.

Ketua Wanita PKR Pulau Pinang, Norhayati Jaafar sebagai defendan pertama, Timbalan Ketua PKR Cabang Jelutung, Jab Samad (defendan kedua), Setiausaha PKR Cabang Jelutong, Anuar Kamaruddin (defendan ketiga), wartawan Harakah, Mohd Sabri Said (defendan keempat), Ketua Pengarang Harakah, Ahmad Lutfi Othman (defendan kelima) dan PAS (defendan keenam).

Menurut pernyataan tuntutannya, plaintif mendakwa pada sekitar 20-21 Mei lalu defendan pertama, kedua dan ketiga telah bersama-sama melalui sidang media di Galeri Pejuang, Cheruk Tok Kun, Bukit Mertajam dengan niat jahat mengeluarkan kenyataan berunsur fitnah, kecaman berbentuk peribadi serta tuduhan tidak berasas bertujuan mengaib, menjatuh maruah, nama baik dan reputasinya.

Defendan keempat kemudiannya dengan niat jahat melaporkan kenyataan berkenaan dalam artikel bertajuk "Kenyataan Aminah Bertentangan Syariat" yang disiarkan dalam akhbar Harakah ruangan Fokus di muka surat N18, Koridor Pakatan Rakyat Edisi 20-22 Mei 2011.

Defendan kelima selaku Ketua Pengarang akhbar Harakah telah membenarkan defendan keempat untuk melaporkan kenyataan itu dan defendan keenam selaku pemilik akhbar berkenaan telah menyiarkan keseluruhan kenyataan berkenaan.

Aminah dalam pernyataan tuntutan itu mendakwa laporan akhbar itu antara lain memberi maksud bahawa plaintif adalah seorang yang jahil agama dan tiada sebarang pengetahuan syariat Islam, menerima umpan kebendaan daripada Umno termasuk dituduh menggesa Presiden PKR, Dr Wan Azizah Wan Ismail bercerai dengan suaminya, Anwar Ibrahim.

Plaintif menuntut ganti rugi am untuk fitnah slander (pernyataan fitnah dengan kata-kata atau gerak isyarat, bukan dalam bentuk kekal) sebanyak RM1 juta setiap seorang daripada defendan pertama, kedua dan ketiga.

Plaintif turut menuntut ganti rugi am untuk fitnah libel (pernyatan fitnah dalam bentuk kekal seperti tulisan, gambar ataupun filem) sebanyak RM1 juta setiap seorang daripada defendan keempat, kelima dan keenam. - TIEWNAMA

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit….INGAT TAK… SIAPA SERI KANDI PEJUANG INI?.... kah kah kah….

kah klah klah… OPPPS...BUKAN SERI KANDI… SERI PANDDY… kah kah kah..

kah kah kah…INI LAH MINAH RONGGENG…. kah kah kah…

kah kah kah…ADA LAGI EKOR EKOR NYA…. kah kah kah…


JANGAN LUPA KITA BERONGGENG



8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ini minah ronggeng pandy kutty. Memang dia seorang yang jahil agama. Tak perlu komen pasal rumah tangga orang lain, kerana dia ni memang pariah balaci umno. Takde duit nak saman juta-juta.Ingat Malaysia ni tempat duit free ke. Minah ronggeng eloklah kau kembali semula ke tempat keturunanmu dahulu di Kerala bersama Madey haram jadah tu.

panglima berkata...

bila gerombolan sebut pasal agama : http://is.gd/HBxFTx

Tanpa Nama berkata...

tuan tt

kenapa dua gambar tu hampir sama.adakah mereka sama spesis atau satu keturunan.keturunan bongok.

tzm

Tanpa Nama berkata...

huhu..siottla lu bang TT...makcik minah rupanya denan yakkup versi pompuan...

Tanpa Nama berkata...

haku mmg benci pompuan nih..

Jarvis berkata...

kah kah kah kah kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

mmg lawak la gmbr tu.....hahahahahahahahahahahaha.. merah nye bibir denan...kah...kah...kah...kah...kah...kah...kah...kah...kah...kah...kah...kah...kah...

Tanpa Nama berkata...

a'ah la bang isham, muka nampak serupa la haha!