Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 8 Februari 2009

DEMONSTRASI JALAN BUKAN BUDAYA KITA : MAHAFIRAUN



MARAH... SEBAHAGIAN ahli-ahli UMNO Bahagian Ampang Jaya dan NGO mengadakan demonstrasi membantah tindakan Datuk Seri Ir. Mohammad Nizar Jamaluddin yang disifatkan menderhaka kepada Sultan Perak di hadapan IPD Ampang dekat Kuala Lumpur, semalam.



KUALA LUMPUR: Pakatan pembangkang yang hilang kuasa mentadbir kerajaan Perak perlu sedar bahawa demontrasi jalanan bukan budaya Malaysia, kata Tun Dr Mahathir Mohamad.

Bekas Perdana Menteri berkata, perbuatan menunjuk kekuatan seperti itu juga boleh berlaku kepada pembangkang suatu hari nanti.

"Ini (demonstrasi jalanan) bukan budaya kita. Bagaimana anda hendak membentuk sebuah kerajaan dengan bertindak di jalan raya. Jika mereka (pembangkang) sendiri menggalakkan demonstrasi jalanan, macam mana pula mereka hendak mentadbir negeri.

kah kah kah… kah kah kah …LETIH DENGAN MALAUN NI…. kah kah kah

kah kah kah… ASIK-ASIK BUKAN BUDAYA KITA… kah kah kah…

woit… GAMBAR NI BUKAN GAMBAR GEROMBOLAN..… kah kah kah…




17 ulasan:

dragsuperstar berkata...

Sham aku ske betol kau belasah bapak si najib nie..

PADAT dan PADU huahahahahaha

Tanpa Nama berkata...

FRU tak ada ke? Gas Pemedih mata dah habis kot...anjing2 semua tido.
Kah!Kah!Kah. cakap tak serupa bikin, bikin tak serupa cakap.
Sudah lah hoi asik nak nipu saja syaitan.....

TS Malaya berkata...

Mat Kuda Kayu ni buat demo.Che Det dah kata demo bukan budaya kita!Banggang dan ngok pemuda.Balik baca buku ke atau layari laman sawang tukartuib lebih.

rozali53uk berkata...

demonstrasi-jalan-bukan-budaya-kita.kata mahafiraun
Budaya kita hendaklah lebih canggih lagi...! sapertimana yang saya dah lakukan runtuhkan perlembagaan, buang kuasa sultan-sultan,lantik Hakim yang boleh korek-korek-korek ,buat piramid-piramid gajah putih,bena mahligai Putar Jaya ,Projek kerajaan yang menguntungkan swastikakan
kat kroni ,yang lingkup (bail out) pulangkan kat rakyat untuk tanggung hutang.....kwsp,tabung haji...sikit punya zionis
siapa....tuan gurunya? Dia ni nak ujudkan dinasti MAHA!

Alias Mohd Yusof berkata...

Dia suka buat-buat lupa. Bantahan menentang Malayan Union oleh UMNO tahun 1946 dulu bukan demonstrasi jalanan ke?

Tanpa Nama berkata...

Mahafiraun akan terus kalut sehingga AI menjadi PM. Dia akan ulang-ulang komen kalut bagaikan rekod yang telah rosak. Jika dengar komen Mahafiraun sila ke bebutang :"Delete' atau padam atau pergi ke bebutang 'Escape' Kalu tak buat demikian jenuh melihat imej boringnya berlagak bgaiakn orang kononnya 'mustahak'

azani2073 berkata...

Rakyat Perak bukan suka2 nak berdemo.kalau kita tak lakukan begini tak ada siapa nak faham keadaan yg dihadapi.Rakyat malaysia bknnya susah nak jaga.Jangan kacau harta benda sudah la.kalau minta tolong cuba selesaikan dgn segera.Jelaskan apa yg berlaku,itu pun susah ke.

noel berkata...

Part nie yang peling best..

"…LETIH DENGAN MALAUN NI…"

Lu memang hero bro isham..

kakimakan berkata...

Tersentuh pulak aku tgk tgk gambar ni, muka pak cik yg kat depan tu. Agaknya berapa ringgit orang upah utk berdemonstrasi. Boleh jugak pakcik tu buat belanja dapur ye tak, dikala barang2 mahal ni...

Sivakumar berkata...

Woi Mahathir!

Apa yang tak menyenangkan pentadbiran style kuku besi kau tu bukan budaya kita ya?

Rakyat berhak bersuara secara aman.

Ini asas demokrasi mana-mana negara.

Mungkin bukan sebahagian daripada budaya kuku besi kau, tapi jangan nak perkecilkan hak rakyat, Mahathir!

Sudin berkata...

Salam abang isham,

Kena baca terbalik,

terhidu sesuatu yang aneh kenyataan Madey ni.......
Lapuran Malaysian Insider,PEKEMBAR akan .........esok di Perak.

PR harus waspada !

orangenergy berkata...

babi mahafiraun...

Tanpa Nama berkata...

AKHIRNYA NAJIS MENGAKU....
"Siapa yang mula dulu........
kan dah betul.Kita dapat merasakan yang Bee End tak lama jadi kerajaan haram Perak. Almaklum lah benda yang haram....sebab
fakta 1- Massa tak sokong kerajaan ni
fakta 2- ada dua kalangan rakyatyang sokong iaitu team ameno jumlah 40% rakyat team PR jumlah 60% rakyat...boleh aman kerrrr
fakta 3- satu kapal dua nakhoda ameno jaga bontot PR jaga stereng kapal....abis kapal tu nak ikut sapa
fakta 4- barisan exco ameno orang perak dah kenal iaitu perompak,penyamun,tiga abdul,penipu dan katak katak...kalau buat perjumpaan rakyat boleh ker.....banyak kasut dan terompah yang terbang
aku boleh betting 3 bulan jer.....

Tanpa Nama berkata...

madey terkutuk ni cakap memang terbalik. Abg isham hanto le gambar ni kat sarang (web) madey..pas tu ulas le sikit jgn banyak nanti madey hemtam balik

binjai berkata...

lawak btol la.
time PR wat die panggil "Demo"...pastu diulit dgn ayat "itu bukan budaya kita etc"

time geng2 MENO tu wat,
die cakap "bantahan AMAN"..
kepala hotak kerbau la la wei..

bengong la rtm ngan tv3 nih.
camana la...
thn depan, mesti keupayaan kewartawanan media kita atas sket dr Korea Utara jek kot..

bodoh bengap...

goddamn those who should b damn berkata...

nama suci islam tercerma kerana adanya umno yg mmg haramjadah laknatulah.

gmusang7 berkata...

jangn layan org tus nyayuk tu