Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 8 Ogos 2011

SAUDAGAR AGAMA BERNIAGA LAGI



LEBIH SUCI DARI SUCI


nota:
jangan mudah lupa
tiga ekor datuk t ini juga
berjuang untuk agama
berjuang untuk menjaga maruah islam
berjunag untuk nusa dan bangsa

malah mereka lebih suci dari jais
malah mereka lebih suci dari mais
kerana mereka telah bersumpah membawa kebenaran di masjid

nak cakap apa?

mereka juga merekrut allah
nak cakap apa?
mereka lebih suci dari suci
mereka lebih bersih dari sabun breeze
kah kah kah



SANGGUP GADAI MARUAH ISLAM - meloya

PUTRAJAYA 7 Ogos – Kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor dikecam kerana sanggup menggadaikan maruah agama Islam demi kepentingan politik dalam isu pemeriksaan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) ke atas sebuah gereja di Damansara Utama baru-baru ini.

Setiausaha Gabungan NGO Malaysia (GNM), Mohd. Jurit Ramli berkata, tindakan Menteri Besar Selangor, Abdul Khalid Ibrahim berdolak-dalik mengenai isu itu mencerminkan sikap sebenar pemimpin itu terhadap tanggungjawabnya menjaga kepentingan ummah.

Beliau berkata, dalam isu tersebut Abdul Khalid sepatutnya menjaga maruah agama Islam dan bukannya mengecam JAIS yang membuat pemeriksaan.

“Kita lihat motif sebenar Abdul Khalid berbuat demikian hanya untuk menjaga hati pemimpin bukan Islam yang memegang jawatan dalam kerajaan negeri Selangor.

“Kerana kepentingan politik dan jawatan, beliau sanggup menggadaikan maruah agama selain turut mengarahkan semua Exco Selangor menutup mulut daripada memberi sebarang kenyataan berhubung isu tersebut,” katanya.

Beliau berkata demikian bagi mengulas mengenai isu pemeriksaan JAIS ke atas sebuah gereja Methodist yang dikatakan menjalankan kegiatan menyebarkan agama lain terhadap orang Islam di Damansara Utama baru-baru ini.

NOTA:

tak payahlah cakap hal agama
tak payahlah cakap hal islam
tak payahlah cakap maruah islam
tak payahlah cakap berjuang untuk akidah
semua itu bohong

ini bukan kes agama
ini bukan perjuangan akidah
ini strateji nak malukan kerajaan pakatan rakyat
ini nak burukkan kerajaan selangor
ini nak kucar kacirkan kerajaan selangor

kenapa?

kerana gerombolan kalah di selangor
selangor negeri terkaya di asia tenggara
lorong duit untuk gerombolan telah ditutup

ini kes tak dapat projek di selangor
ini kes tak ada kontrek di selangor
ini kes duit rasuah tak masyuuk di selangor
ini tak ada sangkut paut dengan agama

jais ke
mais ke
ini semua pekakas yang bertopengkan agama
semua ini saudagar agama
tak percaya?


cuba tanya diri sendiri:
kenapa jais tak heboh dan bertindak dalam kes bunuh altantuya?
kenapa mais tak heboh kes rogol amah rais yatim?
kenapa jais tak heboh kes rogol budak sekolah tambi chik?

jelas kes terbaru ini semua bohong
ini bukan kes agama
ini realpolitik untuk merebut kuasa
merebut kuasa kerana punca enkonomi
merebut kuasa kerana projek
merebut kuasa untuk dapat kontrek

agama di masukan sebagai aji no moto
nak sedapkan cerita
kalau terang terang nak rampas kerajaan pakatan di selangor
pasti orang ramai tak sokong
jadi kenalah di aji nomotokan dengan agama

satu negara tahu hasan ali ada niat nak jadi mb selangor
ini bukan satu kesalahan
sesiapa pun boleh ada niat ini - ini akidah politik - tak salah
satu negara tahu hasan ali ada buat deal dengan khir toyo
satu negara tahu hasan ali ada hutang dengan bank
satu negara tahu syarikat air syabas taja hasan ali
- tak kan lupa fakta ini?
tak caya kes syabas ini?
sila tanya khalid samad yang timbulkan dalam muktamar pas dua tahun dulu

inilah latarnya
jadi jelas semua ini bukan agama
tak sangkut paut dengan agama
ini realpolitik untuk merebut kuasa


INI PUN SUCI



21 ulasan:

Beruk Ketawa...kahkahkah berkata...

Kat Selangor memang ada ramai Saudagar Agama

Tetapi di Kedah ada seorang 'Pemborong Agama'. Cuba teka siapa ?

ZUNG NORDENG...kah kah kah kah..kah kah

muslim berkata...

bodoh!!
ini kes orang nak murtadkan orang islam.islam agama Allah.kau pergi sembahyang.jangan cakap banyak.

Tanpa Nama berkata...

Bro punya ulasan tu mmg best, terbaeeeeekkkk!!!

NGO Barua mana pulak yg menyalak-nyalak tu?? Pelangkong jer kepala dia dgn kepala lembu!!

Cucu Tok Aboh berkata...

Of course. Melayu Malaysia ni, bila adunan kuih tu dicampur dengan ramuan ganja 'agama' sikit, fuuhh... memang potent! Sebab apa? Sebab semuanya, orang Indonesia bilang "sok suci". Padahal kena tipu dan dialihkan dari isu sebenar.
Itu lah celakanya hipokrit-hipokrit agama di Malaysia nih. Jaja syurga untuk bantu daulah mengekal kuasa!

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah. banyak betul NGO NGO kat malaysia ni. Dan akhirnya ada pulak Gabungan NGO NGO yang berlambak lambak tu menjadi satu gabungan NGO NGO..

Tanpa Nama berkata...

Selagi Media x bebas & bersih jangan harap aku percaya propanganda BN jgn salahkan aku salahkan BN

Tanpa Nama berkata...

Ju = Jubor.
Rit= Burit.
oleh sebab itu, jurit = jubor Burit.
nak kata apa lagi?
-Haji juRit.

felcra changkat lada berkata...

kenapa lah di letak muka three stooges tu ? kah kah kah.., wat sakit perut aku yang kosong ni je ... agak-agak nya siapa larry, siapa curly dan siapa moe antara ketiga tiga malaon cam gampang tu hah ...? kah kah kah

...... ngancok wak demer ....

Suara Pakatan Rakyat berkata...

ada berita panas dalam suarapakatanrakyat.com

Tanpa Nama berkata...

Setiausaha Gabungan NGO Malaysia (GNM), Mohd. Jurit Ramli mengapa tak tanya Zul Nordin yang ramai juga telah murtad masa kerajaan BN memerintah Selangor dulu, kes Aisyah Bukhori?Tiada pun suara kau melalak macam anjing kurap.Atau kau belum lahir lagi. Kalau nak projek,cakap sajalah nak projek.Jangan jual agama untuk kepentingan diri. Kan Zul Nordin sahabat kamu tu pernah berfatwa ketika zaman Madey dulu, katanya "Di akhir zaman ini banyak orang menjual agamanya untuk kepentingan dunia yang sedikit." Maksudnya banyak pelesit-pelesit macam JUrit ni sanggup berpura-pura memperjuangkan agamanya kononnya, tapi niat sebenarnya nak projek yang takkan dapat bantu dia bila dah mampuih nanti.Tak usahlah nak bohong rakyat.Pergi berjuang jaga keluarga kamu dulu sebelum nak juamh jaga orang lain.Semua munafik belaka.

miji berkata...

Akhirnya BN yang dapat untung. Kerana rendahnya penilaian Agama dan akal politik pemimpin pakatan rakyat dan ditambah dengan kecelaruan pengikut pakatan rakyat. Cuba tengok, banyak kenyataan bercanggah antara satu-sama lain, pengikut dah tak hirau kenyataan pemimpin tertinggi yang sedang cuba mendapatkan penjelasan dari pihak terlibat, Ada pengikut yang fobia dengan hasan ali umpama fobia UMNO dengan warna Kuning, apa yang dibuat semua nampak buruk. umpama buruknya Pakatan rakyat di mata UMNO.

Kalau pemimpin dan pengikut PR mengaku mempunyai akal yang lebih waras dari Puak2 UMNO kenapa tidak diselidik dengan mendalam sebelum membuat ulasan, kenapa tak tunggu kenyataan rasmi, tak dengar dari semua pihak, tak mahu tahu cerita sebenar sebelum berani buat ulasan dalam blog. kerana amarah dan dendam akhirnya perangai dah sama dengan puak UMNO.

Ramai juga pengikut pakatan yang kononya boikot TV3, RTM tapi hakikatnya ketagih dengan laporan berita TV3 sehingga rela bermusuhan sesama sendiri.

Tanpa Nama berkata...

peler lah...pi mati lah oiii...pi makan yaik cina lahh

ANAK JAWA berkata...

Informer hasan ali zul nording, itu org g makan-makan, informer kata ada org islam nak dimurtadkan, kalu betul ada polis yg gi sama ari tu mesti dah bukak kain,ini tak da apa-apa, KALU ADA ORG ISLAM MURTAD ARI MAU HASANG ALI NAK DIAM AJA. CUMA KATA ADA MAKLUMAT DARI HANTU DIA

Tanpa Nama berkata...

kalau agama ni boleh dijual kt kedai runcit aku rasa dah lama dah muka2 ni jadi pemborong..

kah kah kah kah

-anak muda-

Tanpa Nama berkata...

apsal ngo-ngo ini tak tanya fasal laporan beraudit baitulmal?

Tanpa Nama berkata...

Saudagar, check.
Pemborong, check.
Pengilang, errr sapa ah?

azhar berkata...

NGO baghal ni tak tau ka pemimpin BN pun kritik JAIS???..nampak sgt laa ade udang disebalik bontot

Lang berkata...

kahkahkah... inilah jadinya bila agama dijadikan kondom untuk melacur politik...

Allah letak kat belakang le jawabnya...

Tanpa Nama berkata...

ini namo eeh pantek....umno dah tersumbek...matlamat menghalalkan cara....zaman pakai pisto..bukan sekadar cium khorhis...

Tanpa Nama berkata...

ini namo eeh pantek....umno dah tersumbek...matlamat menghalalkan cara....zaman pakai pisto..bukan sekadar cium khorhis...

Tanpa Nama berkata...

blogger tukartiub ni saya tenggok macam ada wayar putus sikit, setiap komen atau tulisan asyik diselang seli dengan KAH..KAH...KAH...Kalau taada point yang bernas tak payah berselindunglah...IQ pun nampaknya kurang sikit. Kesian parti pembangkang asyik syok sendiri...minority kan