Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 1 Februari 2013

APA AKAN JADI DENGAN NEGARA INI - PENCERAHAN DARI PEMBACA



KOMENTAR TUKAR TIUB
1- pendatang asing yang bekerja di malaysia
kita ucapkan selamat datang kerana
mereka sama sama membangunkan negara malaysia

2 - pendatang asing yang kena pau
yang kena  peras ugut kita pertahankan hak mereak

3 -pendatang asing yang 'kertas kerjanya'
kurang sempurna kita 'tutup mata' kerana
mereka datang membanting tulang mencari rezeki

TETAPI: jangan campur politik negara ini
ini satu amaran  dari rakyat malaysia

KALAU JUMPA
PENDATANG ASING HARI MENGUNDI
AJAK MAKAN KENDURI
 LAGI RANCANGAN MENIPU UNDI
ni cito eden pulak....kat sri serdang ni umak ooiii banyak pendatang asing...bekeliar buat macam kat jakarta pulak dio. Cubo pegi pasar serdang ari ahad..orang local pulak yang naik takut sekarang...

Apolah nak jadi dengan negaro kito ni....takut nanti anak cucu kito ilang hak kat negaro sendiri....den ni susah lah nak cakap...pasal otak melayu ni...ontah maleh...ontah takut nak berubah... on TANGKAP DAN AJAK PENGUNDI HANTU MAKAN KENDURI KAHWIN
Tolo gatal
AJAK PENDATANG ASING
MAKAN KENDURI
NOTA:
pada hari mengundi
semua anak muda boleh
jadi pemantau - pakai baju kuning

bila nampak muka asing
bila nampak muka tak kenal
sila ajak pendatanga sing ini
makan kenduri kahwin
beri merejka makan kenyang kenyang
ini budi bahasa kita
jangan kita kecewakan mereka

------

2 ulasan:

DIDI KOTA BELUD berkata...

Apo makan.makan....hah nak makan penondang cubolah mengundi.....aku nok tengok ekou sodang memangkoh ko aTau ekou yang kono pangkah......pantttttttttanggg nenek moyong den makan nasi tok di jompu.....apo makan makan....!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Kenapa kita nak bergantung kepada pendatang, tak tengok ke RCI IC Sabah,kenapa kita nak jadi bangsa yang malas, bangsa yang maju buat semua kerja dari angkat taik sampai ke menteri, kalau bergantung kepada pendatang maka memang patutlah pendatang yang berhak ke atas negara. Bangsa Malaysia hari ni dah melampau jadi memang patutlah pendatang tu dapat jadi warganegara dan mengundi disebabkan kebodohan atau kemalasan bangsa Malaysia. Memilih kerja korang ingat korang sapa anak raja ke pigidah. Konon nak ubah kerajaan, angkat sawit pun tak sanggup jangan mimpi nak ubah kerajaan.