.

Khamis, 23 Jun 2016

SATU LAGI PROJEK BODOHKAN MELAYU




PROJEK

BODOHKAN 

MELAYU

FACE BOOK
Sedikit perkongsian yer sahabat,nampak mudah jgn ambik mudah..




Azlan Baharuddin Kenapa pula perkataan salam tu maksudnya Celakalah Kamu? Selama saya belajar Bahasa Arab, saya tak pernah jumpa dan tak pernah pula ustaz dan pensyarah saya bagi tau perkataan "SALAM" bermaksud celakalah kamu. Hasil daripada apa yang saya jumpa dalam kamus, SALAM ialah selamat. 

Ini merupakan maksud SALAM berdasarkan kamus besar Dewan Bahasa dan Pustaka (Arab-Melayu) m/s 1173 :

Islam berasal dari perkataan "Aslama, Yuslimu, Islaman"



-------------

8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ini Bahasa Arab MUDDUD MASYOOOOKKKKK kot

Ini bahasa yang baru keluar GUA TEMPURONG di bawa sang Kelawar Kelawar lah tu

Biasa lah

Kalautak bofoh kan bagai KETAM BAKUL macam mana nak makan PATIN TEMPOYAK

Ha ha ha ha ha ha

Nazrio Dond DoLLa berkata...

PembetuLan::
SaLam 2.6B puLa membawak maksud
A)bahasa Msia
Sejahtera dan syurga pemiLik biLyun tu
B)bahasa bugis
Sejahtera dan semprotan syurga indah
C)bahasa ibrani
Sejahtera ciLaka syurga Pemberani
D)bahasa itaLy
Syurgha heaven aLfonso de aL buquerQe
E)bahasa biduanda dan nusngsih
Kah kah kah kipidap jiLaka neraka

Nazrio Dond DoLLa berkata...

Bahasa Terengganu :P
PembetuLang perLu di betuLkang meLaLui V perbincangang, cadangang, rayuang dari pihak yg berkewajipang berpandukang perjuang umnQ yang Lintang pukang

Tanpa Nama berkata...

Kahkahkah.hajer gampang kamu.sakit perut aku gelak terpaksa mlm dibulan pose ni.kahkahkah. Kalau camtu xblh sebut assalamualaikum sbb dlm perkataan tu ada sebutan salam bermaksud celaka..pasni sebut allancaukum..kahkahkah

Aurelia Avalon berkata...

Tengok la pulak pondok mana belajar ....kalau pondok Marang dan Madrasah Din Ayam, SALAM maknanya celaka lah kamu tak nak kerajaang perpaduang dengang UMNONG...

Ni lah hasilnya belajar bila tahu bahasa Arab sepatah dua dah berlagak macam pakar dewan bahasa....

YOP TVAYU METERI dalam bahasa Russia maknanya "sejahteralah ke atas kamu wahai tuang guru". Tapi kalau nak wish tu kepada orang Rusia, sila berdiri agak sepenendang jauhnya dari tuan tubuh yang ditujukan ucapan....

Tanpa Nama berkata...

Bodoh punya ajk masjid. Kecoh mcm palat, itu cuma ejaan, sapa2 yg layan texting akan paham itu adalah salam, pembuka bicara. Benda remeh mcm tu pun sibuk nak jaga. Dah takde hal ehwal kebajikan lain ke kat teluk intan tuu?

Bulan ramadan dah nak hampir habis, syawal dah dekat, lagi baik masuk kampung cari org fakir atau anak yatim sambil hulur sumbangan. Jadi ajk masjid jgn malas, jgn nak tunggu kat masjid saja, rajin2 la keluar ziarah. Sila ikut mcm mubaligh kristian, diorang rajin keluar jalan2 hulur bantuan pada org fakir.

kamal aznam berkata...

Salam..bye!

Loh CK berkata...

Mungkin pakai google translate punya pasal kot