Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 16 Disember 2008

POLIS TIDAK PERLU IRINGI PEMIMPIN, KATA KHALID IBRAHIM – mStar



SHAH ALAM: Kerajaan Selangor tidak melihat keperluan khidmat anggota polis mengiringi pemimpin-pemimpin tertinggi di negara ini bagi menjamin keselamatan mereka ketika menghadiri majlis-majlis keramaian dan sebagainya.

Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, cadangan itu sebaliknya akan hanya menyekat kemesraan dan hubungan yang sedia terjalin antara pemimpin dengan rakyat.

"Saya rasa cadangan ini adalah satu perkara yang kita kena lihat dari sudut kerjasama antara rakyat dengan kerajaan. Kewujudan pasukan keselamatan untuk mengiringi manamana pemimpin tertentu (di majlis-majlis berkenaan) akan hanya menyekat kemesraan yang sedia ada antara kerajaan dan rakyat.

kah kah kah… betul cakap MB selangor ni…. ini baru betul…tak perlu polis…. buat sibuk aje… dan tak perlu ada polis traffik…. Biar munkee munkee tu rasa macam mana trafik jam…. ni asik asik ada trfik polis…. mana munkee munkee tu rasa ada jam….

kah kah kah… polis banyak kerja lain… kah kah kah… kes norita lum selesai…. kes siapa nak bunuh sharifah aini lum selesai….kes syabu ilang lum selesai…. buat apa sibuk jaga munkee munkee tu…



7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Betul brader biar mereka tahu trafic jam camne. Biar mereka rasa sakit hati bila kena potong que dan macam macam lagi kerenah di jalan raya dan jangan nak berlagak menyombong duduk di belakang baca surat khabar macam general askar duduk baca utusan melayau dan tiba tiba salahkan prebet tak beri hormat hahahahaha kalah perang kita.
Kerajaan patut batalkan penggunaan kereta rasmi bagi semua Jabatan kerana terlalu banyak pembaziran dan salah guna kuasa. kahkahkahkah kita akan kalah perang kerana terlalu gumbira salah guna kuasa hahahahahaha mampus lah semua.

akutakata berkata...

Lahabau
Jang kelentong

Kalau ada kelembaban ekonomi tak kan ada banyak kereta di jalanraya. Takkan ada Trafik JaM.

jawa peranakan berkata...

SETUJU!!!

INILAH PELUANG RAKYAT NAK BALING KASUT KE ARAH MUNKEE2 TU SEBAGAIMANA YANG TELAH DIALAMI OLEH ENCIK BUSH..

PS-SELAIN KASUT, SELUAR DALAM JUGA BOLEH DIGUNAKAN BAGI TUJUAN TERSEBUT..

editor berkata...

tak perlu lah polis nak iringi pemimpin politik ...membazir duit kerajaan je..bukannya ada pejenayah nak tembak pemimpin pun..kan pemimpin di lantik untuk rakyat...kerje untuk rakyat..biarlah pemimpin nak bermesra dengan rakyat...bagi lah peluang...

Tanpa Nama berkata...

budaya kita lempor telor tembelang
lagi mucuk

kakimakan berkata...

Kalau mati ditgn penjenayah pun...nak buat camna,dah ajal..

cucuabuseman berkata...

dalam sesetengah kes kena iring...kalau kena trafik jam, rakyat tunggu mau berpeluh seluar dalam..kalau nak sosialis atau kominis pun biarlah rasional sikit..Imam makkah dan Saidina Omar Al Khattab pun ada pengiring walaupun Nabi Muhammada tak ada..nak penjelasan lanjut dengar "Kaset Ceramah Ustaz Shhamsuri"..