.

Khamis, 23 Jun 2016

INI BETUL POTONG STIM




INI BETUL

POTONG STIM

RAYA

-



Kastam rampas lebih 11 tan mercun

Jabatan Kastam Diraja Malaysia (JKDM) merampas lebih 11 tan mercun di seluruh negara sejak lebih dua bulan lepas.

Ketua Pengarahnya Datuk Seri Khazali Ahmad berkata JKDM menjalankan operasi lebih awal kerana mercun biasanya mendapat permintaan tinggi khususnya menjelang musim perayaan.

"Pada masa ini, mercun-mercun yang kita rampas ini semuanya sangat canggih, yang memerlukan orang profesional untuk mengendalikannya. Kalau suka-suka nak bakar, amat berbahaya


ALAA MAK

TAHUN INI

GUA KENA

MAIN MERIAM

BULUH MACAM

ORANG SAYONG

KAH KAH KAH



----------

6 ulasan:

panglimo potaseh berkata...

Adik ipar gwa polis .. tiap tahun anaknya mewah main mercun dan bunga api, sampai tahap terbakar sebahagian rumahnya tahun lepas .. this is true story.

Gwa seronok baca, bahawa mercun yg dirampas sgt canggih hanya yg professional je yg boleh bakar .. dalam maknonyo tu .. sapo deh yg professional tu.

Tanpa Nama berkata...

Puas ati la sape2 keje kastam dapat mercun percuma blh main sampai lebam 11tan tu....

Tanpa Nama berkata...

Mat KAMPAU nak RAYA jugak lah....

Sedekah lau Pau Pau Pau nanti semua wokay

Tiap tiap tahun macam ini kan....

Ingat Malaikat kah mau jaga Rakyat

Jaga Pau Pau Pau

Mat Kampau !!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Aku cadangkan org yg suka sgt main mercun dan dengar bunyi letupan kuat dihantar ke Gaza(@ mana tempat yg sentiasa diserang bom). Biar dia rasa sekali, lepas tu tak nak dengar bunyi mercun lg!!

giorgio berkata...

Tu la best pakai le besi...baru suara cun

Tanpa Nama berkata...

betui tu. kalau aku jadi KETUA TWEETER...eh silap KETUA POLIS,
mana2 malaon yang kena tangkap bakar mercun, aku akan angkut malaon tu (termasuk si TT sekali) hantar ke Falujjah, Kabul.
biar gegendang telinga malaon tu berkecai bila dengar bom!!!