.

Isnin, 23 Januari 2017

ROTAN SPRM







MASALAH

RASUAH 

SEKARANG

BUKAN 

HUKUMAN

TAPI PERASUAH

TIDAK DIDAKWA

KES MACAM 

KES 1MDB NAJIB

INI LEBIH BERAT

Cadang pesalah rasuah dihukum rotan mandatori

KUALA LUMPUR - Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) mencadangkan supaya pesalah rasuah dikenakan hukuman rotan mandatori dan penjara seumur hidup.

Pengerusi Biro Integriti dan Anti Rasuah Perkasa, Jais Abdul Karim berkata hukuman berat itu, yang dikenakan bagi kesalahan mengedar dadah, perlu dilaksanakan bagi membendung masalah rasuah di negara ini.

"Justeru itu, kita meminta supaya hukuman rotan mandatori dan penjara seumur hidup perlu diperhalusi supaya setimpal dengan kesalahan itu," katanya pada Forum Rakyat Bangkit Menentang Rasuah anjuran Perkasa di Kelab Sultan Sulaiman, Kampung Baru di sini, malam ini.

YANG WAJIB

DIROTAN 

PEGAWAI SPRM

YANG TAK

MENANGKAP

NAJIB




-------------------

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Aku sokong. Perkasa dan yang tak perkasa patutnya perjuang dan desak supaya dirotan dan dilempang pegawai dan pengarah penguatkuasa yang gagal mengheret individu yang memberi rasua. Jadi kena ada satu badan lain pulak yang independent, berintegriti tinggi, telus dan berkuasa, untuk menyiasat, dan counter-siasat, pihak polis dan sprm serta jabatan pendakwaraya dan kehakiman, untuk menentukan wujud sebarang kesalahan tidak menyiasat/mendakwa/menghukum seseorang perasuah. Tapi badan ni pulak mesti tertakluk pada unit khas lain yang memastikan mereka juga buat kerja dengan bagus. Payah gak nih!

Tanpa Nama berkata...

rotan si perasuah ini ada dlam undang2 hudud atau sutut atau ruu355 tak?kalo tak, mungkin tuhan keliru dgn tatakata antara rasuah dgn derma..

Tanpa Nama berkata...

Cakap saja bising macam KHOR DHING GHELL

Di tabur DEDAK , jilat jilat macam SIPUT BABI saja

Kan Melayu semua tuh

Tanah Melayu habis di gadai tak bising pulak

Bodoh saja

Peggi dah !!!!

Tanpa Nama berkata...

woi nanti semua kena sumbat dan rotan...yg terima beras, minyak nak taruk mana kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

yg terima derma tak salah, tak ada paksa wei, tak unsut ugutan, ikhlas menderma, boleh lah perkuasa, kah kah kah asal halal...semua boleh kah kah kah