.

Khamis, 2 Mac 2017

BAS MENYELAM MENCARI KD ALTANTUYA








KERAJAAN

GANU NI

KUAT ISLAM

ATAU 

KUAT SELAM

SAJE TANYA

MANA TAHU

SOTONG ADA

DI TERENGANU



Kemana hilang 2 buah bas amfibia Terengganu?

Kemanakah hilangnya dua buah bas amfibia berharga RM6 juta yang dibeli oleh kerajaan negeri Terengganu sejak tahun 2014 lagi kini menjadi isu di Terengganu.
Hari ini, tiga wakil rakyat Dr Syed Azman Syed Ahmad Nawawi (Adun Batu Burok), Azan Ismail (Adun Bandar) dan Datuk Raja Bahrin Shah (MP Kuala Terengganu) membuat laporan polis berkaitan dengannya.
Laporan polis itu dibuat di Balai Polis IPK Kuala Terengganu pagi ini.
Dalam laporan polis tiga wakil rakyat itu, mereka menuntut polis menyiasat di manakah kedua-dua buah bas yang ditempah oleh kerajaan negeri sejak 2014 itu berada sekarang.
Yang kedua, mereka meminta polis menyiasat berapakah jumlah sebenar harga bas itu.
Yang ketiga, mereka meminta polis menyiasat apakah ada unsur-unsur pecah amanah dalam pembelian itu.
Kerajaan negeri Terengganu di bawah pimpinan Tuan Haji Ahmad Said ketika itu membuat keputusan membeli dua buah bas amfibia dari Malta.
Bas yang mempunyai pelbagai fungsi itu, dikatakan akan memberikan manafaat kepada rakyat Terengganu.
Menurut laporan media juga, Tuan Haji Ahmad Said telah mengesahkan pembelian itu dengan membuat bayaran tempahan 50% dari harga bas itu iaitu 600,000 Euro setiap koc.
Bas itu dijangka akan tiba di Terengganu pada bulan Mei 2015, namun sehingga kini ia belum diketahui statusnya.
Menteri Besar Terengganu sekarang, Tuan Haji Ahamd Razif Abdul Rahman juga mengesahkan dalam satu kenyataan, bas itu akan beroperasi mulai 2015.

BAS INI ILANG

SEBAB IANYA

SEDANG

MENYELAM

MENCARI 

KAPAL SELAM

SCORPENE

KD ALTANTUYA



---------------------

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Taik

Tanpa Nama berkata...

Apsal Sirul Azilah tutop muka tapi pembunuh Kim Jung Nam bukak muka? Ini kira tak bagi seludup keluar Ostrolia ke hape nih? Misteri Altantoya sungguh lar!

Tanpa Nama berkata...

Ha ha ha ha ha ha ha

Bas pun boleh candat sotong kat laut ke ????

Dapat 90 juta lah tuh

Tanpa Nama berkata...

kalau kepala penyamun, anak lagi samun, setiap korek lubang utk poket sendiri, mana duit RM tak jatuh? akan lingkup macam rupiah...tak lama lagi...pada hal rupiah lagi kukuh dari RM.... salah siapa...sokong mesti sokong...siapa sokong dapat dedak, siapa menangis dapat projek, siapa bawa van jenazah dapat juta, siapa bawa pengikut dapat pangkat, jawatan, kedudukan...apa lagi sokong....kah kah kah...semua tau siapa billionaire politik malaysia kah kah setakat juta melayu tak hairan dah...hidup melayu, hidup rasuah, gidup dedak

geroboksepatu berkata...

Betul3 sedang menyelam menyandat Sotong.....

Tanpa Nama berkata...

Silap tu tt. 2 bijik bas amfibia terengganu tu bukannya menyelam cari kapalselam altantuya.
2 bijik bas amfibia terengganu tu sebenarnya dah melompat ke pasir mas kelate, maing hujang dengan kawang diorang brahing ali kahkahkah

Nazrio Dond DoLLa berkata...

taik buat tak kenai sama taiK ..tambaH-tambaH taiK pantai Timur busuZk budu kopoK Lekor...perkenaLkan hambooO no tahiK bukan taiK bin taib mood