Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 17 Oktober 2008

TUBUH SURUHANJAYA DIRAJA SIASAT NAJIB – AKHBAR HARAKAH

Kerajaan digesa menubuhkan satu Suruhanjaya Diraja bagi menyiasat segala dakwaan dan tuduhan terhadap calon Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Razak.

Ahli Parlimen Ipoh Timur, Lim Kit Siang berkata, negara dan rakyat tidak mahu mempunyai sorang Perdana Menteri yang menjadi bahan bualan dan ketawa masyarakat antarabangsa terhadap tuduhan yang belum lagi dibersihkan oleh beliau sendiri mahupun kerajaan sedia ada.

Katanya, tidak pernah berlaku dalam sejarah seorang Timbalan Perdana Menteri yang bakal memimpin negara mempunyai tuduhan sebanyak itu malahan segala dakwaan terhadapnya dianggap menakutkan.

"Mahukah kita ada seorang Perdana Menteri apabila menghadiri sidang antarabangsa menjadi objek ketawa, objek whisper (bisikan).

"Oh, itu orang terlibat dengan pembunuhan Mongolian Altantuya. Itu orang adalah commission submarine Scorpene. Itu adalah terlibat dengan komisen Sukhoi. Kita mahu ini dibersihkan,"tegasnya sewaktu membahaskan Rang Undang-undang Perbekalan 2009 (bajet)di dewan rakyat baru-baru ini.

kah kah kah…. satu peluang lagi untuk dolah ….tunku ada petaling jaya…. tun razak ada balai raya… madey ada PUTARJAYA …. dolah abis modal hanya ada suruhanjaya…. kah kah kah…


mat mongol ni dah gelabah….. kah kah kah…. orang ramai nak tahu tentang Sms Altantuya…. betul ke atau tak betul…..kalau tak betul semua ok…. Tapi kalau betul ….macam mana?.... ini pertama yang wajib di jawab….. betul ke tak betul…



8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Aku akan tabik Pak Lah kalau dia boleh memanggil satu suruhanjaya menyiasat Najis meskipun hormatku padanya hampir dah tak ada lagi. Silap-silap dia akan pergi dulu menjelang Disember ini.Bagaimana Majlis Peguam tiba-tiba kelu dengan isu ini? Dulu cukup melenting saja kalau isu seperti Lingam dan kehakiman muncul. NGO lainpun nampak senyap. Semua nampak senyap kecuali Lim Kit Siang dan AI. RPK dah kena sumbat. Bagaimana Sdr Ezam?

tarik tikar berkata...

elok juga tu tubuhkan suruhanjaya untuk menyiasat segala skandal dan isu berkaitan Najib.boleh tahan juga otak Lim Kit Siang ni.apa kata buat jugak suruhanjaya siasat DAP.hehehe.

tapi memang betol apa kata Lim yang belum pernah lagi dalam sejarah peradaban Malaysia moden yang bakal Perdana Menteri ada bermacam-macam skandal yang diketahui umum.samada benar atau tak semua skandal itu tak tahulah pulak.

jawa peranakan berkata...

aku sokong najib jadi menteri perdana..sebab lepas ni tak kan ada negara yang berani buli malaysia-sia..

maklumlah..kata org menteri perdananya pakar bahan letupan..

silap haribulan, singapore pun akan pulangkan balik pedra branca kepada kita..

kasim penyelamat berkata...

ya ligan dia pak lah ligan dia..

Tanpa Nama berkata...

entah aku pun hairan takkan pak lah tak tahu langsung hal orang-orang bawahnya, dia tahu jeane aja kat bawah dia kot

tayar pancit berkata...

mamat mongol ni nak buat haru lagi...orang tak caya kat dia dah...dulu dia kata tak kenal sepol yang kena balun kot belakang tu...dok dua tiga hari, mengaku pulak tau budak tu siap datang rumah lagi...ini orang nak tau betul ka tidak sms tu...bukan tanya dia terlibat ka tak...ngok memang ngok...sempat ka jadi pm kalau lagu ni?

wak tiub berkata...

Taknak PM macam Najib? Habis tu nak PM macam Anwar? Kah kah kah..
PM kaki buat kecoh. Buat cerita sensasi, perangai tak selaku? Kah kah kah

tiub lori berkata...

Mana dia nak PM macam Najib, tak cukup glamor, cerita tak panas. Dia nak PM yang lagi panas, kaki bontot punya PM. Tu yang dia nak kot.