Selasa, 20 Disember 2011

LEMBU PUN BELI KONDO DI SINGAPURA










NOTA:

berita semakin kencang
dalam pkr semakin bising kedengaran
bahawa telah ada kerjasama yang baik
antara pkr dengan raja bersiong

nampaknya raja bersiong
dengan senang hati telah
memberi maklumat tentang shahrizat lembu
ini untuk memastikan
shahrizat lembu ini akan meninggalkan kerusi lembah pantai

NOTA:
musuh kepada musuh kamu
adalah sahabat kamu !


SIAPA BOCORKAN MAKLUMAT INI?








KELUARGA SHAHRIZAT JALIL BELI KONDOMINIUM MEWAH BERHARGA RM9.9 JUTA DI SINGAPURA

Memandangkan UMNO dan Shahrizat Jalil belum memberi tanda-tanda akan ada pertanggungjawaban kepada penyelewengan dana rakyat melalui NFC seperti yang dituntut rakyat, KEADILAN akan terus membongkar penyalahgunaan dana awam bagi kepentingan peribadi keluarga menteri berkenaan.

KEADILAN boleh mengesahkan kami ada bukti-bukti pembelian sebuah kondominium mewah beralamat 7 Anthony Road, #14-24, Orchard Scotts, Singapore 229955 oleh keluarga D Shahrizat Jalil pada 27 Januari 2010 (rujuk dokumen rasmi Singapore Land Authority yang disertakan bersama).

Kondominium ini dibeli pada harga S$4,107,600 dan luasnya adalah 2,282 kaki persegi, iaitu salah satu unit yang terbesar di bangunan kondominium mewah di tengah-tengah kota Singapura itu. Harga itu dianggarkan bersamaan dengan RM9.9 juta pada kadar tukaran wang semasa urusniaga berlaku (rujuk dokumen rasmi Singapore Urban Redevelopment Authority rekod no 44 yang disertakan bersama).

Pembelian harta mewah oleh keluarga menteri ini lebih memualkan bila mana ia didaftarkan terus di atas nama mereka, berbanding dengan pembelian dua buah kondominium mewah di One Menerung yang didaftarkan di atas nama syarikat National Meat and Livestock Corporation Sdn Bhd.




Carian rasmi menunjukkan ia didaftarkan secara bersama di atas nama Mohamad Salleh Ismail, Wan Shahinur Izran Mohamad Salleh dan Wan Izzana Fatimah Zabedah Mohamad Salleh.

Pendedahan ini melengkapkan dakwaan KEADILAN sebelum ini bahawa dana dari NFC yang sepatutnya digunakan untuk membina industri daging negara telah disalurkan kepada syarikat-syarikat peribadi milik keluarga Shahrizat Jalil seperti NMLC dan RFC.

Lebih teruk lagi, wang dari syarikat-syarikat seperti NMLC dan RFC kemudiannya disalurkan pula ke syarikat-syarikat milik keluarga Dato’ Seri Shahrizat Jalil di Singapura iaitu Meatworks (Singapore) Pte Ltd dan Global Biofuture Pte Ltd yang menjalankan operasi perniagaan yang tidak ada kena mengena dengan tujuan bantuan dana kerajaan berjumlah RM250 juta kepada NFC.

Meatworks (Singapore) Pte Ltd dilaporkan menjalankan perniagaan restoran mewah di Singapura, sementara Global Biofuture Pte Ltd pula menjalankan perniagaan perdagangan minyak dan ternakan.

Pada hari ini, KEADILAN boleh mendedahkan satu komunikasi (dalam bentuk email) di antara Saudara Wan Shahinur Izran dengan Saudari Donna Yong yang menguruskan perniagaan restoran di Singapura bagi pihak keluarga Dato’ Seri Shahrizat Jalil (sila rujuk dokumen email yang disertakan bersama).

Email ini membincangkan pemindahan wang yang diperlukan untuk membiayai perniagaan restoran mewah di Singapura. Bagi tempoh 3 bulan di antara Oktober 2010 dan Disember 2010, keluarga Shahrizat Jalil dianggarkan memindahkan sejumlah S$530,000; bersamaan RM1.3 juta dari dana milik kerajaan untuk membiayai perniagaan peribadi di Singapura. Jika ini berlaku sepanjang tahun 2010 dan 2011, kemungkinan jumlah wang yang telah dilarikan mencecah RM10 juta hanya untuk satu perniagaan di Singapura.







Amalan ini sudah tentu turut berleluasa dengan syarikat-syarikat lain yang dimiliki oleh mereka di Singapura. Oleh kerana syarikat-syarikat ini adalah milik penuh keluarga Shahrizat Jalil, wang dari NFC boleh sahaja dipindahkan terus ke akaun syarikat-syarikat ini, kemudiannya dikeluarkan oleh keluarga menteri untuk membiayai pembelian peribadi seperti kondominium mewah di Orchard Scotts.

Najib Razak tidak boleh berdiam diri lagi kerana pendedahan demi pendedahan membuktikan berlaku penyelewengan berleluasa dalam penggunaan dana rakyat berjumlah RM250 juta itu.

Kami mendesak beliau mengambil tindakan segera membekukan kesemua akaun bank dan perbelanjaan NFC serta syarikat-syarikat berkaitan yang dimiliki oleh keluarga Dato’ Seri Shahrizat Jalil, sementara siasatan yang lebih telus dan serius dijalankan secepat mungkin.


MOHD RAFIZI RAMLI
PENGARAH STRATEGI KEADILAN
YB SAIFUDDIN NASUTION ISMAIL
SETIAUSAHA AGONG KEADILAN
YB ZURAIDA KAMARUDDIN
KETUA WANITA KEADILAN

20 DISEMBER 2011


17 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

jeles ker?

Tanpa Nama berkata...

kimak lu ijat

Tanpa Nama berkata...

Nak jeles ape? Dah nk rebah! Semua beku, Rakyat dapat balik. Kita kongsi sama2! Hip hip hooray!

Tanpa Nama berkata...

Buat mangkuk 326 ptg

pukimak hang masak asam la. Jeles abah kau la. Kalu dia tu keturunan sultan, aku tak kesah, dia nie DKK (DARAH KETURUNAN KELING)
hang ingat, kalu dia tak jadi menteri, mat monggol bole bagi dia duit?

Bodo punya melayu.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa nama 3:26ptg....jeles kepala otak kau....RM250juta tu duit rakyatlah bongok....BUKAN DUIT UMNO...kau tahu tak bongok...duit RM250juta tu, boleh beli macam-macam alat perubatan untuk hospital kerajaan...itulah perangai orang UMNO...tahu kebas duit aje....

jilat lembu berkata...

pukimak 3:26, susah payah aku byr cukai.. senang2 babinegara joli.
sahjilat.. lu sapa??? rakyat lu mana? PKR serang lu.. lu kata pkr nak lemahkan wanita umngok... woi lembu, pakatan tujukan masalah ni kat batang idung lu & pukimak lu PAHAM??
ini lembu betina kalau aku jumpa tentu aku ludah2.

Tanpa Nama berkata...

Melayu bodoh sampai tulang kering tak tau ker? Negara Dah tergadai esok baru la nak menyesal

bengkak berkata...

Kak ijat, weekend ni sy nak g singapore...boleh tumpang tidur kat kondo? Ala, kak ijat bukan dok sane pon kan..boleh la ye..1 malam je..kah kah kah!!!

Tanpa Nama berkata...

tanpa nama 547 ptg,

tak payah cerita pasal negara tergadai lah bro, dah lama tergadai kat yahudi apco...dengan china pun mintak maaf pasal ketuk ketampi.

apa lagi yg boleh diharap kerajaan sekarang kes interlok pun tak boleh handle, kita tukar aje kerajaan baru

hidup ABU...

Tanpa Nama berkata...

Najib yg tak bertelor , sampai sekarang bunyi pon tarak !! memang tak berguna punya PM !!

Tanpa Nama berkata...

jeles ker?? eeeee geramnya aku, geram bukan sebab apa, sebab bodoh sangat gaya nya tu..jeles kepala burit ngko lah!! 250 juta tu bukan sikit2 anak, kalau tanam kau hidup2 pun boleh laa lahabau, 250 juta tu bukan duit betina tu atau umno, itu duit orang ramai. 250 juta boleh buat berapa sekolah, hospital, pikir laa skik oiii

jebat2 berkata...

Kah..kah..kah.. kain sahjilat kena selak lagi. Kali ni nampak kondo kat s'pore pulak... bila la nak nampak bincat sebesar buah manggis. masa tu 1malaysia muntah darah..

cowgomo berkata...

JIKA KELING...KELINGLAH JUA
MEREMBAT TAK KIRA MASA.....
KAT ORCHARD ROAD NAFSUNYA JUA..
IJAT...DAH KENA LONDEH KAIN...
AGAK2 DIA ADA HARTA TAK KAT MARINA BAY SANDS??????

Tanpa Nama berkata...

Natang..gerang aku bayor cukai...minah keling ni senang joli...moh kite tukor pmimpin yg jd pelakon smbilan ni....ini bru 250j...yg dh jadi taikk...minah keling ni, lgi giler!

Tanpa Nama berkata...

jeles kepala bapak engkau.
jeles puki mak engkau.
apa, engkau ada share ke?
haramjadah la lu 3:26 ptg...

ayah chu berkata...

... atok teman memang paling meluat kat bangsa mamak tongkang laknat ni ... kat pekan keme atok teman tak nak langsung masuk kedai bangsa celaka ni., dia lebih sanggup ngayuh beskal gi ke kedai yang lebih jauh lagi kalau nak beli barang-barang dapur... sampai la ke teman, budak sekolah geng teman tak nak langsung berkawan ngan keturunan mamak celaka ., lantak la depa nak kata keme rasis, apartheid pun, keme pedulik apa., atok teman suka nyimpan gambor pemimpin-pemimpin dulu-dulu, tapi tiba tang gambor madey dia langsung tak simpan pun ... hah hah hah " dasar mamak celaka" itu tag line atok teman yang teman ganti memakainya

JinChrist berkata...

cilak punya lembu keling...guna duit rakyat beli kondo buat...ptui