.

Selasa, 19 Julai 2016

KARUT MARUT




MUFTI NI

BUKAN NABI

KENTUT PUN

BUSUK JUGA




Lindungi institusi mufti dari dipertikai masyarakat, saran Mahmood Zuhdi

Sudah tiba masanya institusi mufti perlu dilindungi daripada terdedah dengan isu-isu yang menjadi pertikaian masyarakat Islam dan bukan Islam di negara ini, kata Pengerusi Majlis Dakwah Negara (MDN) Mahmood Zuhdi Abdul Majid.
Beliau berkata, kenyataan Mufti Pahang sebelum ini berkaitan tuduhan 'kafir harbi' ke atas pemimpin politik bukan Islam dan penyokong ahli parti itu adalah sesuatu yang tidak seharusnya berlaku dan menjadi perdebatan ramai pihak di media massa.


WOIT

BILA MUFTI

MAKAN PETAI

KENCING 

HARING TAK?

KAH KAH KAH

BILA MUFTI

JILAT KUIH

APAM BALIK

MENGERANG TAK

SAJE TANYA

JANGAN MARAH



------------

10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Sonang yor nak lindung institusi mufti. Pileh orang coghodek sikit. Jangan pileh orang bangang. Bilo pileh orang bangang, dia akan buek Haru sano, Haru sini.

Tanpa Nama berkata...

Ayatullah TT,

Pada pendapat aku, jika Mufti Pahang jilat apam balik..tak sampai 2 saat pasti lalat akan sampai.

Sebab bau mulut Mufti Pahang itu lebih busuk dari najis Rani Kulup.

Tanpa Nama berkata...

BAHALOL

Ada orang bangga ber sekongkol dengan BAHALOL pulak tu

BODOH banget !!!!

Tanpa Nama berkata...

Mufti pun makan gaji. Gaji datang dari cukai rakyat atau ntah ntah mungkin juga dari wang zakat hasil sumbangan rakyat yg sepatutnya dinikmati oleh org fakir miskin. Apa lanchow rakyat tak boleh tegur? Mufti tu bukannya nabi atau rasul.

Itu cuma jawatan yg dilantik. Jawatan mufti elaun ribu riban, jadi rebutan hingga ada lobi melobi kerana berebut nak elaun, pangkat dan gelaran.. pendek cerita, mufti tak suci murni atau kudus hahaha.

Tanpa Nama berkata...

Mufti2 yg x melawan kerajaan, semuanya MAKSUM. Sama mcm Sulatan Blunai dan kerabatnya, mereka adalah bahlul bait dan tidak pandai berbuat dosa.

Kentut dan taik mereka adalah wangi. Sumer umat melayu menunggu2 air taik tok2 mufti dan tuan2 guru untuk dibuat pil taima'.

Sumer melayu suka makan pil taima'. Sbb tu sumer mesti bengong. Tiada bodoh sebodoh melayu.

Anti Fitnah berkata...

Untuk mendapat pengiktirafan dan penghormatan dari orang lain bukannya diMINTA-MINTA. Mufti yang dihormati ialah Mufti yang budi pekertinya MULIA, pandai berBAHASA, bijak meNEGUR kePINCANGan / keZALIMan. Bercakap yang BENAR shj dan melakukan yang BENAR shj.
Mufti adalah insan yang cukup mahir menjaga hubungannya dengan Allah swt dan hubungannya dengan insan lain. Kalaulah hubungannya dengan insan jadi karut marut, maka begitu juga ianya menunjukkan hubungannya dengan Allah swt.
Entahlah. Bila manusia minta dihormati ... sebiji macam Tok Jib. Orang Pahang katakan ...

Tanpa Nama berkata...

Mufti ini memberi malu aku sebagai anak pahang.. Malu semalu malunya... Tarak sekolah punya worang...

Nazrio Dond DoLLa berkata...

KepeLbagaian bentuK apam
ada daLam otak TT..sebab tuu
PoLigami ada daLam otak LeLaki
Mesti bawaK cepat isu ni sama kak jat
Kak pidah wanita2 umnQ sebab
Tiga Segi tepat punya apam
Tiga segi Lonjong punya apam
Tiga segi sama punya apam
AdaLah hantu hantuK kepaLa

noname berkata...

sori wa nk sampuk skit bro .. mmg lumrah sjak dlu kt semenanjung tanah melayu ni.. yg bangang pasti di julang n yg dungu pasti tak tau diri tu bodoh.. hehe

Tanpa Nama berkata...

pasai apa nak lindung institusi mufti..pasal apa nak lindung islam..pasal apa nak hebatkan tuhan..tuhan tidak perlu dilindung.tuhan maha hebat.biar tuhan je lindungi mufti..biar tuhan je laknat mufti..biar tuhan membongkar penjualan2 mufti ni.nabi bukan mufti..nabi pun diperangi..kalo takut jgn jd mufti..jadi cheti..warna kulit pun agak2 gelap..biarkan genting je yg menjaga mufti..tuan mufti pahang, sila share duit genting dgn dr zuhdi ni..bayar zakat dulu, kemudian suci bersihlah hasil genting itu.asal bisa jadi wangggg...