.

Khamis, 2 Mac 2017

KENAPA NILAI RINGGIT JATUH








APA PUNCA

NILAI RINGGIT

JATUH?

INI WAJIB 

DUHURAIKAN


Nilai ringgit susut antara punca harga gula naik

HARGA gula mulai naik sejak semalam iaitu daripada RM2.84 kepada RM2.95 sekilogram, naik sebanyak 11 sen!

Menurut laporan Oriental Daily, punca kenaikan ini adalah disebabkan peningkatan harga gula di pasaran antarabangsa, ditambah pula penyusutan nilai ringgit, sekali gus mendorong kos yang ditanggung kilang pengeluar gula tempatan turut meningkat.



NILAI RINGGIT

JATUH KERANA

NAJIB ROSMAH

DUNIA LUAR

PELABUR LUAR

PENIAGA LUAR

TIDAK YAKIN

DENGAN NAJIB

PERDANA 

MENTERI

SEORANG 

PENCURI

SELAGI NAJIB

TIDAK DIDAKWA

NILAI RINGGIT

AKAN TERUS

JATUH MELESET

KHALAS PERIOD
---------------

9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Sapuman The Great.

Tanpa Nama berkata...

MalaysiaArabChina
Marana

Tanpa Nama berkata...

peningkatan harga gula di pasaran antarabangsa,
ditambah pula penyusutan nilai ringgit,
...mendorong kos yang ditanggung kilang pengeluar gula tempatan turut meningkat

Kahkahkah kau pun kena kelentong dengan ayat ni tt!
Tengok balik: gula kau telan adalah BUATAN MALAYSIA. Ayat dia pun kata pengeluar gula tempatan, bukannya pengimpot gula! Jadi, apo kena gula di pasaran antarabangsa naik harga dengan harga gula buat dalam malaysia??! Kalau turun pun harga gula internasional, pun takdo bersangkut dengan harga gula dijual dalam negara, yang bersangkut cuma gula buatan malaysia yang diekspot ke pasaran antarabangsa! Kalau ayat dia kata mesin proses gula serta bahan mentah termasuk segala kimia untuk menghasil gula yang semuanya diimpot, telah naik harga.... haaa, itu baru ado sangkut paut dengan harga gula kita naik tt oi...!

Tanpa Nama berkata...

Bila najib nak berhenti sapu? Komisen drp scorpene pun dah kira lebih drp cukup. Bil letrik dan air bukan kena bayar pun. Hang nak bawa masuk kuboq ka?

Tanpa Nama berkata...

pemimpin sapu, anak buah lagi sapu, macai sapu, pak jaga kereta pon sapu, kalau semua sapu, iapa nak simpan, semua bak pakai audi, vellfire, alpard, tak mau pakai proton saga, tak mau wira, tak mau kereta nasional, semua nak impory, bapak ajar begitu, nak entot atas unta, nak entot mongol, nak shopping usa, nak cuti australia, nak betancuk jat jepun, nak semua luar negara, kah kah kah....

Tanpa Nama berkata...

bangla bawa RM keluar, indon bawak keluar RM, india bawa keluar RM, melayu bawa RM melabur di danok, medan, jakarta, cina bawa ke hong kong, mamak bawa jeluar ke india, nepal bawa ke himalaya, myanmar bawa ke negeri asal, vietnam bawa, melayu dok merempit tepi jalan, semua tunggu kerja kerajaan, kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

bro..jgn kata pelabur tak yakin kat najib isteri rosmah, malah 52% rakyat malaysia pun dah lama tak percaya kpd mereka berdua..tp kalo gua jd pelabur, gua akan dtg melabur di malaysia, bukan setakat melabur gua dpt, gua dpt tanah bro..tanah itu yg penting bukan hasilnya..tp kalo ada hasil lg bagus, ada untung berganda..bro tt, apa cite tanah proton di tanjung malim, dgr2 dah dihududkan oleh kabilah2 dari china merah..pasal apa nak selamatkan proton kalo menteri mcmc kruak kata nak hapuskan legasi madey..betul2 flip flop la menteri mcmc mcm hadi sotongi...kereta proton dibawah pohon chery..

panglimo potaseh berkata...

Aik kan ke kerajaan naikkan harga gula sebab nak kurangkan pengidap kencing manis .. macam Si Hadi boy tu.

Nazrio Dond DoLLa berkata...


peLabor Luar kurang yakin.. .?//???
.susut niLai dan rendah rosmah.
.saH TT sedang Lancar proganda