Isnin, 17 Mei 2010

SEMBAB KENA TIBAI LAGI - KESIAN....



KENYATAAN MEDIA PARTI KEADILAN RAKYAT


17 Mei 2010

MUHYIDDIN PERCAYA PROPAGANDA SENDIRI

Biarkanlah Timbalan Presiden Umno merangkap Timbalan Perdana Menteri percaya kepada propaganda sendiri yang dibesar-besarkan oleh media mereka kuasai. Akhirnya beliau dan pimpinan lain Umno juga yang akan tersentak oleh hakikat sebenar.

Memang diakui imej KEADILAN terjejas sedikit oleh tindakan beberapa orang Ahli Parlimen dan Ahli Dewan Undangan Negeri yang melompat katak. Akan tetapi mereka adalah anasir-anasir buruk dalam Parti yang mempunyai banyak masalah diri dan tidak membuat kerja. Pasti mereka akan diganti kelak dengan calon-calon lebih berwibawa dalam pilihanraya akan datang. Pemergian mereka sangat kecil bila dibandingkan dengan peristiwa Tunku dan Tun Hussein keluar Umno dan meninggal di luarnya.

Tentang apa yang didakwa “anggota-anggota” yang konon keluar beramai-ramai, kami telah semak dan dapati kebanyakan mereka bukan anggota. Walau apapun, bilangan anggota KEADILAN yang keluar jauh lebih kecil dari ribuan ahli Umno yang keluar setelah Sdr Anwar Ibrahim disingkir, dizalami dan diaibkan.

Di Ipoh Barat, Fauzi Muda serta suku sakatnya memang lama menjadi duri dalam daging, dan tindakan beliau keluar sangat dialu-alukan. Sekarang Cabang itu boleh bersatu di bawah pimpinan yang lebih komited. Fauzi tidak lama dulu telah membuat surat sumpah menuduh PM Najib yang ditemuinya berjanji hendak memberinya banyak wang.

KEADILAN tidak akan runtuh. Umno-BN yang sebenarnya sedang karam. Insha Allah mereka akan karam lebih cepat lagi selepas Sibu!


Syed Husin Ali

Timbalan Presiden
Parti Keadilan Rakyat

29 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Memang Mat Sembab pekak habis, tiada logik apa yang diluahkan, ada pula PKR kena bungkus, yang bungkus tu oarang Tionghua Sibu dah tak makan lagi rasuah material BN. Memang juga BN panik kerna senjata rasuah yang pada suatu ketika dulu cukup ampuh dah tak boleh pakai lagi kerna dia bodoh rakyat Tionghua sama dengan rakyat Melayu di Kelante dah semakin cerdik tidak seperti warga FELDA ata staf awam dari perkhidmatan awam. BN boleh fokus pada FELDA dan penjawat awam kerena mereka ni masih pekak,liat nak diasak perubahan minda. BN kau jadi parti FELDAlah atau parti PEKASA ajelah!

akbajalil berkata...

"...Pemergian mereka sangat kecil bila dibandingkan dengan peristiwa Tunku dan Tun Hussein keluar Umno dan meninggal di luarnya."

Inilah satu hakikat pahit yang harus ditelan oleh mereka yang benar-benar tahu sejarah UMNO.

Generasi muda dalam UMNO tidak faham kenapa Tunku dan Tun Hussein bertegas mengambil tindakan keluar parti.

Sejarah hitam UMNO ini sepatutnya menjadi iktibar kepada mereka yang merasakan UMNO masih boleh bertahan dengan serba-serbi penipuan dan pembohongan oleh pemimpinnya selama ini.

Rakyat Sibu telah menunjukkan contoh terbaik - bukan semua boleh dibeli dengan wang ringgit.

Tinggalkanlah UMNO.

Tanpa Nama berkata...

kekeke bukan setakat tersentak. mereka semua ni akan jatuh terduduk!

Tanpa Nama berkata...

Kalau UMNO/BN tak karam...susahlah rakyat , wang negara semua dirompak oleh mereka !!

Ayuh..rakyat bangun bersama2 kasi karamkan UMNO/BN !!!

Hidup Rakyat

Nostalgia abkk berkata...

Hari Sabtu Najib janji peruntukan rm5 juta dalam kempen di Sibu.Hari Isnin seteleh DAP menang dia kata peruntukan belum pasti lagi untuk diberikan.
Najib dan UMNO kalau berjanji memang nombor wahid tapi untuk menunaikan entah nombor kesaratus berapa.
Ini lah budaya 1Malaysia merasuah menipu semua boleh belaka.

storm62 berkata...

"you help me, i help you"..ka ka ka

Rakyat Sibu kata "We don't need your help and we will NOT help you"....kah kah kah kah kah.

Hidup Rakyat !!! Mampus ApNo !!!

peningPILkuda berkata...

kah kah kah!
"Bukan mat sembab seorang, aku pun dah beberapa kali kena, media UMNO goreng, bertaruh sakan aku bila lihat analisis dlm media UMNO, last aku tiga kali rugi, RM15000 melayan. sekarang aku sumpah tak pecaya media UMNO, hati rasa tenang. Aku bersyukur kerana mat sembab pun kena goreng dgn media UMNO, padan muka, besar kemaluan dia"
kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

SALAM TUAN TT

Insya Allah PKR Perak akan mengadakan kenduri kesyukuran atas pemergian Sdr Fauzi Muda dan konco konconya.

Tanpa Nama berkata...

gemparr.... semua ahli amk sertai parti baru!!!!!
http://www.bharian.com.my/bharian/articles/Pelajarditahansertaipartiliar/Article/

ramai pemuda sertai umno..hehe

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah....biar mat lembab kena tibai asal tk kene tibai dengan aljuburi sampai meleleh air kunyit kat paha cam tukar tiub kah kah kah kah....knatk khark khakptuihhhh...ihihihihi

Tanpa Nama berkata...

Wooooi! anon 17.31.

Lu tulis ikut otak ke ikut bontot ha?? Kalau lu cakap penjawat awam masih sokong ubn lu memang silap besar. mana statistik lu pakai nih???

Setau gua, kalau kat tempat makan putrajaya, dia orang borak kutuk ubn. Diaorang pangkah pr. Lu tau apa pasal?? Gaji diaorang kecik berbanding singapore. Elaun seciput. mintak dua bulan bagi satu bulan. Itu pun bayaq dua kali. Lepas tu selalu kutuk penjawat awam. ketua pulak pilih kasih pada orang ubn. Majoriti diaorang akan ketawa besar kalau ubn tergoleh.

Lu kalau nak tulis baik kaji dulu jangan main taip. Kang gua sepak lu punya muka! Lagi sekali gua cakap, kang gua sepak muka lu!!!

Tanpa Nama berkata...

Gerombolan memang pakar berjanji. Sebelum Hulu selangor kata nak naikkan gaji jaga minimum RM1200. Bulan ini kata nak umumkan secara rasmi berita gumbira itu. Lepas hulu selangor dan sibu berakhir, satu habuk pun tadak. Amak ilek!! Ilek! Ilek!

Bantuan a.k.a rasuah sekolah cina di sibu bila pulak nak dapat???? Projek atasi banjir kat sibu bila pulak nak mula?? Ada ke??

Kah Kah Kah kah
orang sibu kena tipu dacing

NuarBerahi berkata...

Patut la penjawat awam byk kaki makan rasuah. rupa2nya penyokong PR.Hampeh tul la...

Tanpa Nama berkata...

“The EC workers have already registered themselves as postal voters and the postal voting was supposed to have taken place on May 13 and 14. It was suspicious that they appeared on Sunday to cast their votes,” he said.

He noted that this meant that the ballot papers had been taken out and sold to “phantom voters”.
........................."

http://malaysia-today.net/index.php?option=com_content&view=article&id=31903:pkr-election-agent-claims-daps-majority-could-have-been-more&catid=19:newscommentaries&Itemid=100131

Aiyoyo !......
Suruh belajar "math" tak mau !
Oleh sebab itu , buat kira-kira undi pun salah kira dan slah "estimate".

Mau main tipu pun tak ada standard,
belajar-lah dari Mamak Kutty, before it's too late, you know I know lah........


Ha..ha......Ha.....

PR ! You has made us proud.
PR ! You has made the diffrence.
PR ! You has cracked the UMNO-BN

Hooray !!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Anon 2029

ANDA MEMANG TERBAIK! GUA IKUT SAMA LU! PEKERJA AWAM YANG SOKONG AMENO HANYA YANG KRONI DAN PEMAKAN RASUAH. PENJAWAT AWAM YANG STANDARD CIKAI DAH TAU DAH. DEPA SUME TAU TAKTIK AMENO. SKRG SUDAH ADA TENET. SKRG SUDAH ADA TUKAR TIUB!

KAH!

CUME DEPA TAK TUNJUK PASAI TAKUT KENE BUANG KERJA. AMENO BIASALAH, REJIM! DIKTATOR! JADINYA, PERIUK NASI PUN KENE JAGA. LAGIPUN DUIT GAJI BUKAN AMENO PUNYE. DUIT GAJI ADALAH RAKYAT PUNYE.

KAH!

Tanpa Nama berkata...

anon 20:29

sabar encik.jangan marah-marah.tak best la macam ni.Alhamdullillah kalau orang-orang kerajaan pun sokong pakatan rakyat. Mereka pun rakyat Malaysia. mari sama-sama kita menyokong pakatan rakyat.

amno lamo berkata...

banyak sangat tanpa nama..takut ke?.bubuh lah nama baru senang nak cerita.* tanpa nama 20.29, aku setuju dengan hang.penjawat awaqm yang masih setia aku nampak polis je. yang lain dah 70% chau ke PR.

ramai yang masih lagi ahli umno,tapi jiwa mereka PR.tak caya cubalah suluh kat cafe jabatan awam,kecuali jabatan penerangan.

president yang mati diluar umno bukan takat tunku dan tun hussien aje,onn jaafar pengasas parti pun cabut keluar,tun mahatir macam pliaq ,keluar masuk ,kluar masuk aje,nasib baik umur panjang sempat masuk semula sebelum kecut kalau tak mungkin mati kat luar jugak.apa pun tahniah untuk pengundi yang pangkah DAP kat sibu. anda bijak menilai.

zaxx berkata...

dalam banyak2 TPM, Mat YUDIN nie la yang aku rase paling bengap dan lembab sekali.. jangan la esok2 dapat pegang kementerian kewangan.. abis lungkup.

Tanpa Nama berkata...

anon 1731 celaka!

Tangkup berkata...

Biar lah Mat Sembab (muka banyak daging)njoy sendiri.Rakyat tak akan selalu tertipu. SIBU sudah buktikan..Pemimpin gerombolan memberi peruntukan jutaan ringgit untuk memancing undi..LOL..tetapi kalah juga..LOL

PR akan bersih kan pemimpin pemimpin yang pentingkan diri dan bukan pentingkan rakyat..Good riddence.

Gempar gemuruh akan berlaku diSabah.

Sekarang APNO Sabah sedang merancang supaya Musa Aman dijatuhkan oleh Shafie Apdal dengan bantuan Rahim Ismail. Harap harap ini akan menjadi kenyataan supaya Sabah dapat dibersihkan daripada genggaman gerombolan.

Tanpa Nama berkata...

kh kah kahak kahakkkptuih pembangkang ingat depa menang besor PRU 12 psal depa kuat kah kah kah

kh kah kah sebenonya depa menang pasai angkara tunlah kaki tidoq ngan menantu bollywood dia kah kah kah

muzikri berkata...

we did not need a party to lead Malaysia out of astray,we need the people to lead the revolution,thats all.

Tanpa Nama berkata...

Aku nak tanya sikit la.

Siapa yang cakap "I HELP YOU, YOU HELP ME" masa kat sibu baru-baru ni kat sibu. Ni pasal kes RM5 juta nak baiki masalah banjir kat sibu.

Siapa ha???

Lagi satu nak tanya.

statement tu boleh masuk kategori rasuah ke tak??? Aku pun kompius laa sebab sprm buat deeeeek aje! Spr lagi la pulak, macam tak nampaaaak aje!

Mintak pendapat korang.

Tanpa Nama berkata...

Kekalahn BN disibu.

Ameno patut melihat diri sendiri mengapa rakyat semakin hari semakin menjauhkan diri dari menyokong BN, Kekalahan besar BN disibu menandakan rakyat berbangsa lain, dari bangsa melayu mula sedar akan permainan politik palsu oleh BN, mereka sering berjanji baik dalam pru dan prk, tetapi setelah selesai pru dan prk semuanya tinggal janji.

Lihatlah kekayaan pemimpin BN dalam BERITA SEMASA.COM

mama gemuk berkata...

i love you.. you love me
you jump.. i jump
i help you.. you help me

hehehe najib mabuk cinta dgn org sibu!! wakakakaka

i give money.. why sacked me??
wakakaka

Tanpa Nama berkata...

sebab utama PR menang di Sibu telah diketahui.ini dia :

Rosmah Surprises Crowd At Sibu Gateway

SIBU, May 15 (Bernama) -- A gathering of 3,000 people at the Sibu Gateway had a pleasant surprise when the Prime Minister's wife, Datin Seri Rosmah Mansor was among the singers to entertain them during a meet-the people session there on Saturday night.

Rosmah had sportingly accepted requests to render two numbers during the occasion, including one song in Mandarin, just after Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak concluded his speech.

Several well-known Malaysian artistes including "golden-voiced" Jamal Abdillah entertained the crowd at the function.

Rural and Regional Development Minister Datuk Seri Mohd Shafie Apdal, Energy, Green Technology and Water Minister Datuk Seri Peter Chin Fah Kui and the Barisan Nasional's (BN) candidate for the Sibu by-election, Robert Lau Hui Yew, were among those who attended the gathering.

http://www.bernama.com/bernama/v5/newsindex.php?id=498535

(rakyat Sibu terseksa dengan nyanyian Bik Mama.sudah buat Sibu bergegar,dia nyanyi lagi.Org Sibu tak berak 2 hari mcm ni.patutlah undi PR kah kah kah)

Tanpa Nama berkata...

Setuju wt Anon 2029,

Rata2 mereka,terpaksa berpakaian BN tapi pangkah pembangkang.

P/s

Muhyiddin sembab,saya cadangkan rawatan microdermabrasion...walau tak sehebat botox,tapi...can lah!

Tanpa Nama berkata...

sarah..apa tu microdermabrasion?

Tanpa Nama berkata...

microdermabrasion: satu skim kewangan 'islamik tahap glokal' terkini yang diilhamkan oleh majlis tertinggi parti UMNgOk, setelah dinasihat dan didesak oleh perunding parti (APCO(M) sdn bhd), dan dilancarkan oleh laki PM iaitu wanita pertama malaysia sebaik selepas beliau berkaraoke bersama2 penduduk2 cina di sibu gateway pada malam sebelum prk p212.

skim ini menyerupai skim 'mikro kredit', tetapi kerana ingin menonjolkan sifat keislaman pada wajah daging di muka dan keseluruhan bahagian depan tubuh badan, maka ia diberi label baru, 'derma', yang lebih islamik, menggantikan perkataan 'kredit' yang kerap dikaitkan dengan hutang melangit akibat bunga yang tingginya hanya kurang sedikit dari kadar yang dikenakan ah long, malah kredit juga diberi jolokan 'ah long berlesen' atau 'ah long halal'.

perbezaan utama skim 'mikro derma' ini berbanding 'mikro kredit' ialah, sedangkan mikro kredit membantu peniaga2 kecil dan sederhana dalam bentuk pinjaman kewangan dengan faedah rendah, mikro derma edisi wanita pertama ini pula dikhaskan untuk menolong wanita2 bersaiz besar dari normal senasib dengan laki PM, dengan memberikan pinjaman tanpa faedah dalam bentuk bra2 (coli) yang selesa bentuk dan potongan, teguh sokongan, kuat anjalan dan tinggi ketahanan. fabrik yang digunakan pula berkualiti tinggi dari jenis 'anti-staining' hinggakan kesan minyak dari jari2 yang memegang (baca:meraba/menjarjis) tidak akan melekat langsung.

'foam padding' yang digunakan juga dari kualiti nombor 1 kerana bukan sahaja ianya getah asli nyah-kuman (anti-dust mite) dan bebas-fungus, malah ia juga memiliki ciri 'position memory' di mana coli jenama '1rose' ini akan mengingati sehingga 4bentuk/contour/lengkung/lurah berlainan!

semua kriteria di atas ditambah pula kuantiti bahan2 mentah yang lebih banyak dari normal yang terpaksa digunakan dalam pembuatan ini menyebabkan harga sepasang bra ini jauh lebih mahal dari apa yang biasa dijual di gedung2 pakaian dalam apatah lagi di pasar2 malam.

harga yang sangat tinggi serta didorong semangat perkongsian atau bertukar2 ganti yang telah lama sebati dalam tubuhbadan wanita no.1 inilah yang membuatkan beliau penuh terharu melancarkan skim mikro derma bra 1rose.

catatan: mikro derma bra ini bila disatukan sebagai 1perkataan yang mewakili 1skim atau 1institusi, maka ia dipanggil mikrodermabrasion

sumber: wiki-apedia

-average joe-
klakka-la.blogspot