Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 6 September 2011

ANGKAT SENJATA LAWAN BRITISH




KESATRIA BANGSA





UMNO GALI KUBURNYA SENDIRI : MAT SABU
– harakah daily

Timbalan Presiden PAS, Haji Mohamad Sabu menyifatkan Umno menggali kubur mereka sendiri apabila mempertikaikan kenyataan beliau bahawa Mat Indera adalah salah seorang pejuang kemerdekaan negara.

Beliau kini memiliki buku terbitan Yayasan Warisan Johor yang berjodol "Pengukir Nama Johor" yang penaungnya adalah Menteri Besar Johor, Abdul Ghani Othman sendiri yang menamakan Mat Indera sebagai salah seorang hero Johor.

Ghani juga turut memberikan kata-kata aluan dalam buku yang diterbitkan pada tahun 2004 itu.

Mohamad dijangka akan membuat satu sidang media segera bagi menunjukkan bukti ke atas kenyataan beliau sebelum ini bahawa Mat Indera adalah salah seorang hero dalam memperjuangkan kemerdekaan negara.

INI BUKTI SAHEH DARI JOHOR




NOTA:

apa lagi nak cakap
apa lagi nak royak
semua sudah jelas
semua sudah terbukti




10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kalu Kerja ngan Jepun ---- Tali Barut jepun

Kalu Kerja ngan British --- tali barut british la

dua-dua penjajah nak rampas harta negara

mosabit berkata...

padan muka umporno....bopeng muka....

sekarang ni perjuang menegakkan keadilan dikatakan juga pengkhianat negara..mengancam keselamatan negara...

umporno kata pejuang zaman ini pun sama mcm kominis..maka di isa kan...

memang sangat sial gang british niiii....

kah kah kah kah kah kah ....

Tanpa Nama berkata...

umno ni kira tali barut british la ye..Dato maharajalela dulu bermati-matian lawan british di perak ye.. banyak orang melayu kat perak mati ye..

Tanpa Nama berkata...

TT leh tolong bgtau x kt mn ader buku ni, wa dh carik kt MPH online, Time bookstore, popular, semua xder. Tolong wa TT. tq

Fikir berkata...

jd betul la umno mmg dh iktiraf mat indra sebagai pjuang negara kan..?? jd apa salahnya? mat sabu tipu kata umno cuba sembunyikan sejarah, hakikatnya mat indra mmg ada dlm sejarah..haha

Fikir berkata...

jd betul la umno mmg dh angkat mat indra ni sebagai pjuang negara kn? mat sabu tipu kata umno mnipu dlm sejarah..sbb hakikatnya MB johor dan rakyat johor mmg dh iktiraf mat indra haha

serenity9260 berkata...

huh,senang keje kita,tayah gali kubur diorg.bior je dorg yg wat n mampos sndri

Sukan Tinju Dalam AIr(Video)

melayu rempit berkata...

zaman penjajah sapa lawan penjajah dilabel kominis, masa zaman pewaris penjajah sapa lawan umno beer end pun dilabel komunis, kahkahkah....... umno bebal....

Tanpa Nama berkata...

masing2 cakap mmg lawa.....

masing2 jaga periuk nasi...

sampai bila boleh nak maju????

sejarah tanah air pon nak suruh british yg jaga!!!!

mana tamadun malaysia???

nak maju, mesti ada tamadun yob!!!

Tanpa Nama berkata...

buku tu dah lama aku baca, jumpa kat ruang bacaan pjbat penerangan johor. Dah lama aku tau yang mat indera tu diiktiraf sebagai pejuang dan pengukir sejarah johor. la ni kena bongkar smula lak sampaikan penulis buku tu pun nak diselidiki ke akar umbi. klau camtu semua penulis buku sejarah baik buku teks pun kena la selidik sekali latarbelakangnya he3...