.

Rabu, 15 Jun 2016

KENAPA BULAN?







MASANYA TIBA

UNTUK KITA 

DIBERITAHU

KENAPA BULAN

JADI SIMBOL

PARTI PAS




'Oren' AMANAH nanar, warna serupa tok sami - PAS

Naib Presiden PAS Mohd Amar Nik Abdullah menyeru pengundi di parlimen Kuala Kangsar menolak Parti Amanah Negara (AMANAH) pada pilihan raya kecil (PRK) 18 Jun ini.
Mohd Amar yang juga timbalan menteri besar Kelantan berkata ini kerana parti dengan logo berwarna jingga itu sebuah parti 'nanar'.
APA MAKNA

BULAN?

SAJE TANYA

JANGAN MARAH



------------

10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bulan Pas maknanya

Siang hari makan kurma

Bila malam isap kulum 'Biji Kurma'

kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Perghhhh.untungler jinakolojis blh ubat nelopak.aku pun nk belajar ilmu jinakolojis lah blh urut mana2 artis yg cun2 shj.

DIDI KOTA BELUD berkata...

Bulan.. Dimana mana ada bulan... Dirumah sakit ada bulan... Itu ambulan.
Bulan... Dimana mana ada bulan... Dirumah aku juga ada bulan.. Bayar bila bila hujung bulan...
Bulan... Di mana mana ada bulan.. perempuan pun suka bulan... Bila tiba ...dia datang bulan.
Bulan.. Dimanja mana ada bulan.. Disekolahkan kolej universiti pun ada bulan... Itulah yuran bulanan... Oooohhh bulan... Kenapa warna ko hijo... Sebab mak dia semua hijo.... Kakakkaka

Tanpa Nama berkata...

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1176785552361148&set=a.684792654893776.1073741829.100000891446797&type=3&theater

Tanpa Nama berkata...

Nike Ahmar kata logo Amanah ciplak imayam,pastu pulak warna oren buruk.pilih warna pun xreti mcmne nk jadi pemimpin... Chewwah...kita nk tanya plak bendera pas tu awat sama ngan bendera jepun.kaler je lain.lagi nanar/bengong sbb simple sgt logo pas bulat kat tengah mcm lobang idung nik amar jugak.kahkahkah. Inikah isu yg pas ada. Alahai otak pas xleh g jauh , setakat haid nifas jela dia tau,Ekonomi haram sepatah dia xtau xdak nilai Ekonomi pas ni elok dimuziumkan jg kenangan setara ngan sejarah purba zaman neolitik. Kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Kenapa di layan budak tu kan bahalol

Sudah lama senyap tetiba ber cakap

Tengok muka pun tahu tak boleh pakai

Kesian mangsa banjir kelantan dalam pondok lagi

Tanpa Nama berkata...

lambang bulan dikaitkan dgn nabi yg selalunya diumpamakan bulan. atau bulan itu adalah wau bulan, maknanya parti ni sesuai utk kelantan sahaja..tp bukan ke pas ditubuhkan dipulau pinang?bulan cantik ketika bulan penuh dan bole menyinari malam..tp bulan hanya cantik dari jauh,pabila dekat rupanya berlubang2..bulan maknanya periog aka datang bulan..tetiba sume jd haram termasuk la pakai seluar ketat..pas terlupa, bulan dihasilkan dari berjuta2 bintang dan kini bulan pas itu terdiri dari 2.6bilion bintang2 yg hilang dari alam langit dunia...

AJK Tampoi berkata...

Addooi...apa nak jadi dengan orang politik ni. Pasal warna pun jadi satu hujah untuk sakitkan hati pihak lawan. Kalau beginilah mentaliti yang dikatakan pemimpin..alamat lingkuplah negara. Berhujahlah secara waras dan apa matlamat kalau menang dalam PRK nanti untuk kebaikan rakyat ramai. Jangan bercakap macam ahli tanjung rambutan!!!!!

Tanpa Nama berkata...

apa yg mamat amar ni mencarut ni..warna pakaian sami hindu adalah putih.. warna putih adalaha warna yg sama dgn kain umrah..sami hindu pakai bawah je atas , atas tak tutup..agak2 sama dgn cara org islam buat umrah tak? atau sebenarnya yg umrah itu adalah sami2 hindu..nabi pun tak pakai warna hijau..nabi pakai warna hitam..yg pakai hitam ni songkok umno.tp umno belah2 utara sume pakai kopiah putih serta berkulit gelap..tau la kelantan ni banyak pondok2 agama..takkan sampai sekarang warga banjir duduk di pondok2..agak2 amar ni mengaji pondok mana? pondok saudi ke pondok mesir ke atau pondok pakistan ke atau pondok india atau main2 dlm pondok..se orange2 warna sami, sami tak tebang balak, tak paksa org masuk hindu tak paksa masuk buddha, tak pakai hellfire, tak pakai mini cooper, dan jauh lagi dari bela ayam sb sami sumenya vege tak mkn ayam..tak paksa pakai seluar longgar atau tudung labuh.dlm kelantan sume nya bertudung berseluar pajng alim berbuat baik, keluar je dari kelantan sumenya menyetan sampai setan pun hairan, siapa sebenarnya setan..

Tanpa Nama berkata...

Setan pun takut bak hang