.

Khamis, 15 September 2016

ULAR DALAM SEMAK






TAHNIAH


KOMENTAR
inilah contoh alim ulamak
yang mebawa kesejahteraan umat
bukan hanya suka berfatwa
suka haram sana-haram sini
saolah-olah mereka online dg tuhan
saolah-olah mereka wakil tuhan
saolah-olah mereka dipilih tuhan

NOTA: kes bauksit di kuntan
ular dalam semak
senyap makan dedak

Ulama Indonesia keluar fatwa haram bakar hutan

JAKARTA - INDONESIA. Majlis Ulama Indonesia (MUI) mengeluarkan fatwa yang mengharamkan masyarakat Islam di negara ini membakar hutan dan tanah gambut dengan sengaja, semalam.

Memetik laporan Nasional Kompas, Pengerusi Fatwa MUI, Profesor Huzaemah Yanggo berkata, pengharaman itu susulan pembakaran yang bersifat merosak dan merugikan kawasan sekitar.

"Perbuatan membakar hutan dan tanah gambut yang akan menyebabkan kerosakan, pencemaran kawasan sekitar, kerugian ekonomi, menjejas kesihatan dan kesan-kesan negatif lain adalah haram," katanya.

Dalam pada itu, pihaknya yakin fatwa terbaharu itu akan membantu mengubah kebiasaan membakar tanah gambut secara haram.


WOIT

GENG FUKWA

DIMALAYSIA

AGAMA APA?

SAJE TANYA

KERNA MEREKA

SUKA HARAM

ITU DAN INI

BAGI SUSAH

ORANG RAMAI

TAPI KES 1MDB

SENYAP TIKUS



----------------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ala, tak susahnya dalam isu ni, tak lama lagi ugamawan melayu malaysia ni pun akan keluarkan fatwa atau sekurang2nya keluarkan kenyataan, yang berbunyi lebihkurang sama iaitu islam mengharamkan pembakaran hutan secara sengaja yang tidak terkawal bla bla bla..... sebab mudahnya: melayu malaysia suka meniru apa yang dah ada, apa yang orang lain dah buat. Harapkan sendiri nak buat dulu, heh! Me-layu je me-manjang! Bukan semua la tapi terlalu ramai macam tu :(

Tanpa Nama berkata...

Melayu semua nya

Hancur

Bahalol tak boleh pakai

Semua lahap DEDAK