Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 20 Februari 2012

AHAD INI KITA KUMPUL DI KUANTAN



NOTA:


sebelum terlambat
sebelum anak cucu cicit kita jadi mangsa
sebelum kita hangus
seblum kita semua jadi debu

sila turun ahad ini
kita bertemu di kuantan
kita membantah loji radioaktif
kita membantah hingga kilang bahaya ini ditutup

NOTA:
lihat gambar anak anak kecil ini
ini adalah mangsa radioktif
ini dalah mangsa kilang radio aktif yang pecah


JANGAN TERLAMBAT




KESAN GEBENG MAMPU SAMPAI KE THAI DAN SINGAPURA - mkini

Sebarang kejadian tidak diingini akibat projek Lynas Advance Material Plants (LAMP) di Gebeng didakwa boleh memberikan kesan lebih teruk daripada Bukit Merah sebelum ini, malah mampu menjejaskan persekitaran ke beberapa negara Asia Tenggara.

Jurutera kimia lulusan Universiti Manchester Lee Chee Hong berkata, Singapura dan Thailand mungkin terbabit sama sekiranya berlaku sebarang insiden.



Pengurus Serantau Intech Ltd itu juga berkata, berdasarkan hipotetikal, simulasi komputer dan analisis makmal, dakwaan tiada risiko dan radioaktif di tapak LAMP tidak realistik sama sekali.

"Pada pandangan saya, penilaian keselamatan oleh Lynas tidak dibuat secara profesional, menggunakan tahap keselamatan antarabangsa tertinggi.

"Dengan kebajikan kira-kira 700,000 penduduk Kuantan dalam lingkungan 30km daripada tapak Lamp, kemungkinan berlakunya bencana alam sekitar tidak boleh diketepikan," katanya


KUANTAN AHAD INI



5 ulasan:

stresssik berkata...

jgn stress sgt pasal politik... layan blog nie dulu....
jumpa disanaaaaa......

http://stresssik.blogspot.com/

Tanpa Nama berkata...

coXpelah jika kalian terus menyokong lynas atau buat x endah tntgnya ,nanti bile bayi kalian seperti gambar diatas diharap redha dan tawakkal insyaallah,sesungguhnya kesabaran itu separuh dari iman.

Tanpa Nama berkata...

woii org melayu bangkitlah dari lenamu,jgn gadaikan kesihatan anda dgn dapat duit 500,jom himpun ramai2 kat padang bola depan masjid negeri,tunjukkan kita semua membantah kilang lynas,jgn memperjudikan nasib golongan anak2 kita,inilah kerajaan umnogok yg menzalimi rakyat,asalkan bukan umno,tumbangkan umno pru 13,gunakan kuasa Allah berikan di tangan kita semua,ya Allah engkau yg hancurkan kerajaan umni yg zalim

Tanpa Nama berkata...

Sokong lynas tu kerana dapat RM. Kalau Lynas meletup 10 Tahun nanti peduli apa psl mereka tak akan duduk kat Kuantan

Tanpa Nama berkata...

kilang kat gebeng nie dah operasi ke belum. yang aku dok tengok nampak macam belum operasi sepenuhnya.jadi kalau dia buat ujian radioaktif memang tak adalah tak operasi sepenuhnya lagi. rakyat malaysia dah dilembukan jabatan yang buat ujian nie, kalau salah tolong betulkan?