Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 22 Oktober 2011

ANAK JANTAN INI APA MAKNANYA?





ADAKAH INI DINAMAKAN ANAK JANTAN?












DEBAT BELANJAWAN: NAJIB PERLU JADI ANAK JANTAN : AMK SELANGOR – keadilan daily

Angkatan Muda KEADILAN Selangor menggesa Najib Razak untuk menyahut cabaran debat oleh Ketua Pembangkang.

Minggu lalu, Anwar Ibrahim buat kali keduanya mencabar Najib Razak untuk berdebat berhubung berhubung kedudukan ekonomi dan Belanjawan 2012.

“Najib perlu terima (cabaran) dan berhujah seperti anak jantan dan tunjukkan kemampuan. Beliau juga perlu bertanggungjawab di atas kenyataan yang memperkecilkan Belanjawan Pakatan Rakyat.” kata Ketua AMK Selangor, Irwan Ismail.

Ia berikutan kenyataan Najib Razak mengkritik belanjawan Pakatan Rakyat dengan menyifatkannya ‘Belanjawan Republikan aliran kanan’ yang gagal memahami kehendak rakyat.

NOTA:
ini adalah kenyataan paling bangang dari seorang anak muda
satu kenyataan yang menunjukkan kurang pemahaman politik
apa sangkut pautnya sama ada najib jantan atau betina?
apakah kalau jantan bererti ianya betul

dari sini kita lihat kenyaatan yang memainkan isu gender
kenyatan yang menidakkan kleupayaan kaum perempuan
kenyaataan dalam istilah politik moden – sexist

sexist ialah konsep dimana gender lelaki
dilihat lebih berkeupayaan
sosok sexist melihat gender perempuan
tidak memiliki kemampuan yang unggul
berbanding dengan keupayaan fikrah lelaki

justure NAJIB DIMINTA JADI ANAK JANTAN

kenyataan sexist dan bangang ini selalu kedengran dari mulut politikus
dari mulut pakatan rakyat
dari mulut barisan nasional
kedua dua kumpulan politik ini
sama bangang dalam hal gender

mereka tak banyak perbezaan
justeru kaum feminsit berwaspada!

NOTA:
ada yang masih tidak sedar dunia telah berubah
mereka kurang arif bahawa 50 peratus dari warga negara ini adalah wanita
mereka hanya anggap jika ada benda terjulur di celah kangkang
maka orang ini memiliki fikrah yang bergeliga

kerana itu:

anak anak muda amk perlu memasuki pembelajaran politik
anak anak muda yang menyokong pakatan rakyat perlu disedarkan
ahli ahli dan pemimpin amk wajib di sekolah kan dal hal gender
ahli ahli dan penyonkong pakatan rakyat wajid disedarkan hal gender

kesedaran gender wajib dimulakan dengan pemimpn

NOTA:
jangan jadi anak muda kaki bodek
kelihatan amat bangang !


9 ulasan:

Yong berkata...

Aduh! sakit hati Yong membaca kenyataan ini. Budak2 ni ngape tak besor2. Dulu mase mengaji, taknak dengor cakap guru, ini dah jadi pemimpin cakap ikut sedap mulut je. Kan sekarang niat baik tu dah kabur?

PORUMAN berkata...

hahahaha ... mcm2 -- najib pun penakut .. kenapa tak berdebat je ?? barulah negara demokrasi namanya ...

Tanpa Nama berkata...

like that pic

Tanpa Nama berkata...

rakyat tak kesah jantan atau betina,yang rakyat mau berani tampil berhujah dengan ilmu dan fakta.rakyat akan buat penilain selepas itu,itu hak rakyat.jangan pulak timbul persoalan ada atau tidak tauliah.

ROTI NAJIB RM74 JUTA berkata...

NAJIB KAN BERKETURUNAN BUGIS, SBG ANAK BUGIS, TAKKAN TAKUT SETAKAT NK BERDEBAT...BUKANNNYA MAIN KERIS ATAU C4...ATAU TEMBAK2. ANAK BUGIS KAN TERSOHOR BERANI... TETAPI ANAK BUGIS DARI PEKAN NI KENAPA JADI PENAKUT? KE TELOR DH TAK ADA? PATUTLAH SEKARANG SELURUH PECINTA2/PEMINAT ROTI CANAI KASI NAMA ROTI XDER TELOR JADI ROTI NAJIB... KE TELOR DH DI BERI KPD ROSMAH...

PERDANA MENTERI PALING PENAKUT ATAS DUNIA UNTUK BERDEBAT SETAKAT NI BOLEHLAH KITA BERI KPD NAJIB...

KESIAN NAJIB.. HANYA YG DIA BERANI IALAH NAIK BASIKAL, NAIK BAS, MAKAN NASI RM4, DAN TEMANKAN FIRST LADY BUAT LAWATAN KE SANA SINI..
ORG PUTIH CAKAP...CHICKEN... KOK KOK KOK... PENAKUT

hijaukuning berkata...

kan bro kata najib bini rosmah, jadi betul statement member tu ... jgn buat2 lupa ... melayu mudah lupa ..

Tanpa Nama berkata...

padan muka kau irwan bajet nak dekat dengan anwar. tak pasal2 kena bambu dengan TT. mesti malu gileee..kekeke

Aku Bukannya Apa berkata...

Tukar Tiub pn bangang. Anak jantan kan peribahasa utk menunjukkan keberanian. Tukar Tiub sengaja buat tak paham atau memang tak faham?Takde kaitan sexism dgn kenyataan mamat ketua pemuda ni. Walaupn aku support TT tapi jgn lah jdi lurus bendul sgt.

Tanpa Nama berkata...

kene ubah banyak peribahasa la camni..tak terlintas dalam kepala pelir gua la peribahasa2 bangang ni nak terus diamalkan untuk 500 tahun lagi..

gua cedokkan peribahasa namibia ini untuk dikomersialkan, "nak cool, pachucheng la selalu, tapi jangan sampai pancut" = sbb nanti nak pachucheng kene apply lesen dgn gerombolan..

kalo dah budak skema, ko rebus la sebijik quran untuk dia minum airnya tiap2 hari pun, dia tetap akan skema punyer lah..