.

Khamis, 19 Mei 2016

BERDUHUD DUHUD





SOKONG

SETUJU 

BETUL

KOMENTAR

masuk akal atau
tidak masuk akal
mana lebih bahaya
perosak alam lebih bahaya
kepada umat manusia
atau  seorang pengentot tanpa lesen



Hudud sukar jika pencuri balak pun tak boleh cari

KUALA LUMPUR - Bekas Naib Presiden Pas, Husam Musa mempersoalkan bagaimana Kerajaan Negeri Kelantan mahu laksanakan hudud jika masalah pembalakan haram di negeri itu tidak dapat diatasi.

"SPRM (Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia) pun sahkan ada berlaku pembalakan haram di Kelantan.

"Macam mana mahu laksana hudud kalau pembalak haram Pas hanya biar dan tidak boleh ambil tindakan?" katanya dalam program Dialog Bersama Husam Musa di sini, semalam.‎

Menurutnya lagi, Pas Kelantan perlu bertindak menangani masalah pembalakan haram yang terjadi secara meluas di negeri itu.

"Dalam hudud, hukum mencuri dipotong tangan. Usahkan potong tangan, potong kuku (pembalak haram) pun kita tak boleh," bidasnya.

KAH KAH KAH

betul yb

memang betul

perompak balak

yang resmi pun

pemusnah alam

kah kah kah

berduhud kehilir

berduhud kehulu

DUHUD DUHUD



-----------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

apa yang patut di soal dan di pasti kan

Apakah akan berjalan HUDUD dalam hal hal melibatkan SISTEM MASYOOOOOOOKKKKKKKKKKKKKKK


Semua kerosakan di bumi ni akibat gila tamak haloba nafsu manusia -


MAT KOPIAH

MAT LAHAP

MAT KAMPAU

MAT LOL

MAT BOROI

MAT BALAK

Ada MASYOOOOOOOKKKKKKKKKK ?????

MAT PORNO tak jaja jaja HUDUD lagi ke ????

panglimo potaseh berkata...

Jangan lah salahkang Tuang Guru Sotong. Huduk ni hukumang ikut agama. Zamang nabi dulu yang di curik adolah unto, kibas dan bebiri .. di padang pasir nung mana ada balok. Jadi bila balok di curik ambo dah mati akal, apo caro hukumang nak dibagi .. takan nak potong balok atau kontol pencuri balok tu .. mu Husam royak baik sikik yo.