Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 17 Mac 2009

PENEROKA FELDA SOKONG P.RAMLEE DIBERI ANUGERAH TUN - melayau


Para peminat filem Melayu di sini menyambut baik cadangan supaya kerajaan mengurniakan gelaran Tun kepada Tan Sri P. Ramlee sebagai penghormatan terhadap jasa Seniman Agung itu.

Mereka menyifatkan cadangan itu menepati aspirasi rakyat yang 'terhutang budi' kepada P. Ramlee yang berjaya mewujudkan satu fenomena dalam karya seninya sepanjang hayatnya.

Seorang peminat, Omar Hussien, 50, dari Felda Sebertak, Bera berkata, gelaran Tun kepada P. Ramlee bertepatan dengan penghargaan kepada jasanya dalam pelbagai cabang seni hiburan tanah air.


kah kah kah…. TUN FELDA…. kah kah kah…

kah kah kah…. KESIAN P. RAMLEE JADI TUN FELDA…. kah kah kah…

kah kah kah…. TUN BERUDU PUNYA CADANGAN….. kah kah kah



7 ulasan:

nami o fish berkata...

Alif mim nun tendang wau,sarkis.

Orang-orang UMNO pun tak dapat baca subtext arwah lagi kan?

fredo berkata...

Seorang pesara yang ingin dikenali sebagai Leong, 56, berkata, dia kesal dengan Gobind yang asyik berpolitik dan tidak bersungguh-sungguh membantu rakyat. --->bukan melayu jek yg bodo, cina pon da bodo skali jgk..

MahadeyBersiong berkata...

Yang ini gua tak faham, orang dah xde apa pasal mau bagi tun? Apa lu orang boleh kirim pada malaikat untuk pas tun pada P.Ramlee ke? Apa ke benak sangat ni??

Tanpa Nama berkata...

Kekalkan P.Ramlee sebagai P. Ramlee kerana tak sedap mendengar pengenalan Tan Sri P. Ramlee, nama Tan Sri itu tak mulus, tak indah, tak ori pada bakat maha besar P.Ramlee. Apa lagi nama cadangan Tun P.Ramlee lagi tak sedap. Sama juga jika Lat diberi gelaran Tun Lat, kekok mendengarnya. Lagipun tiada mantra atau timbul rasa hebat dengan mengguna gelaran 'Tun' kerana si pemegang Tun kinipun tak nampak jasa besar mereka kecualai mereka selalu setuju dan mempertahankan pentadbiran UMNO dalam negara, sebuah pentadbiran yang kini sedang dipersoalkan begitu hebat. Nma P.Ramlee dah unik dah dan nampak amat mulus.

Tanpa Nama berkata...

Yang dah meninggal tu sudah la. Yg waris2nya?.. Banyak dengar cerita2 yg menyedihkan. Kalau nak berbakti sgt,tolong ler waris.

jawa peranakan berkata...

untuk p.ramlee di alam sana,alfatihah itu lebih berharga berbanding tun..

REPUBLIK PEOPLE OF MALAYSIA berkata...

Bodoh tul UMNO felda melayu nih.hahaha