Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 27 Januari 2012

KERANA RASUAH MAKA BELAJAR KENA BAYAR



UNIVERSITI BANGUNAN LAMA DI GERMAN




NOTA:
dibarat bangunan lama seperti
madarasah/gereja lebih dari 100 tahun
tidak akan diruntuh untuk dibuat
tempat membeli belah

bangunan ini akan diserap untuk
menjadi universiti atau bahan
warisan - inilah conton negara kapir
kerana itu orang islam seluruh dunia
amat gila hendak hantar anak mereka
belajar di universiti di negara kapir
kah kah kah




JANJI PEMBANGKANG MAHU LUPUS PTPTN RETORIK POLITIK
– mStar

KUALA KRAU: Janji pembangkang yang kononnya mahu melupuskan pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) dilihat lebih bersifat janji politik semata-mata dalam usaha mereka untuk meraih sokongan generasi muda.

Pengerusi PTPTN, Datuk Ismail Mohamed Said berkata, rakyat perlu sedar bahawa pihak pembangkang kini akan menabur pelbagai janji dalam usaha mereka meraih sokongan menjelang pilihan raya umum ke-13 nanti.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit.... TUNGGU DAN LIHAT... kah kah kah..

kah kah kah...LIHAT DAN NANTI.... kah kah kah...

kah kah kah...MEMBERI PERLAJARAN PERCUMA ADALAH TUGAS NEGARA.... kah kah kah..

kah kah kah...DARI SEKOLAH RENDFAH SAMPAI SEKOLAH MENENGAH... SEMUA PERCUMA.... kah kah kah..

kah kah kah...KENAPA LAGI 3 ATAU 5 TAHUN DI KENAKAN BAYARAN?.... kah kah kah...

kah kah kah...NEGARA JERMAN DI MANA RAKYATNYA MAKAN BABI DAN MINUM ARAK.... kah kah kah..

kah kah kah...DI JERMAN RAKYATNYA MENGAMALKAN SEX BEBAS ... kah kah kah

woot.. DI JERMAN TAK ADA MINYAK DAN TAK ADA SAWIT...kah kah kah..

kah kah kah... KENAPA BELAJAR PERCUMA?.... kah kah kah..

kah kah kah...MANAKALA MALAYSIA YANG MENGAKU NEGARA ISLAM...kah kah kah..

kah kah kah...YANG BERBUIH MULUT BERZAKAR DAN BERZIKIR.... NAK BELAJAR KENA BAYAR?..... kah kah kah....

woit... KENAPA NAGARA KAPIR MACAM JERMAN.. SWIZERLAND ... TAK ADA RASUAH....kah kah kah

woit...KALAU MALAYSIA TAK ADA RASUAH... BELAJAR JAMIN PERCUMA..... kah kah kah



18 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

cha, selagi tak pegang tampuk pemerinttahan, lu jgn harap la buku jingga ke kuning ke biru ke dapat jalan. lu makin lama makin bebal gak. pasal roboh surau 100 tahun, lu tengok betul2 surau tu, ada rupa 100 tahun ke? tolol betul la. kalau aku jadi mb pun aku akan robohkan aje, bukan setakat surau, masjid yg kosong pun gwa robohkan. buat semak je. nak harap lu datang jauh sekali la.

Tanpa Nama berkata...

" ..YANG BERBUIH MULUT BERZAKAR DAN BERZIKIR.... NAK BELAJAR KENA BAYAR?.."
- i like...

Nota : ISLAM HADARI bro. Semua boleh sapu. Biawak tak makan tapi orang tak bagi duit, dia suruh org lain mintak untuk dia.
Musibat punya melayu

Tanpa Nama berkata...

ini aku sangat setuju kalau belajar percuma. Jamin pangkah pembangkang.

Tanpa Nama berkata...

Hisap dadah kerajaan bagi subsidi dgn menubuhkan pusat serenti tapi kalau nak belajar kena bayar. Apa punya dasar mcm ni? Agaknya mereka rakyat jadi bodoh supaya senang kerja diorang untuk menipu

samy punya bapa berkata...

janji politik ka, janji manis ka saya tadak peduli. kalau lu ada gentleman kasi PR menang la ini PRU13. amacam? ada bran? PR tipu kaluu, next election kita pangkah umngok semula... itu simple punya kirja la bai.

Tanpa Nama berkata...

jahanam semua benda nak dikomoditikan

semoga mati berkapankan RinggitMalaysia

siap-sedia menyusun syiling buat duit kecil bilamana oksigen perlu dibayar bagi memperpanjang hidup untuk beberapa nafas. kapish

Tanpa Nama berkata...

Janji PR yang paling penting ialah hapuskan PTPTN yang bekerja dan MEMBAYAR CUKAI DI MALAYSIA SAHAJA.
Bukan dah belajar dan kerja Singapore dan bagi cukai pada Lee Kuan Yew.
HAPUSKAN Sistem BUKU TEKS SEKOLAH RENDAH!!!!!!!!! Budak sekolah rendah tak perlu buku teks.
Yang perlu beli dan baca buku ialah GURU BESAR Sekolah Rendah yang 70% dah tak pernah baca buku kecuali Utusan Meloya dan Berita Hairan.
Selepas GURU BESAR baca buku teks dan ilmiah.
Guru Besar wajib Menceritakan setiap buku setiap bulan.
Ini bererti setiap Guru Besar kena bercerita di hadapan budak2 sekolah dia sekurang2 Nya 12 kali setiap tahun.
Barulah bercakap tentang kempen membaca.
Selepas itu suruh guru2 sekolah rendah ini beli buku 12 buah setiap tahun dan bercerita apa yang dia dah baca itu setiap bulan
Dalam Bahasa Inggeris, Jerman, Jepun dan Rusia.
Duit buku teks sekolah rendah ni tak kurang dari 1.5 bilion setiap tahun!!!!
Bukankah membazir sahaja.
Buku eks ini sebenarnya projek kroni UMNO dan tak lebih dari itu.
Wajibkan buku teks hanya kepada budak2 LCE< MCE dan HSC sahaja.
Dan paling penting budak2 universiti mesti ada buku teks bila masuk kelas.
JANGAN PERCAYA APA YANG DISEBUT OLEH PROFESOR DALAM KULIAH!!!!
Separuh dia temberang sahaja.
Sebab budak2 ni kena kencing dengan mudah tanpa buku teks universiti.

PAS kena janjikan semua budak masuk universiti kerana lulus SPM bukan dengan markah yang dicampur supaya ramai dapat semua A+.
Keputusan SRP dan SPM di Malaysia ini bohong sebab gred yang diberikan tidak mencermin berapa markah sebenarnya.

Tanpa Nama berkata...

salam pak tt...

kah kah kah...

tak habis-habis lagi ke cerita madrasah 100 tahun yang baru 4 tahun tu...

lu lawak la pak tt...

lu dah kah kah kah ka...

ka lu dah kena ludah...

ludah pang5 ludah...

kah kah kah...

felcra changkat lada berkata...

... nak tambah lagi... janji kerajaan BN untuk memperbaiki kehidupan orang asal adalah retorik semata-mata... dan banyak lagi janji kerajaan BN yang semuanya retorik je ... kita nak sangat tengok orang asal malaysia baling cawat kan PM BN (Babai Najib) cam orang asli Australia baling kasut kat PM diorang ...dulu orang asal dan buat demonstrasi di Putrajaya... siapa sangka orang asal dah semakin berani ... agaknya anak haram si pengerusi ptptn ni sebenarnya nak bagi tahu bahawa kerajaan BN lebih banyak menabur janji retorik tapi tak siapa ambil pot, maka dengan bagi statement ni rakyat disuruh buka mata dan menilai janji-janji kerajaan BN selama ni ...

Jef berkata...

siot ar kau tt.. baru nak wat blog pasal belajar percuma.. hahahaha# ape2 cool bro! aku nak ambil isi merde kau nie..hahahahaha!!

Tanpa Nama berkata...

Frasa Paling Power dan jadi Branding Tukat Tiub-"kah kah kah...YANG BERBUIH MULUT BERZAKAR DAN BERZIKIR.... kah kah kah...."
Memang power, ayat sosialis!!! Fraksi sosialis ni macam TEMBIKAI- HIJAU DI LUAR TETAPI MERAH/KUNING DI DALAM. Apa macam bro?

Tanpa Nama berkata...

berita baik
klu nak pelajaran tinggi percuma kat anak2 kita, jom kita pangkah PR
klu nak hutang ptptn aku yang jumlahnya puluhan hingga ratusan ringgit tu dilupuskan, jom pangkah PR

PR menang PRU13, hutang PTPTN aku langsai.

aku sokong ABU untuk lupuskan hutang PTPTN aku

Labukau berkata...

Kalu PR menang, tak payah langsai PTPTN pun tak apa. Aku Cadangkan ubah PTPTN menjadi biasiswa atau pinjaman boleh ubah.

Kalau 4 flat, ubah jadi biasiswa. Kalau kurang dari itu, bayar 10 peratus hingga 25 peratus sahaja. Itu pun kami dah syukur.

Tapi kalau nak bagi langsai 100 peratus, kami lagi suka. Tak le menyusahkan mak bapak. Kecik tapak tangan, nyiru aku tadahkan.

Hidup PR
aku sokong ABU

Tanpa Nama berkata...

dok cite pasal buku teks aq tringat hero GTO y kool e2..memblasah cikgu n kontraktor y membekalkan buku tesk utk membuat keuntungan projek semate2...babak y paling kool memblasah sistem kapitalis...kakaka

Tanpa Nama berkata...

Bro Hisham memang mntap...nak pinjam frosa kata bro...bleh...ape yg di tulis memang btul..tu pasal orng Jerman bnyk Dr.depan nama dia...majoriti PHd...sbb negara menggalakkan rakyat dia jadi bijak...utk pembangunan dan kesejahteraan.kat MLysia lain.pemimpin takut rakyat bijak...nanti tak bleh dah nak menipu dan merembat duit rakyat..best parts...bersekongkol plak dngn freeloader...ala tag team WWF...

woi hang! berkata...

woit.bkn bangunan madrasah tu 100 tahun!.tanah tapak madrasah tu umurnya dh 100 tahun.ulang sekali lagi,TANAH madrasah tu yg berumur 100tahun!engkau nk roboh madrasah tu silakan.tp tanah tu jgn tukar milik.jgn jual pd cukong2.biar tanah tu jd tanah madrasah kt situ. woi manusia yg baca ulasan ni,jgk jd mcm purkisa.ops.perkasa dan umngok yg tak paham isu.haha

Kurik berkata...

Alhamdulillah kawe antara yang terpilih untuk menikmati kehidupan di negara kafir Jerme. Sejok 10 tahun duk di sini, xdop sebarang rasa prejudis dirasai, semasa tempoh pengajian hingga kini di bidang kerjaya. Malah pihak polis juga sgt professional dlm menangani beberapa kes yg telah kawe alami spnjg hidup sebagai „Ausländer“ di negara kafir Jerme ini.
Tapi hari ni kawe xterpanggil nok sentuh bab pengajian percumo, benda tu terlalu basic, tertulis sbg undang2 negara bahawa adalah kewajipan sebuoh kerajaan utk memberikan pendidikan kpd rakyatnya. Byk lagi elemen basic dipraktikkan oleh negara kapir Jerme tanpa diheboh-hebohkan utk kepentingan pemerintah, antaranya highway tanpa had laju percuma,harga kreta yg murah, wang bulanan kpd penganggur dan wang sara anak.
Tp satu bendo yg buat kawe nok tulis hari ni adalah pasal kononya Malaysia negara berbilang kaum. Kawe terbaca berita psl Ahmad Maslan menegaskan tidak perlu debat antara Anwar dan Najib, antara sbbnya kerana Malaysia lain dgn negara Barat adalah negara berbilang kaum. Hanya org yg bodoh boleh terima alasan ini dan hanya yg masih bodoh akan percaya bahawa negara Barat tidak berbilang kaum. Di Jerme contohnya pelbagai kaum hidup di sini dan walaupon ramai pendatang, mereka mendpt hak dan layanan sama spt rakyat Jerme yg asal. Di nagara2 Barat lain di Eropah, mahupon Amerika juga pelbagai kaum hidup bersama-sama Adakah kita pernah dengar mereka bangga dgn negara mereka yg berbilang kaum? TIDAK PERNAH!! Ini kerana mereka tidak lihat rakyat mengikut bangsa warna kulit mereka. . Ini mungkin benda baru bagi mereka yg tidak pernah ke oversea. Kpd yg sedang ternganga tak percaya, jalankan siasatan sendiri, Lebai Google sedia berkhidmat.
Malaysia sbrnya merupakan satu-satunya negara yg kawe tahu yg masih mengamalkan dasar pecah perintah penjajah dan sebuah negara yg masih gagal membentuk negara bangsa walaupon sudah lama merdeka. Pemerintah masih menjalankan dasar mereka mengikut kaum dan ini merupakan kegagalan mereka. Kita dari kecil ditipu kononnya Malaysialah satu-satunya masyarakat majmuk berbilang kaum di dunia ini. Kita telah dididik dari kecil utk mengenali kaum2 lain sedangkan anak2 kecil langsung tidak boleh membezakan kaum dan warna kulit. Ini adalah satu fakta halus yg sentiasa digunakan utk kesinambungan politik Barisan Nasional. Kita harus bangun dan sedar bahawa dari kecillah juga kita diajar agar kita menyokong politik perkauman mereka.
Lihatlah di negara jiran,tidak perlu ke Eropah; Indonesia, Singapura dan Thailand, mereka juga berbilang kaum. Namun berbeza dgn negara kita, mereka telah disatukan, hak mereka disamaratakan, jiwa negara bangsa mereka diserlahkan dan tiada antara mereka yg terlalu bangga dgn kaum etnik mereka. Kawe buke tak suka kita bangga dengan kaum kita, tapi jika ini menjadi penghalang utk negara ini maju ke hadapan dan menjadi kemudahan utk bomoh perkauman, UMNO dan MCA menjual ubat mereka, perkara ini harus diberhentikan. Bukanlah juga kawe nak menafikan bahawa Malaysia adalah masyarakat majmuk, namun fakta ini tidak perlulah dibanggakan. Ia bagaikan kita riuh ke serata dunia heboh mengatakan kita memiliki zakar, sedangkan lelaki lain juga memilikinya. Sesungguhnya perkara yang bangang itu wajiblah kita hindari. Trimo kaseh.

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah...

la tanah ka yang 100 tahun...

kah kah kah...

sebelum ni tak timbulpun cerita tanah tapak 100 tahun...

kah kah kah...

tiba-tiba baru perasan sejarah tipu daa...

kah kah kah