.

Rabu, 15 Jun 2016

JANGAN HINA BADUT



SIAPA BAGI AUTORITI
Kita pun nak tanya kepada Hadi Awang yang bijak bermain kata2 Arab dan terror menyebut nama Allah, Muhamad, syariat, pahala, dosa, hadiths, Islammmmm, laknatul Yahudi, bani Israel, iman, aqidah yang boleh membuat mereka yang bermentaliti seperti macik2 Felda bulat2 terima itu ebagai kata2 sakti, sakral. 

Dia dapat mandat atau autoriti yang dia seakan-akan datang dari Tuhan itu dari mana? Siapa beri dia autoriti yang kata2 dari mulut dia tu benar? Nabi Muhamad? 4 Khalifah?, Imam2?, atau ulama2 purba? 

Malah ramai agamawan termasuk ustaz2 kini yang melempah ramai turut mempermainkan kata2 seperti Hadi Awang yang audiensnya akan terpukau jika mereka masih bodoh dan tak tahu apa yang dimuntahkan oleh orang2 seperti itu adalah klentong besar, mereka adalah jurujual agama yang mesti dapat habuan selepas jual air liur mereka. Jika menolak klentong mereka, mereka akan ditakutkan yg mereka akan masuk neraka, tak dapat jumpa Tuhan atau bernikmat dengan 72 bidadari. Hai bani Melayu jangan percaya on HADI JADI WAKIL TUHAN
Publish | Delete | Spam
UNCLE RAMLI
on 6/13/16




-----------

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tak perlu lah nak layan SOTONG yang sangka ber nilai ekonomi tapi hanya lah sampah saja

Goblok banget sih ??????

panglimo potaseh berkata...

Hadi Sotong ni kalau dibagi umurnya seribu tahun .. akhirnya yang islam dia sekor je, yang lain habis dikapirkannya.

Tanpa Nama berkata...

salah satu seafood yg dilrg bg mrk yg ada batu karang dlm buah pinggang ialah sotong.

isi sotong mengandungi butiran2 pasir yg halus tp tak dpt ditapis oleh ginjal.

oleh itu, jauhilah sotong. sama ada yg berjanggut berserban berjubah atau yg dah kering...

Tanpa Nama berkata...

Mcm Luu go bloke....