Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 8 Februari 2009

TERKINI !!!!! 40 RIBU DI RUMAH MENTERI BESAR SEKARANG !


jam 10.10 waktu TT




MB Sdr Nizar Jamaluddin sedang berucap di hadapan 40,000 rakyat.

Ini satu ceramh raksaksa.

Awal tadi, semenjak petang lagi, kota Ipoh telah berasak-asak.
Orang ramai bertali arus berjalan sejauh 2 kilometer.

Kereta tidak mungkin lagi dapat masuk ke perkarangan rumah MB.

Keadaan cukup teratur dan bersopan.

Memo rakyat telah dan akan di edarkan menuntut pembubaran Dewan Undangan Perak.

Dalam ucapannya tadi Sdr. Nizar telah mengistiharkan
Rumah Menteri Besar Perak sebagi Residensi Rakyat.

Bila Nizar berkata demikian seluruh orang berseorak gegak gempita menyokong.

Ceramah masih diteruskan.




8 ulasan:

osmanrosli berkata...

kerajaan nizar tak de duit nak jamin perusuh. minta pada anwar. Kepala butoh hang.

Mat berkata...

Aku teringin sgt nak ke eeepppooohh .. tapi ada kesulitan utk ke sana, jadi aku mengikutinya melalui laman2 blog spt ini la ..
arrr.. jika seramai itulah yg berjaya terkumpul di kediaman MB Nizar, maknanya ramainya JEBAT di Perak. Rakyat yang sudah berani dilabel Pendehaka, kini bersatu hati melawan UMNO.
UMNO dan gerombolannya takkan berani melawan JEBAT yang seramai itu. Rakyat Perak juga menghantar mesej berguna untuk rakyat Malaysia agar tidak lagi menyokong apa saja yang dibuat UMNO/BN, semuanya bakal memerangkap rakyat sendiri.
Biar dikata derhaka pada sultan, namun tidak sesekali mengadai maruah pada kepimpinan yang jijik.
Laungan Takbir, Makhal SAkti bergema di Ipoh, disahut rakyat Malaysia diserta pelusuk yang dpt membaca artikel ini.

Miss Kemek berkata...

jihadddd!!!

Tanpa Nama berkata...

Macam best la MB Nizar nie. Semakin glamer. Tgk background dia pun leh tahan. Diharapkan dpt pertahan prinsip politik, sampai boleh pegang jawatan terbaik. Silap-silap layak jadi PM lebih bagus dari Pak Lah. Juga harapan, supaya tampuk pemerintahan politik malaysia tidak lagi dipegang melalui keturunan. Bapak turun ke anak. Mudah-mudahan..

suasono berkata...

HELLO BROO,GUA MEMENG CAYA SAMA LU BROO,TAK BOLEH KE SIAR AUDIO ATAU GAMBAR BRO

Tanpa Nama berkata...

WOW ! ramainyer..betul ke 40 ribu...memang ramai le yg sayangkan mb nizar nih..cayalah..

Tanpa Nama berkata...

Berani ke TV3 Suku, RTM dan suku sakatnya menyiarkan gambar-gambar kehadiran orang yang begitu ramai di rumah MB? Mesti tak berani punya.Yang mereka berani hanyalah menyiarkan berita-berita yang memfitnah kerajaan Pakatan Rakyat Perak.Mudah-mudahan golongan-golongan yang membuat fitnah ini dimasukkan ke dalam NERAKA YANG PALING DALAM.Amin.

Tanpa Nama berkata...

Hoi osmanrosli!(macam nama Osman Barualu tu aje).Sapa kata kerajaan Nizar tak ade duit.Memang dah jadi sifat kami, jika ada di kalangan kami yang ditimpa kesusahan akibat kezaliman golongan 'taghut',kami beramai-ramai akan membantu 'saudara kami'. Bukan macam BN(UMNO), beramai-ramai pakat pelingkup harta kerajaan(harta rakyat).Sapa kata mereka tu perusuh.Kalau polis tak melakukan provokasi,mereka tidak akan melakukan sebarang tindakbalas.Awat, hang ingat orang Malaysia ni (terutamanya orang Melayu) suka sangat ke buat demonstrasi. Kalau tidak ada sebarang kejadian yang mengguris perasaan mereka, mereka pun tak berminat untuk melakukan perkara itu.Banyak kerja lain lagi yang mereka nak buat.Tetapi disebabkan oleh kerakusan BN (UMNO) yang terlalu gilakan kuasa(harta), mereka terpaksa menunjukkan ketidakpuasan hati mereka melalui demonstrasi.Inilah perangai orang UMNO. Asyik-asyik kepala butoh, asyik-asyik kepala butoh. Awat, hang tak ade kepala butoh ke?