Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 8 Ogos 2011

LEPAS TUJUH HARI NANTI - ADA APA?




AMARAN KOSONG






DAFTAR PEMILIH: PAKATAN BERI NAJIB TUJUH HARI PANGGIL SIDANG PARLIMEN KHAS
- minsider

Pakatan Rakyat akan menyerahkan satu surat rasmi kepada Najib Razak meminta agar diadakan sidang tergempar Parlimen bagi menyelesaikan Isu berkaitan pengurusan pilihan raya — didakwa pemastautin tetap diberikan hak untuk mengundi.

Isu daftar menjadi hangat baru-baru ini ekoran pendedahan mengenai tindakan menukar status kewarganegaraan pemastautin tetap kepada warganegara dalam tempoh yang singkat dan ia mendapat bantahan kepimpinan Pakatan Rakyat.

Menurut Naib Presiden PAS Salahuddin Ayub, pihaknya memberi tempoh tujuh hari kepada Najib untuk memanggil sidang tergempar Parlimen.

Surat rasmi itu akan diserahkan esok di Parlimen dan akan diterima oleh Nazri Aziz.

“Kita beri tempoh tujuh hari untuk adakan sidang tergempar Parlimen.

“Kita mahu isu pemastautin tetap bertukar kepada warganegara dengan cepat dibahaskan sebelum kita membuat tindakan selanjutnya,” kata Salahuddin sambil menambah, tindakan itu akan mengancam keselamatan negara.

NOTA:
pakatan rakyat telah beri masa tujuh hari
untuk buat persidangan parlimen khas untuk
bincang hal warga asing yang halal dan yang haram]
kini diberi hak mengundi

pekara ini telah jelas
orang ramai telah lama tahu
bukti telah terpampang
saheh dan sah
orang ramai tahu di pru 13 gerombolan akan kalah
satu cara untuk gerombolan menang ialah
berikan mat bangla, mat idon, mat burma
untuk mengundi gerombolan

persoalan timbul
kalau dalam masa 7 hari parlimen tidak bersidang
apa pakatan buat?
apa tindakan akan diambil?


amaran telah diberi
kalau mat mongol tak ambil pot
apa tindakan pakatan rakyat

ini lah yang rakyat mahu dengar
apa langkah seterusnya
rakyat mahu bangun melawan
bukan tunduk takut meraban meroyan


20 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

lepas tujuh hari tujuh minggu,lepas tu tujuh bulan,lepas tu tujuh tahun,pi pulak tujuh kurun dan berakhirlah dengan tujuh keturunan depa memerintah.agak agaknya abang tt oi!!kita dok tang mana nie?

Tanpa Nama berkata...

Kalau mat monggol masih buat pekak badak selepas tempoh 7 hari,ayuh kita ke jalanan lagi bagi mengajar manusia yang bebal lagi bodoh macam mat monggol.Kalau dah kena nasi kang kang inilah jadinya,takut bini.Inilah anak Razak yang paling malang dalam sejarah melayu moden. Masa muda kaki betina, last-last sapu bini orang akibat gara-gara terkena nasi kang-kang.Otak tak boleh pikir lagi sebab sianak badak dah kasi kangkang sama dia.Kah..Kah..Kah.

Tok Nyadat berkata...

Ya benar, kami rakyat mahu tahu apakah tindakan Pelan B yang akan diambil apabila garismasa 7 hari tamat tempoh? Takut jadi macam ugutan ugutan yang lazim, lepas habis tempoh, tiada apa tindakan: habok pun takdak.... WHAT IS PLAN B? going for BERSIH3. opps.. tak boleh sebut bersih... going for CLEAN3 OR X-KOTOR3.....

Tanpa Nama berkata...

Satu kata; jangan poyo lah nak bagi amaran itu ini, tapi habuk pun tarak.

Tanpa Nama berkata...

7 hari yang mendebarkan. jeng jeng jeng.

golok perak berkata...

pagi pagi ni teman terus naik angin tentang isu ni ., memang dah lama dah kita semua tahu isu ni tapi pagi ni angin teman memang tak baik ... mood teman 'turn from bad to worst' dengan isu ni. Teman tak boleh terima langsung bila orang pendatang asing senang senang diberikan taraf warga negara - (untuk kita renungkan bersama) semasa Tun Dr. M jadi PM dulu penulis (columnist) kontrovesi Astora Jabat diberikan ruang untuk menulis dalam utusan malaysia telah memberikan title Madey sebagai Firaun Baik dalam usaha untuk membodek madey agar dia diberikan taraf warga negara (astora jabat ni warga thailand - tak tahu apa pasal dia nak jadi warga malaysia )- namun tak juga di dapat taraf kewarganegaraaan ( masa tu - sekarang tak tahu hujung pangkal tentang malaon ni sejak si Zam dah tak jadi awang selamat lagi kat utusan maka tak tahu apa nasib malaon ni ) mesej nya disini astora jabat (baca malaon) pun tak dapat jadi warga negara dari madey tapi sekarang senang-senang je mat bangla, mat dan minah indon, mat dan minah filipine, mat dan minah rohingya (dari myanmar), nepalese yang tak perlu memohon mendapat warga negara . Mana sicelaka braheng katok ngan Pekasam? mana Pukida ? tapi tolong jangan sesekali tanya Patriot! sebab kita dah boleh jangka jawapan demer., kenapa semuanya tiba-tiba jadi kecut telor tak berani bersuara ? haram jadah bajang beranyut., mana pegi sipejuang ketuanan melayu ? hidup lagi ke dah mampus gerakan pejuang ketuanan melayu ni? atau semuanya dah jadi anak haram yang bacul ? (maaf tuan TT, pagi ni teman benar-benar naik angin, sebab tu maafkan teman kalau bahasa teman pagi agak kesat)orang yang berumur macam kami ni kengkadang tak boleh kontrol angin puting beliung kami bila perkara seumpama ini berlaku didepan mata ...

HALIMI MN berkata...

Amaran tujuh hari akan dibuka selepas PM yang ke TUJUH dilantik oleh RAKYAT.

Tanpa Nama berkata...

Dear TT,

I would like to know your opinion.

Tanpa Nama berkata...

tt.
kalau tak peduli juga buat bersih 3.
tapi jangan di kl aje, semua ibu negaralah.
kangar
alor setar
pulau pinang
ipoh
shah alam
kl
seremban
melaka
kuantan
johor bahru
kuala terengganu
kota bharu
kuching
kota kinabalu.
kalau baju bersih tu, jangan kuning aje.
guna juga merah, biru, putih, hijau, cocolat dan macam2 lagilah.
kalau boleh warna macam baju polis pakai tu pun ada.
biar polis pening kepala dan kelamkabut macam mana nak handel.
biar lebih banyak bom gas digunakan.
biar lebih banyak air mineral disemburkan.
Dan, kita tengok berapa ramai kena tangkap pasal pakai baju beranekawarna.
barulah ada uummpp...
sokong tt.
mau pr bertindak bukannya bertunduk.

Tanpa Nama berkata...

ex fasi btn berkata:petualang dan penkianat negara yg bagi ic pada pendatang.50 tahun lagi anak cucu cicit kita akan kencing atas kubur kita kalu masaalah ini kita biarkan....mana ketuanan melayu..tergadai seluruh harta benda..n negara...airmata darah pun tak guna dah masa tu...

komunis berkata...

lepas tujuh hari kalau tak ada apa apa kita turun ke jalan raya!!

Tanpa Nama berkata...

tuan tt, pakatan rakyat sudah tahu jawapan yang akan diberikan oleh seluruh pemimpin umno yang HIPOKRIT itu,UMNO tahu semua rakyat Malaysia bodoh dan mudah diperbodohkan termasuk gulungan ELIT yang sangat takut bila nampak bayang bayang UMNO sehingga menjadi FOBIA. jadi kalau permohonan PR tidak berjaya jangan ragu ragulagi kita turun tunjuk kekuatan rakyat di jalan raya.

Revolusi_Malaysia berkata...

kita turun la jalan raya... tak silap, pembangkang dah banyak kali buat amaran, tapi talak ada apa-apa pun? kata anak usop aslam, sembang je kuat!!! Tolong TT. Kasi dengar sikit kat pimpinan atas. Kasi tau kat pemimpin2 pembangkang.

Rakyat warning pembangkang yang suka buat warning kat kerajaan tapi kecut telur nak turun jalan seperti salahuddin ayubi tu... dulu ketua pemuda, mahfuz, garang je pemuda PAS... lepas tu salahuddin, sampai la skang ketua pemuda cam bacul! ketua pemuda PKR nampak lembik. Mana diorang2 ni masa bersih 2.0?

Mana TT masa bersih 2.0?


Tolong jangan buat amaran je kerje... buat kerje turun jalan raya! betul cakap Tanpa Nama 8 Ogos 2011 10:21 AM.

Buat seluruh negara!!!!!!!! Warna tema apa kisah, kecik je problem. Janji kita turunnnnnnnn!!!

Tanpa Nama berkata...

saudara Revolusi_Malaysia...
Saudara Salahuddin kena tangkap masa BERSIH 2.0 tu..1 Malaysia dh tau takkan hang tak tau kot.. kalau nk persoalkan org tu siasat dulu...
PEMUDA PAS dan PKR masih mantap dn semakin kuat dari dulu.. Cuba la saudara Revolusi_Malaysia ambik tahu cerita politik Malaysia jgn main bantai ja.. kalau saudara Revolusi_Malaysia power sgt apa kata saudara Revolusi_Malaysia masuk brtanding ketua pemuda PAS atau PKR.. jgn cakap ja pandai.. buatnya tak.. kah kah kah


Harap2 selepas 7 hari ni.. kalau tk ada sidang trgempar atau najib dan menteri keris buat bangang ja, kita adakan BERSIH 3.0 peringkat negeri(semua negeri) selepas seminggu BERSIH 3.0 peringkat kebangsaan di ibu negara (KUALA LUMPUR)

Yang Berada Dalam Kelompok Pemuda,
pemuda_spg4@yahoo.com.my
pemuda-spg4.blogspot.com

Lang berkata...

kahkahkah... penyakit perkosa udah melanda... amaran sini.. amaran sana... 24 jam sini, 72 jam sana... lama2 yang tinggal hanya hama... kahkahkah...

ngko ingat sapa PM... ngko ke dia tu... ngko hingat PM mau ikut cakap lu.... Siapa PM?.... kahkahkah...

sejak bila hosni mubarak dengo cakap rakyat? sejak bila bashar al-hasad dengo cakap rakyat?... zine el-ebidin dengo cakap rakyat?... sejak bila PM dan Presiden ni nak dengo cakap rakyat... klu mrk ingin dengo, mereka takkan kaya sampai jd hantu raya....

ini zaman kebendaan, ini zaman penindasan, ini zaman fitnah, ini zaman bongkak... suara rakyat tak dapat perhatian...

Revolusi_Malaysia berkata...

saudara pemuda_spg4,
nak tau kenapa gua cakap dia tak turun? dia duduk lepak2 kat stesyen kl sentral 2-3 jam melilau tak tentu arah... kau ada ka time tu?

buat cam Mat Sabu la brader... KJ pun turun jalan dan bukan melilau ke hulu ke hiliaq dalam KL central... itu tempat berdating tu. lagipun pasal PAS, boring... tak mau tau lah... ustaz kopiah je besar serban je panjang tapi rembat gak duit... usha gak janda... nak tau ke camne kiter tau ni???

1. cadangan nak masuk bertanding ketua pemuda perlu pencalonan... kata dah lama masuk politik, tak kan tak tau cara-cara masuk bertanding?

2. punca segala masalah adalah fanatik. bila masuknya dalam parti, kita automatik fanatik dengan parti yang kita masuk. jadi bila kita fanatik, apa pemimpin kita buat, kita nampak betul... jadi gua tak hingin nak masuk parti... gua ada pilihan gua... gua punya undi, gua punya suka... gua tak kan masuk mana-mana parti politik...

nak gambar gua dalam zaman reformasi 98 kat dataran dulu? nak gak ke gambar bersih 1.0 dan 2.0?

sorry. dari dulu gua tak hingin nak jadi ahli mana-mana parti politik...

jadi, tuan yang sebagai bijak pandai, cuba fikir...

dah la tak dak pencalonan dan tak jadi ahli, bole ke masuk bertanding? ada akai ka apa?

kau kena paham dulu, erti rakyat, ahli politik dan jugak ahli parti politik selain reti beza jugak antara parti pemerintah dan kerajaan. gua punya pendapat, atas dasar kapasiti gua sebagai rakyat. pergi mampus la ahli politik atau ahli parti politik.

Gua bagitau terus terang, gua berfikiran kiri. tau apa fikiran kiri itu? lu rasa PAS dan PKR tu left wing party ka sampai gua teringin nak masuk seterusnya bertanding? tanya tuan punya blog. :). (tak yah gelak-gelak, senyum sudah)

Tanpa Nama berkata...

saudara Revolusi_malaysia,

sebenarnya saya bkn nk menegakkan benang yg basah dan bukan seorang yg sgt fanatik dalam parti politik.. dan bukan niat saya utk mencari masalah dgn saudara Revolusi_malaysia.. tp,cara saudara komen tu buat saya rasa trpanggil utk menjawab.. bukan saya mengagungkn saudara salahuddin, tp utk apa dia berada d sana kalau bukan utk turun ke jalan,cuma menunggu waktu yg sesuai.. kadang2 pemimpin2 parti politik(PR) bkn tk mau brtindak.. cuma apabila sampai ke peringkat atasan(PUSAT) dan telah dipersetujui sebulat suara oleh ahli mesyuarat,ada 1 jalan penyelesaian yg lain.. cuma mungkin saudara Slahuddin pada mulanya menyatakan hasrat beliau tp tk kesampaian,kerana dalam ISLAM para pejuang mesti taat atau wala' pada pemimpin.. Wallahhua'lam..

Revolusi_Malaysia berkata...

tuan-tuan... nak tau kenapa gua cakap korang fanatik kepimpinan?

sebab soalan gua untuk pemimpin
parti, tapi yang menjawabnya korang... cam orang UMNO nak pertahankan bini rosmah ngan perogol amah lak...

kata tak mau tegak benang basah... apa barang benang basah, cuma otak jangan dibodoh-bodoh oleh MANA-MANA pemimpin... tak kira lah UMNO ka, PKR ka, PAS ka... cuma dalam topik ni, konon nama sama dengan pahlawan perang salib, dia ni bole hero gak la? sorry!

masa yang seswai? masa bila lagi, hari itu lah... nak tunggu bila lagi... mari aku bagitau... cuba teka, masa bersih 1.0 dan 2.0 tu, MANA MUKA SALAHUDIN AYUBI TU???

korang nak bela dia apa lagi... yg duduk-duduk dalam KL SENTRAL tu awat dia? 2-3 jam ke hulu ke hiliaq. aku turun ke maybank, dia ada kat situ lagik... jauh o jalan kaki... kengdian aku balik ke moto yg parking kat petronas brickfields, dia duk ada situ lagi... pastu bila polis nak tangkap, buat-buat nak lawan.. poorahhh la mamat tu...

PETTUUUUIIIIHHHH!!!

Yg kat luaq tu gua nampak HATTA RAMLI, PAK SAMAD. MAT SABU DAN TIAN CHUA, ELIZABETH WONG, GUA TENGOK BERITA JA... LAIN TAK NAMPAKLAH!

yg kat luaq dah kena sembuq dah kena balun... tiba-tiba muncul bersuara lantang bersih itu bersih ini... tiba-tiba berlagak hero... sori beb... gua bukan bodo nak pertahankan MANA-MANA pemimpin...

Apa persamaan Salahuddin Ayubi dengan Brahim katak skang? 2-2 tak sampai ke jalan raya... satu terlekat kat rumah, sorang kat KL Sentral ja. Macam nak berancuk, sorang berancuk, tapi tak kluar air... sorang nak berancuk, tapi tak masuk-masuk gak tak jumpa lubang...

P/S: semata-mata dari otak dan hati gua yang ikhlas.

Lang berkata...

setuju dengan revolusi_malaysia...

seperti dimesir, kebangkitan rakyat tulen tanpa sebarang sokongan dari parti pemerintah mahu pon pembangkang...

rakyat itu sendiri bangun atas kesedaran... orang politik ni kebiasaannya ada isu atau agenda untuk political mileage sahaja..

a samad said juga ahli politik zaman sebelum merdeka... bertukar2 parti setelah setiap pertubuhan diharamkan oleh british atas persetujuan onn jaafar... kini dia bangun atas platform rakyat dan bukan atas platform politik... tak tahu la pulak kot dia ada join pas, pkr atau dap...

Tanpa Nama berkata...

blog paling sial ialah tukartiub
kah kah kah kah