Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 1 Februari 2013

HIKMAH KERAJAAN LEMAH




MUHYIDDIN BERSEDIA
untuk 
AMBIL ALIH
 


KOTA BHARU 31 Jan. -Muhyiddin Yassin membayangkan akan ada lagi beberapa berita baik untuk kira-kira 1.4 juta penjawat awam di negara ini.

Beliau berkata, kerajaan Pusat sentiasa prihatin dengan kebajikan kakitangan awam dan mahu memastikan mereka berada dalam keadaan terbaik.

Katanya, langkah itu juga sebagai pengiktirafan kepada golongan tersebut yang telah banyak membantu rakyat terutama peringkat akar umbi.

"Banyak perkara yang dapat diselesaikan oleh kerajaan, saya tahu ada lagi yang masih belum selesai, tunggulah. Baca doa panjang sedikit daripada biasa, akan ada berita-berita baik yang akan keluar tidak lama lagi, insya-Allah.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit... INILAH HIKMAHNYA KERAJAAN LEMAH.....kah kah kah...

kah kah kah...BILA KERAJAAN LEMAH... RAKYAT DAPAT MACAM2...kah  kah kah

woit... LAGI LEMAH KERAJAAN... LAGI BERKUASA  WARGA NEGARA...kah kah kah

kah kakah kah kah... ADA BERITA BAIK....kah kah kah...

kah klah kah... BERITA BAIK ITU IALAH DUIT AKAN DATANG LAGI..kah kah kah

MALAM ESOK
KITA BERJUMPA DI BENTA
KUALA  LIPIS 



-----

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

TT, Aku risau utang kerajaan makin bertambah dah la kata kerajaan takda duit dekat pilihanraya mewah pulak dia bagi itu ini..

Duit dari siapa dari mana BN? Kapitalis? Utang yang aku nampak?

lepas ini makin mengila saman dikenakan cukai dinaikan minyak naik dan sebagainya sebab nak tampung utang yang mengunung.

Qaseh Bonda berkata...

Ingat jasa tengkorak hang wahai Najibah!!!

Hang tu yang kena ingat jasa rakyat yang memilih hampa malaon semua bertakhta sampai dah berpuluh2 tahun lamanya.

Semua pakat boleh himpun harta untuk 7 keturunan. Jangan kata pak menteri, ketua cawangan yang tak mengaji tu pun hidup goyang kaki.

Dok suruh rakyat terima kasih! terima kasih ! terima kasih!

Muka tempek kulit khinzir sungguhla puak2 lemah terkulai ni.

Porrah!!!

kampong lad berkata...

samada lemah atau kuat, kita tak mau kerajaan yg reactive (bagi duit sana sini - masalah2 yg lebih besaq masih tak dibagi perhatian). kita mau kerajaan yg boleh mengurangkan penderitaan rakyat (bukan setakat 'public servant' saja). bagi brim, rasuah masih berluasa, bagi brom, business kroni rancak diperhebatkan, bagi bram, segala kemungkaran diamal spt biasa. untung rm10, depa tibai rm9.90, sekupang bagi kat rakyat, inilah kerajaan yg prihatin terhadap rakyat. puki tiang.

Tanpa Nama berkata...

Dengar cerita kejaan bn nak bagi:
1.Elaun rumah dinaikkan ke RM480. Kalu elaun rumah mike dah RM700 ker, RM1000 ker, tak ada le nak naik lagi.
2.Mike yg gaji dah langgar dinding SAHAJA naik 2 hingga 5%. Tapi kalau mike org bawahan, naik ler 2% je. Kalu mike baru kerja ke, tak ade le deme nak bagi naik wei..

Lain dr itu tak de le teman dengor ape2. Lagipon mana deme ada banyak duit lagi derr. Suma dah bagi sana sini.

Tapi kalu PR menang lagi untung. 1.Cikgu naik RM500 woooo. Ini Kali la yer!!
2.tol dengor nak hapus.
3.harga kereta demer kata nak turun.
4.harga petrol deme kata nak turun.
5,ngaji kat unibersiti percuma

Bagus tu derrr. Ini kali lah yer!!

klevras berkata...

aku rase hikmah kerajaan lemah kurang tepat..rasenye lebih tepat kerajaan regime yang lemah atau pun kerajaan jahat yang lemah...kerajaan baik walaupun kuat tetap mengutamakan rakyat!itu yang kita mahukan..inikalilah!!!