Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 20 Julai 2010

KETAWA PAGI SELASA





MARI BELAJAR BAHASA KEBANGSAAN KITA - MARI GUNAKAN RAMAI RAMAI




SELARAS: MENYELARAS - DISELARAS


SELARAS : MENYELARAS: KERAS


nota:
hari ini kita kenalkan perkataan selaras
contoh ayat : dalam kain sarong ada selaras kah kah kah

24 ulasan:

TEKONG DARAT berkata...

kahkahkah...aku cilok ni

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah...

banyak lawak la lu bro... katun last sekali tu bikin aku gelak sorang2 kat opis ni... kalau kat rumah dah lama aku gelak sambil guling2.., kah kah kah... tak sabar nak guna perkataan baru ni depan bini... hahaha....

lepas ni perkataan naik boleh la dipadam terus dari kamus dewan dan ganti dengan perkataan selaras...

puak gerombolan ni memang tak lama lagi kompem akan mampos......, sama dengan parti komunis.... tunggulah....

pusing perkataan guna perkataan selaras.., selaras kepala bana hanggok korang...

-my seposen dua-

Tanpa Nama berkata...

siot je..gerombolan mesti suka ni....

Tanpa Nama berkata...

selaras = mencanak

cina mualaf berkata...

selaras senapang pendek di dalam seluar. kekeke, manyak koto lu olang!!!

eszol berkata...

hahahaha

"subsidi dikurangkan"

patot ckp harga naik

pandai depa nk tipu kita

tp kita x bodoh

Tanpa Nama berkata...

Ayang, tolong abang..abang dah selaras dah ni, tak turun turun...kah kah kah

Tuan doktor, saya sudah selaras seperti dahulu sebab saya punya bini macam badak..short, fat and ugly..

kah kah kah

nyutnyut berkata...

kahkahkah...
ceria hariku tgk kartun ni...
nyut nyut nyut...
kahkahkah

kah kah kah berkata...

kah kah kah kah kah kah

memang lawak ko ni woreih kah kah kah

balik otstesen boleh den pakai perkataan solareh kek bini den bagi laie ngang kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

contoh ayat : dalam kain sarong ada selaras kah kah kah

hahahaha lawak, lawak
bro, lebih mantap kalau tukar kain sarong jadi kain pelikat
hahahaha

tapi kalau menteri polis pulak cakap kat bini dia:
ayang, dalam kain pelikat abang ni ada selaras keris kontot
hahahahaha

Tanpa Nama berkata...

yg ni mmg lawak la uncle isham....

selaras = naik....

'abg dah selaras'.....
muahahahahaaa.....

Tanpa Nama berkata...

hampeh!!!mongaler ayer mato den bang oooiii...

azean berkata...

lepas ni pembangkang tak boleh kata bn= barang naik.kami dah guna perkataan selaras,hehe,kami bn bukan bs.

Tanpa Nama berkata...

a'aaa yer, pelirku pun selaras jugak erk... idea baguih dok ada nih... selaras pelir... kah kah kah...

TT, lu ni memang lawak paling teruk la abad nih... aku semayang pun, kena ulang 3-4 kali pasal pelir selaras nih...

MissXYZ a.k.a Abaikan berkata...

kah100x huhuhu mmg lwk btol kera jaan Bn ni... igt rakyat ni bodo sgt ke.

tok jenggot berkata...

contoh ayat lain..
1.hari ini murid2 pergi sekolah dgn selaras bas sekolah..

c@rt00n berkata...

dah la bodoh nak bodohkan orang pulakk...mmg dasar KERAjaan Barang Naik...huh buat malu je

Tanpa Nama berkata...

Bro,
your lawak memang klasik...the last one.

Tanpa Nama berkata...

wa tau pasaipa itu bini najib mau pakai perkataan selaras.. sbb itu suami najib tak buleh dengaq perkataan NAIK.. kalu 1 malaysia sebut perkataan naik, suami najib jadi bengang sbb suma org kata kat dia badan naik.. itu pasal la bini najib kasi tukar jadi selaras..

Tanpa Nama berkata...

@ Tok Jenggot

Apa la lu pakai selaras bas... Puan Ainon tentu marah...

Sebenarnya perkataan selaras tu lebih sesuai untuk:

1. rambut, misalnya: En Amin telahpun menggunting selaras rambutnya kerana bahlul.

2. rumput, contoh: Rakyat 1Malaysia hendaklah memakan selaras rumput sebagai langkah utama menukar gaya hidup dan berjimat cermat.

3. lembu, contoh: Kita kena menggunakan selaras lembu untuk berfikir kerana kerajaan sentiasa menggunakan selaras undang2 untuk menaikkan haraga barang.

apapun paling best, pantun mosabit: bercakap bohong lama2 isap burit bik mama

sakariya berkata...

Yang seronok....katun las tu....nak kena selaras ni!!!

mosabit berkata...

woitt aku tengah selaras angin ni....
pasal minyak selaras..gula selaras...gas selaras....

bila lagi laki rosmah ni nak selaras bini rosmah????....

kalau macam ni kita kena selaras basikal...baru jimat ...tak guna minyak...
dengar kabar diaorang eh..diaberuk nak selaraskan minyak ron95 hingga 2 hinggit seliter...
diaorang eh...diaberuk akan selaraskan 5 sen..5sen...5sen.....

kah kah kah kah kah kah ....

Tanpa Nama berkata...

gila betul blog ni..

macamlongkang berkata...

Hahaha...katun yg last 2 best! Tp tak bahaya ke? Nanti ada communication breakdown...merana si suami nanti...bini dia x faham2...kehkehkeh!

BN = BE END!