Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 17 Oktober 2008

TERBARU MALAM INI DI ‘REPUBLIK PULAU PINANG’

Lebih dari seratus warga ‘Republik Pulau Pinang’ telah keluar berkumpul memasang lilin di hadapan Dewan Sri Pinang untuk menyatakan bantahan mereka terhadap Akta Keselamtan Dalam Negeri – ISA.

Turut berucap ialah wakil Jemaah Islah Malaysia (Jim) dan wakil Suaram.

Warga ‘Republik ‘ telah datang berkumpul dari jam 8.45 malam. Mereka bersurai jam 10 malam.

Mereka telah berdendang dengan lagu – Merdeka, Suara Rakyat, Barisan Rakyat dan Redemtion Song.

Perhimpuan kali ke 6 ini cukup santai mantai dan di pantau dengan aman permai lagi berakhlak oleh 10 orang pegawai polis. ( Laporan dari wartawan Republik Pulau Pinang)



8 ulasan:

amanlegend berkata...

Salam..

Say no ISA..Forever!!
"Redemtion song"
Bob Marley

Old pirates, yes, they rob I;
Sold I to the merchant ships,
Minutes after they took I
From the bottomless pit.
But my hand was made strong
By the hand of the Almighty.
We forward in this generation
Triumphantly.
Won't you help to sing
These songs of freedom?
'Cause all I ever have:
Redemption songs,
Redemption songs.

Emancipate yourselves from mental slavery;
None but ourselves can free our minds.
Have no fear for atomic energy,
'Cause none of them can stop the time.
How long shall they kill our prophets,
While we stand aside and look? Ooh!
Some say it's just a part of it:
We've got to fulfill the Book.

Won't you help to sing
These songs of freedom?
'Cause all I ever have:
Redemption songs,
Redemption songs,
Redemption songs.

Emancipate yourselves from mental slavery;
None but ourselves can free our mind.
Wo! Have no fear for atomic energy,
'Cause none of them-a can-a stop-a the time.
How long shall they kill our prophets,
While we stand aside and look?
Yes, some say it's just a part of it:
We've got to fulfill the book.
Won't you have to sing
These songs of freedom? -
'Cause all I ever had:
Redemption songs -
All I ever had:
Redemption songs:
These songs of freedom,
Songs of freedom.

Freedom for All.

Selamat..

ilovebudu berkata...

allthebest!semua

Mamak Spicy berkata...

bang...mlm ni tak pi jln mana2 ka..hehe...hujan lagi ka..

pemikir lapuk berkata...

semuga tuhan tidak akan mgampun dosa2
mereka yg meng'ISA'kan hamba rakyat.amin......

daLyaanoon berkata...

ada org cadangkan abg isham patut dapat tan sri...

sbb tlg promosi jemapoh!

tonot berkata...

betul tu..abg isham patut dapat tan sri sebab dia promote jemapoh,sama macam shah rukh khan dapat dato sebab promote melaka..isham dan shah rukh khan pun tak banyak beza.dua dua kaki "wayang"..koi..koi.koi..lepas dia dapat tan sri dia kena jilat jilat...kah..kah..kah..

wak tiub berkata...

Buang masa dan tenaga je buat benda tu. Buat la kerja lain yang boleh senangkan hidup sendiri. Cari duit ke apa ke, esok takda duit, susah, salahkan orang pulak. Bagus2..

tiub lori berkata...

Pandai buang masa tu. Bab2 berhimpun memang nombor satu. Takda kerja lain ke?