Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 8 September 2011

MACAM MACAM PUNYA GILA - MACAM MACAM PUNYA BANGANG



KRISIS DALAM GEROMBOLAN


satelah satu minggu kempen anti mat sabu
satelah satu minggu lebih kempen anti mat indera
suasana sudah jadi kacau
ramai warga semakin sedar
siapa sebenarnya perjuang kemerdekaan
dan siapa pula yang khianat


akhirnya gerombolan sedang ngelabah

kenapa ngelabah?

dalam kes rumah pasong bukit kepong
serangan gerila ke atas rumah pasong ini
berlaku pada 23 febuarari 1950
tarikh ini menjadi masaalah
kerana jelas rumah pasong ini
adalah rumah pasong mat saleh

sekali lagi pembohongan ini telah kantoi
ini disambut pula dengan buku
resmi kerajaan negeri johor
dimana mat indera telah iktiraf oleh kerajaan johor
sebagai pejuang kemerdekaan

kantoi lagi

lalu mat bebal ini bersuara
mat bebal ini ketua penerangan
bukan kecik anak
lalu mamat bebal ini
buat satu teater

mat bebal ini berkata
askar dan mata-mata
yang bertugas ketika rumah pasong ini diserang
ialah soldadu dan mata mata negeri johor

kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah

nampaknya sebelum 31 ogos 1957
johor telah merdeka

kerana merdeka terlalu lama
maka susahlah
otak ketua penerangan gerombolan ini
hendak nak merayau rayau berfikr
hasilnya keluar lah kenyataan bangang ini !
kah kah kah


BODOH TAK ADA UBAT










20 ulasan:

halim tak ada tuah berkata...

halim tuah...

PANTAT MAK KAU

kalau nak menipu tu tipu betul2
ada ke polis johor..kah kah kah
bodoh macam mangkok ayon
balik hisap konek la halim tuah
nanti lidah tu baru cakap betul

khak tuuii...

Beruk Ketawa...kahkahkah berkata...

Nak buat macam mana, nak Tibai DAP terang-terang takut penyokong MCA Gerakan cabut lari.

Nak tak nak terpaksa Tibai Mat Sabu...kah kah kah.

Tapi puak ni tetap Bangang. Bila Tibai Mat Sabu, lagi ramai orang MCA dan Gerakan cabut lari...kah kah kah.

Tanpa Nama berkata...

british ni pandai guna orang melayu(gerombolan melayu) jadi balaci mereka untuk menjaga kepentingan british. macam zaman jepun ada juga melayu jadi balaci jepun.

Tanpa Nama berkata...

tuan tt
sebab itu dalam merayakan kemerdekaan,tv,suratkhabar dan kerajaan 'menghighlightkan' kejayaan tunku abdulr rahman berunding dengan british untuk dapat kemerdekaan.soalan : setakat tu sahajakan perjuangan kemerdekaan di tanah melayu,iaitu berjuang berunding kemerdekaan dengan british. itulah sejarah yang cuba ditipu oleh puak gerombolan,kononnya tunku maha bijak ,hingga british kalah berunding dengan tunku.kerajaan tidak ceritakan kejadian sebelum rundingan berlaku ,apa perjuangan sebelum rundingan tidak dihebohkan, yang berjuang untuk kemerdekaan hanya tunku berunding dengan british.ingatlah saudara saudara ku sekelian tunku belajar dan diasuh menjadi british sejak umur 16 tahun lagi di england.tanyalah gerombolan umno berapa kali tunku pernah bertempur dengan british atau menentang penjajah british ,termasuk juga onn jafar..jawaban : bukan saja tiada bahkan merekalah barua sebenar british.tak percaya ? sah bodoh itu tiada ubat.perjuangan kemerdekaan bukan setakat berunding dengan british bongok !

zmmz

kiedentech berkata...

Selama ini sambutan 31 ogos adalah ulang tahun pemerintahan UMNO di malaysia bukan sambutan kemerdekaan negara

kiedentech berkata...

Sambutan 31 Ogos adalah sambutan ulang tahun pemerintahan UMNO bukannya sambutan kemerdekaan negara

hussin berkata...

tt,
yang mahal pakai kupiah tu... nak tipu melayu paslah tu! melayu pas pun ada gak yang geli ngan perjuangan 'hidup melayu!' ni!!!

Tanpa Nama berkata...

Kebaghalan sesaorang adalah sijil untuk menjadi pemimpin dlm UMNO...
Jangan bagi malu orang Johor la woi!

gmu berkata...

Tuan TT..

Kerana mengelabahlah pencen balu polis kes Mat Indera dibayar dalam tempoh 7 hari, tahniah Mat Sabu...
sekali tembak 3-4 burung sudah jatuh
kah..kah..kah..

Tanpa Nama berkata...

Masa bila pulak Johor kena jajah British. Johor bukan seperti Melaka atau Singapura. British hanya sebagai penasihat Sultan.Kenapa UMNO tolak Malayan Union?. dan kalau British dah jajah Johor kenapa orang Melayu bantah Malayan Union?. Kalau British jajah Johor tentu dia boleh buat suaka hati dia pada Sultan Johor. Bacalah Sejarah Johor sampai habis. Jangan belajar sejarah sikit dah berlagak tahu semuanya. Kaji betul-betul baru tahu siapa yang bangang sebebarnya.

mek berkata...

kalau bodoh ada ubat, semua bekalan ubat kena bagi kat geng gerombolan. mula-mula bagi kat ketua penerangan gerombolan ni dulu pasal bodoh dia bertingkat2.

kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah.. cakap laa tarikh 1950 tuh typo error... patutnya tahun 1959.. British dah balik negeri.. kah kah kah.. kes sodomee I pun buleh typo.. takkan kes bukit kepong tak buleh typo pulak??.. tak adil lah.. kah kah kah

~tukang sulap

azhar berkata...

halim buah bkn tuah..akibat terlalu fanataik kt parti smp kebenaran pun ditolak tepi..bangang serupa ketua dia gak

Tanpa Nama berkata...

Anon 8 September 2011 9:39 AM

Tak payah la nak spin sejarah. Makin terserlah kebodohan mu itu. Johor bukan spt Melaka & Singapura? Tak dijajah? Ni nak tanya skit. Masa British bagi merdeka 1957, termasuk Johor ke tak?

Non-Governmental Individual berkata...

Tanpa Nama berkata...
Masa bila pulak Johor kena jajah British. Johor bukan seperti Melaka atau Singapura. British hanya sebagai penasihat Sultan.Kenapa UMNO tolak Malayan Union?. dan kalau British dah jajah Johor kenapa orang Melayu bantah Malayan Union?. Kalau British jajah Johor tentu dia boleh buat suaka hati dia pada Sultan Johor. Bacalah Sejarah Johor sampai habis. Jangan belajar sejarah sikit dah berlagak tahu semuanya. Kaji betul-betul baru tahu siapa yang bangang sebebarnya.

==================
ye lah tu,,

sbb tu British beri kemerdekaan pada seluruh malaya, tapi tak termasuk johor, sbb johor tak dijajah, johor bukan tanah jajahan british.

dan british tak sedut hasil bumi johor..! tak ada pegawai2 berbangsa british yg berkhidmat di Johor. undang2 british tak dipakai di Johor.!

kah kah kah!

nota: dalam perlembagaan kata PM adalah 'penasihat' kpd Raja Gopal. dalam realiti siapa yg yg lebih berkuasa? PM(penasihat) atau Raja gopal?

Tanpa Nama berkata...

Masa hampir tiba untuk UMNO menjadi pembangkang pula di Malaysia. Berlapang dada kamu wahai ketua2 UMNO menerima kenyataan ini, tiada apa yg perlu ditakutkan. Bersyukur dgn peluang yg diberi oleh rakyat selama 54 tahun. Rakyat mahu perubahan, jasamu tetap dikenang.Terima Kasih

Tanpa Nama berkata...

Betul....
Tepat.....
Memang.....

Bodoh "betul" tak boleh diubati
Bodoh "tepat" tak boleh diubati
Bodoh "memang" tak boleh diubati

Pak-Bodoh semacam Pak-Pandir
kah...kah.kah.........
kah...kah.kah.........
kah...kah.kah.........

“It is only the wisest and the stupidest that cannot change.”

Confucius quotes
(China's most famous teacher, philosopher, and political theorist, 551-479 BC)

kah...kah.kah.........
kah...kah.kah.........
kah...kah.kah.........

Tanpa Nama berkata...

Jais
Jais
Jais
kah.kah...kah..........
kah.kah...kah..........
kah.kah...kah..........

“Stupid people always think they are right. Wise people listen to advice.”
Proverb quotes

kah.kah...kah..........
kah.kah...kah..........
kah.kah...kah..........


'JAIS is UMNO's last bastion in Selangor'

".....Shah Alam member of parliament Khalid Samad has described the Selangor Islamic Religious Department (JAIS) as UMNO's last bastion in the state...."
http://www.malaysia-chronicle.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=18978:jais-is-umnos-last-bastion-in-selangor&Itemid=2

“All that is necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.”
Edmund Burke quote

Tanpa Nama berkata...

saudara2 sekalian, biarkan je halimtuah tu menegakkan lidah dia tu...bagi aku lagi bagus camtu...nanti boleh kita kaji sampai Sir Ibrahim...ala kesultanan johor moden...

Master Yoda berkata...

Kah kah kah...Mujur ni bukan sedara dekat gua...Kalau tak malu berlapis2 gua dgn statment buduh ni...

Tp gua malu gak le, pasal si Halim ni sedara seagama gua...

Pity, ada mental disorder kot..

Kah kah kah