.

Khamis, 4 Ogos 2016

KANG KONG TAK PANDAI BI





DUA PERKARA

SAMA ADA

KANGKONG NI

TAK FAHAM BI

ATAU MEMANG

BANGANG
beli ijazah 

kedai dimana

saje tanya

jangan marah


1MDB jadi permainan geopolitik untuk pulas pemimpin negara, kata pakar

 | August 3, 2016
Geostrategis berkata Malaysia perlu waspadai taktik halus kuasa asing





KUALA LUMPUR: Negara Islam termasuk Malaysia kini perlu lebih berhati-hati terhadap campur tangan kuasa asing yang cuba ‘memulas tangan’ pemimpin tempatan dengan menggunakan taktik secara halus bagi memenuhi agenda mereka.
Geostrategis Prof Dr Azmi Hassan berkata ancaman kuasa asing yang mencampuri urusan dalaman sesebuah negara dilihat lebih berbahaya berbanding campur tangan secara fizikal atau ketenteraan seperti yang pernah dihadapi beberapa negara Islam seperti di Syria dan Iraq.
“Contohnya isu saman sivil oleh Jabatan Kehakiman (DOJ) Amerika Syarikat (AS) berkaitan 1Malaysia Development Berhad (1MDB), walaupun mereka menggunakan alasan menegakkan keadilan untuk membanteras salah guna wang, tetapi sebenarnya ia adalah permainan geopolitik untuk ‘memulas tangan’ pemimpin negara ini.
“Sepatutnya tidak perlu negara luar campur tangan dalam kes ini kerana Jabatan Peguam Negara, SPRM (Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia) dan PDRM (Polis Diraja Malaysia) sedang mengambil langkah menyelesaikan masalah ini,” katanya ketika dihubungi Bernama.

WOIT

NI BUKAN

CAMPUR TANGAN

INI CAMPUR

TERAJANG

BUAT JAHAT

DI AMERIKA

DOBI DUIT

DI AMERIKA

BELI HARTA

DI AMERIKA

TIPU BANK

DI AMERIKA

ITU PASAL

AMERIKA NAK

TANGKAP


------------

11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Puak umno BN yg ada Kuasa bleh kecek....tp bodoh..... dobi duit dr malaysia kt amerika...
Jk rakyat amerika bt dobi duit di dlm malaysia tk kann nk sokong..... pasti AG ambil tindakkan....mcm tuu jgn amerika skrg.... nk ambil tindakkan pd yg bt dobi rm kt sana.

Tanpa Nama berkata...

Kenapa tak cakap budaya keptokrasi tak laku dinegara Amerika.Lepas ini kena tukar SPRM kepada SPKRM - SURUHANJAYA PENCEGAH KLEPTOKRASI DAN RASUAH MALAYSIA.

Tanpa Nama berkata...

bila masa pulak amerika campur tangan kaki dlm urusan Malaysia.

jenayah berlaku dinegara mereka. suka hati merekalah nak ambil tindakkan. apahal ko nak masuk campur urusan negara mereka?

sekurang2nya, sikapir2 ini ada maruah jaga keadilan dinegara dia. bukan mcm ko yg ngaku Islam tapi sokong penguasa yg dah nyata soheh songlap duit rakyat!

peringatan skit. setiap manusia akan bangkit bersama imam2 mereka. adakah ko memilih najib sbg imam ko hingga ko sanggup bela zalim dia? najib tu boleh pimpin bawa kamu masuk syurga ke?

bg org yg kata urusan neraka syurga itu adalah hak Allah, aku kata ko sbnrnya cuba nak halalkan yg haram.

takkan lah org minum arak zina tak solat rompak bunuh org; bila diakhirat Allah suruh dia pilih pintu syurga mana yg dia hendak masuk? ada logic kah?

Tanpa Nama berkata...

Bila pandangan selorong je maka walaupun daya penglihatan 20/20, bila otak terselongkop dalam tempurung tak bergerak2 sampai basi walaupun berderet gelaran tun seri datuk seri datuk pahlawan datuk mangku datuk setia datuk paduka datuk negara datuk nenek datuk cucu profeser dokter ingenier haji tan sri, maka walaupun berbuih mulut orang lain bagitau yang sebenar, lenguh jari orang lain menulis yang hakiki, tapi kebangangan itu terlalu kronik dan menyeluruh untuk menghakis sedikit pun bodohsombong yang dah berdekad berkarat dalam salur darah dari punggung hingga ke otak, dan yang lebih malang bagi orang lain ialah si bangang haramjadah sombong ni terlalu melampau bebal hingga tak tau sedikit pun kesalahan pemikiran dia, sigh :(

Tanpa Nama berkata...

Kangkung ni kene belasah dgn Rafizi masa forum Sinar. Mmg kangkung ni bangang bertingkek2. Mmg layak la kerja universiti awam..

Kangkung bangang mmg layak uni awam ja. Uni oversea mmg awal2 lagi reject. Geotrategis kepalabutuh dia la..

Tanpa Nama berkata...

Geostrategis? Professor?

Mamat kangkong ni dah lama duduk dalam confort zone, dia cuma nak terus duduk selesa goyang kaki makan gaji buta 20-25k sebulan. Mamat kangkong mcm ni cuba kaburi mata makcik pakcik abang kakak yg hidup cari makan menoreh getah atau yg hidup cari makan dapat gaji harian.

Dia lupa, pengundi yg hidup selesa dlm malaysia ni cuma 30%-35% saja, yg majoriti pengundi gaji rendah masih tinggi peratusannya. Tapi biasa lah mmg itu tugas diorang, sorokkan fakta yg betul.

Lagipun jgn salahkan diorang tt, ini mmg masa terbaik utk tunjuk hero tunjuk jantan depan boss. Lagi tinggi bodek lagi senang naik pangkat ke gred lagi tinggi atau pun ini salah satu cara utk bodek supaya kontrak disambung bila nak pencen.

Utk mamat kangkong mcm ni kita jgn layan, kita cuma kahkahkah sudah laa. Jgn bazirkan oksigen utk marah dgn org2 kangkong mcm ni.

Tanpa Nama berkata...

Ini dia propesor otak udang..... propesor kangkung yang tak paham bahasa ingeris. Entah di pasar mana dia beli degree....

Tanpa Nama berkata...

Geostrategis, Profesor pula tu. Sikit hebat punya title. Tapi sayang, perkara yg mudah pun tak boleh faham. Atau buat tak faham?

Tanpa Nama berkata...

Budak bahalol melayu tak akan habis

Ingat Taik , tu lah bebudak nya

Tanpa Nama berkata...

Prof kangkong cari dedak. Huhuhu. Murahan

Tanpa Nama berkata...

kalo macam ini pemikiran prof, agak2 macam ne la pemikiran student2nya?prof geostrategis tp batu putih hilang kepada singapore pasai apa tak geo kan syed hamid albar..pasai apa tak bercakap pasal isu ambalat? aku di indon ketika kecoh isu ambalat malaysia indonesia.aku terkepong dlm riot tu,nasib baik aku bole ckp persis aceh.korang suruh zahid hamidi ckp aceh, bole ke tak?jgn ngaku asal acheh je.korang tau apa org2 indon ckp masa riot tu? indon kata ganyang malaysia tetapi selamatkan siti nurhaliza..mana2 student prof yg baca tukar tiub ni, tolong sampaikan kisah ni kat dia..geostratiegi amaenda kalo china buat pengakaln tentera kat laut china selatan? geoatsrtegia apa kalo china dah beli tanah melalui 1mdb? setahu aku la, yg refer prof2 geostrategi ni biasanya pak2 menteri atau org2 umno sb utk dptkan maklumat mengenai sesuatu tanah, pokok, udara,air yg bole dimiliki, diusahakan demi keuntungan nya sendiri. sesapa yg tinggal ditanah atau kawasan itu maka org itu akan diisytihar penceroboh,setinggan dan lain2..kalo yg duduk itu org asal, maka org asal itu perlu diletakkan dlm zoo dan tinggal bersama haiwan kerana semangat org2 asal dan semangat haiwan ini bole menyatu..