Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 11 Julai 2011

FACEBOOK - MAJORITI SENYAP TELAH BERSUARA



NAJIB GESA MAJORITI SENYAP BANGUN NYATAKAN PENDIRIAN
– mkini

Najib Abdul Razak hari ini menggesa "majoriti senyap" di kalangan rakyat Malaysia, yang beliau dakwa menentang perhimpunan BERSIH 2.0 semalam, supaya menyatakan pendirian jelas mereka di ruang siber.

Katanya, sudah tiba masanya bagi mereka berhenti menjadi majoriti senyap, dan mengambil kesempatan daripada kemudahan di talian yang sedia ada seperti laman rangkaian sosial untuk menyuarakan pandangan mereka.


INI SUARA MAJORITI SENYAP

















NOTA :
sila lihat laman ini:

http://www.facebook.com/pages/100000-People-Request-Najib-Tun-Razak-Resignation/223344854372583?sk=wall

dalam masa dua hari telah
lebih 90 ribu yang menjadi ahli

desas desus mula kedengaran
face book ini disponsor oleh tim siber muhyiddin

ada juga yang mengatakan bahawa kj juga terlibat
mempopularkan face book ini
kah kah kah


INI TELINGA

10 ulasan:

Syuhadah Azri berkata...

Sekarang 12 july 2.00am lebih kurang 96,692 . Hampir 100,000!

Syabas rakyat Malaysia (Y)

Tanpa Nama berkata...

memang bukan sesuatu yg aneh mahupun keterlaluan utk mendesak al-najibabun sebagai cip gerombolan KERA supaya melepas jawatan setelah bukan shj 1malaysia malah 1dunia menyaksikan bagaimana tidak waras, tidak bijak & tidak berperikemanusiaan segala tindakan bahalol tahap keldai ponteng kelas yg telah dibuat oleh najibabun sendiri, sepupunya keris-panjang-tapi-lidah-kontot, dan juga oleh cip polis raja di 1malaysia, bermula dari lebihkurang 1-2 minggu lepas, daripada saat najibabun menganga lebar kedua2 bibir pink untuk memberitahu 1malaysia, bahawa BEERSIH 2.0 akan dibenarkan jika dibuat dalam stadium bahkan diberikan keizinan untuk 'melalak sampai pagi', hinggalah saat prdm mula menyebabkan kenderaan tersekat berjam2 mulai hari jumaat lagi, hinggalah saat prdm menafikan dakwaan bahawa polis melepaskan gas pemedih mata ke dalam perkarangan Hospital Tung Sin di Pudu, dll lagi..

bayangkan:
najibabun setuju BEBAS 2.0 buat perhimpunan dlm stadium (merdeka).
lalu polis pun menetapkan jalan2 yg dibenarkan perarakan & ditutup (serupa seperti utk thaipusam dgn puluhan ribu berarak satu hari satu malam - dari pusat bandaraya hingga nun ke batu caves, panjang jalan nk kena tutup tu!) dan jika ada peserta yg tak ikut laluan ini menyebabkan sesak lalulintas, tangkap dan denda/dakwa!
sabtu 12tghari baru pdrm sekat jalan2 yg telah ditetapkan
100ribu hadir dan mula berarak dari pukul 1 ptg
2ptg sudah dlm stadium, pemimpin2 BERSIH 2.0 sudah mula berucap
3ptg sudah selesai ucapan lalu beberapa pemimpin BERSIH 2.0 bergerak ke istana negara serah memorandum paada agong sedangkan lain2 semua bersurai
4ptg pdrm sudah boleh buka jalan semula dan balik buat tugas biasa
keseluruhan: 12tghari sabtu - 4ptg sabtu = 4 jam shj penutupan jalan, jauh lebih singkat masa & lebih pendek jarak jalan yg ditutup berbanding thaipusam!!!
pdrm pun tidak banyak buang masa & buang duit operasi on the ground!!!
peniaga2 pun tidak perlu tutup kedai seharisuntuk malah tidak perlu tutup langsung, sebaliknya akan mengaut lebih banyak hasil jualan terutama peniaga makanan & minuman!!!

najibabi pun diberi lebih penghormatan terutama oleh rakyat atas pagar malah sebahagian yg simpati pada pakatan juga, kerana dilihat sebagai jujur mengotakan janji stadium dan ada sifat tolakansur - kesemuanya pujian!!!

malang 1ribukali malang:
polis raja di 1malaysia berhabis masa & belanja kerana operasi
ramai pemandu/penumpang yg berhabis masa kerana tersangkut dlm lalulintas akibat roadblock sanasini
ramai juga pemandu berhabis duit bila kenderaan terlebih panas dalam jam berjam2
polis raja di 1malaysia mendapat cacimaki ramai pengguna jalanraya
peniaga terpaksa tutup kedai sepenuh hari
pelancung ramai tak dapat berhabis masa & wang dlm bandaraya
peserta demo ramai cedera
1org rebah jadi arwah

najibabi semakin dibenci & dimaki!

average joe-
klakka-la.blogspot
klickdefella(klakka-la)
twitter: averagejoeMY

aku seman kolop berkata...

jib, bulan posa nanti jangan lupa mkn bak kut teh kat belah telinga pulak, baru ko boleh dengar keluhan rakyat, ko dengar tak ni??????

Jibam berkata...

Bro Isham,

Gua suka dengar Najib bagi ucapan! Setiap kali dia luahkan kata2nya, dia akan sapu mulutnya dgn tangan.

Lu tahu kenapa dia buat gitu???

Sebab, setiap luahan dia itu, semuanya BOHONG belaka!!!

Tanpa Nama berkata...

Hoi!Mat Monggol jangan temberang.Majoriti senyap sokong Pakatan, sebab undi popular pada PRU 12 lalu,Pakatan dapat lebih undi dari BN.Janganlah asyik nak tipu Melayu dan diri kau sendiri.Jangan jadi bodoh.Orang tak percaya pada kau pasal kau kaki penipu dan kaki betina.Masa untuk BN dah berakhir!Kalau nak tau siapa popular,sila bubar Parlimen sekarang.Kau akan jadi pembangkang.Kah..Kah..Kah.

Tanpa Nama berkata...

Tuanku Agong please clear up EC from any BIAS and dirty hand, Najib "golongan majoriti senyap" will shown their stand in fair general election..

Tanpa Nama berkata...

wakakkaa,skang da 105ribu da der,lebih 5ribu org pulak yang tak suka ko,ingt 100ribu je,terlebih pulak

1.Aktiviti2 Tentera Pada Waktu Lapang Yang Sebenarnya
2.Kucing Komando Menggunakan M-16(Video) (Apa Ni!!??)
3.Beruang Tidur Bersama Ikan

Tanpa Nama berkata...

Nak bagi tau Bro TT gambar kecik kat bawah tu bukan telinga daa.. Tu gambar bontot ayam mas...

Tanpa Nama berkata...

Silent majority ni bkn madey pun penah ckp zaman dia?

piut ngah layor berkata...

allow....mana dia laman fb tu??? baru aku nak cek,td dah like pon.tiba2 ilang...kah kah kah