Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 20 Julai 2010





SIANG MALAM TERMIMPI MIMPI




PELUANG KERJASAMA UMNO-PAS AKAN HILANG JIKA TAK BERSUNGGUH–SUNGGUH
– berita hairan

Hishammuddin Hussein berkata peluang untuk mewujudkan kerjasama antara UMNO dan PAS yang menjurus kepada perpaduan akan hilang sekiranya kedua-dua pihak masih tidak bersunguh-sungguh ke arah itu.

Hishammuddin berkata penyatuan itu jelas akan ''dirampas'' oleh beberapa pihak yang tidak menginginkan usaha itu berlaku pada masa depan berikutan pendekatan sama ingin dilakukan sebelum ini seringkali terbantut.

Kadang-kala pertimbangan lain dicampur aduk dengan politik, peribadi dan ego seperti isu keselamatan yang dibincangkan dalam persidangan hari ini dicampur aduk dengan politik dan polemik, akhirnya yang bermaharajela adalah pihak militan (sebagai contoh)," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Persidangan Pertubuhan Akademi Kebangsaan Biro Siasatan Persekutuan (FBI NAA) Bahagian Asia Pasifik ke-13 di sini, hari ini.

KAH KAH KAH..

woit … INI AGEN AH SENG KE?.... kah kah kah..

kah kah kah…. FBI INI KENAPA DATANG METTING DI MID VALLEY…. kah kah kah…

kah kah kah…. FBI INI ADA BINCANG KERAJAAN PERPADUAN KE?... kah kah kah..

nota:
agenda kerajaan perpaduan ini tidak akan berhenti
hanya dengan strateji ini sahaja barulah gerombolan
dapat bernafas – kalau tidak gerombolan akan mati

yakin lah agenda ini hilang timbul hilang timbul
jangan silap faham – semua ini diatur dan disusun
semua ini dirancang dan dikemudikan sehingga air liur
beberapa pemimpin pas meleleh kah kah kah

4 ulasan:

BUJANG SUSAH berkata...

bro... kerajaan perpaduan ni sebenarnya telah diilhamkan oleh Tuan Guru Hadi Awang. kalau nak tau lanjut berkenaan apa syarat2 yg terkandung untuk penubuhan UG ni, boleh search sendiri google. Kalau diikutkan prasyarat UG sebenar,mati hidup semula pun UMNO xkan setuju berkenaan UG ni. Kerana mereka tiada kuasa mutlak untuk memerintah pun. Mereka sebagai orang kerajaan atau atasan pun tetap boleh dikenakan tindakan mahkamah. Nak ke umno syarat yg mcm tu? mmg mati hidup semula pun dia x mau punya.

Sebenarnya cerita UG yg kecoh sgt ni baru hanya diperingkat cadangan. TGHA pun x inform apa2 lagi pada Nik Aziz. Tetapi dek kerana pantas dan tangkasnya spy serta media pencacai umno ni, berita ini telah digembar gemburkan sehingga Nik Aziz diajukan soalan yang dia sendiri x tahu hujung pangkal. So dia jawab jer la.. "kita x pernah pun kata nak bersama dgn umno".

Kebetulan pula muncul seorang ustaz bodoh dari pas yang dilihat seperti inginkan sgt jawatan. tak tahu la apa strategi mangkok ni. Apa lagi.. media pencacai ni pun ambil la kesempatan untuk melagakan TGHA dgn TGNA. Bila dilihat ianya mampu sedikit sebanyak menjadikan PAS berpuak, cerita ini terus dilelong. ini satu isu yang hangat.

begitu juga dgn ulama bangang nan 1 ni. si bangang ni kalau umno punya hal sana sini pun harus "harus sana sini". ini ialah stritegi umno untuk memecahbelahkan PR.

UG hanyalah satu mitos bro. cerita karut yang dijaja oleh umno untuk meraih perhatian rakyat, agar mereka dilihat seperti ingin dan perjuangkan nasib melayu islam. ianya tidak lebih dari itu. mereka semua belum dan tidak akan bersedia untuk masuk dalam penjara.. meraka semua tiada dan x pernah berniat untuk memerintah bersama. ini hanyalah propaganda politik mereka.

Cuma satu masalah yg lebih besar dari masalah ini ialah.. kita sebagai blogger juga menjadi salah satu sumber untuk mengembangsebarkan mitos UG ini. Kita menjadi salah satu sumber rakyat semua bercerita tentang pontianak, hantu galah, hantu bungkus yang selamanya x pernah dan x akan ujud ini. Kita juga menjadi salah satu sumber dan alasan kenapa rakyat lupa pada kenaikan harga minyak, gula dan gas LPG.

Bermakna cerita sang rajunatapa yang dicipta oleh umno ini berjaya membuatkan kita semua lupa akan segalanya. bermakna umno telah berjaya sekali lagi membodohkan kita semua...

Khun Pana aka johanssm berkata...

Apno akan pakai segala helah dan muslihat untuk berdamai dengan PAS.
Tujuan nya chuma satu...untuk selamat kan diri dari masok jel.

Soalan :
Boleh kah PAS "bekerjasama" dengan pembunoh , perompak , lanon ,perogol ,penipu serta jilat kopek rosmah The Second Hand Lady tu?
Atau PAS akan berjihad habis habisan menentang zionist tempatan yang bernama apno

Nota: Zulkifli nordin dah jilat kopek dah ..hahaha

Tanpa Nama berkata...

Mat Lidah Kontot ni jadi agen pulak ke... ni double agen ke apa ni.. tapi mamat ni dia tak de pistol cuma ade keris kontot aje.. keris dia ni dah lama tak berasap dan direndam dgn darah cina...

Rillink berkata...

Pemimpin umno sekarang semua dah gila talak merayu untuk dapat bersatu semula,tapi apa boleh buat PAS telah terlanjur kata dengan melafaskan TALAK TIGA kepada umno yang dah putus darah tuu.Lagi pun PAS dah dapat penganti yang cun(PKR)dan masih muda remaja.kah kah kah kah.