Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 20 Julai 2010

WAJIB BELAJAR BAHASA CHINA




TEMU BUAL MIC DENGAN AKHBAR MCA




KOUTA 30% SAHAM BUMIPUTERA TEALAH DIHAPUS, NOR MOHD YAKCOP – merdeka review

Kuota 30% saham bumiputera telah dihapuskan, kata Menteri Jabatan Perdana Menteri Nor Mohamed Yakcop dalam satu wawancara eksklusif bersama Nanyang Siang Pau, yang disiarkan pada hari ini.

Dalam wawancara tersebut, Menteri yang menerajui Unit Perancang Ekonomi (UPE) dan Unit Kerjasama Awam dan Swasta ini menegaskan bahawa kerajaan telah membuat penyelarasan, untuk melihat kuota 30% saham bumiputera dari perspektif makro.

Kerajaan berharap bumiputera yang mencakupi 60% populasi Malaysia, mampu menguasai sekurang-kurangnya 30% saham dalam ekonomi secara keseluruhannya, dan bukannya tertakluk kepada setiap syarikat.

"Kami tidak lagi tegas, bahawa setiap syarikat, misalnya kedai gunting rambut, mesti memiliki 30% saham bumiputera. Kami melihat isu ini secara makro. Kami tidak harap setelah negara kita mencapai matlamat negara maju, bumiputera yang mencakupi 60% populasi masih gagal memiliki 30% saham," jelas Nor Mohamed Yakcop.

KAH KAH KAH…

kah kah kah… BERITA INI UNTUK MAT BISUL DAN MAT KONG KANG…kah kah kah

woit… NASIB BAIK BERITA INI DALAM BAHASA CHINA… kah kah kah..

kah kah kah… KALAU TIDAK GENG SONGKOK TINGGI GELABAH…. kah kah kah..

nota:
inilah cara gerombolan selama ini memerintah
pada india cakap nandek
pada china cakap kong ka likong
pada melayu cakap ketuanan melayu
nasib baik ada internet
semua sudah bocor
yang tinggal hanya songkok tinggi kah kah kah

12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

abestu pemimpin PR xreti2 nk jdkan menda ni modal?mmg kimak la drang ni...lembap nk mampos...menda ni boleh dijadikan isu besar beb,silap2 PERKOSA pun blh gulung tikar....bodoh punya pemimpin PR,cepat la wat keje shialll

-madey kimak-

Tanpa Nama berkata...

hah!! apa lagi? PEKIDA PEKASAM PUKIMAK BUAT LAA DEMO!! KAH KAH KAH

mahaza berkata...

Bila Nor Yaakob jadi MenteriPakatan Penang?

Tanpa Nama berkata...

madey kimak....
ini strategi reverse pyscologi BN, kena lebih berhati hati agar senjata tak makan tuan atau di selaraskan.

Tanpa Nama berkata...

Mana TARBUS TINGGI?

Tanpa Nama berkata...

cuma 2 perkara aku nak ulas:

1."Dalam wawancara tersebut, Menteri yang menerajui Unit Perancang Ekonomi (UPE) dan Unit Kerjasama Awam dan Swasta ini menegaskan bahawa kerajaan telah membuat penyelarasan, untuk melihat kuota 30% saham bumiputera dari perspektif makro."

wah! kalau ikut kamus terbaru dewan petaka edisi bini rosmah, "telah membuat penyelarasan" bermakna "telah menaikkan"... wah wah wah! berpuluh tahun mamak mahadiaq gagal menaikkan pemilikan bumiputera ke tahap 30%, sekali tup tup! mamak yakop ni dah berjaya naikkan! wow!

2."semua sudah bocor"
isk isk isk, selama ni ingatkan bigfoot dari kinabatangan sekor je yg bocor! (selain siling parlimen, mahkamah, dll bangunan berlabel "satu lagi projek kera BN")

jai berkata...

Kah kah kah...

Lepas ni tukang urut tenaga batin sila gunakan istilah "tukang urut selaras batin".

Kah kah kah...

Lu buat lawak terlampau la bro!!!

Kah kah kah...

jai berkata...

Opsss... Silap.

TUKANG URUT TENAGA SELARAS!!!

Kah kah kah...

bajang berkata...

Kuota (kote) bumiputra selaras 30% jadi 69 pelatuuus

Tanpa Nama berkata...

ASS'IK KENE TIPU JER....BILA LA MELAYAU NAK SEDAR!!!

Tanpa Nama berkata...

Ha..Ha........

Hangpa kena tau...

Mamak yaakob ni...

Dia cakap dia sendiri pun tak tau.

Tengok dia cakap,

YES pun Geleng kepala,

NO pun Geleng kepala.


MANA ORANG BOLEH PERCAYA!

Spesis mamak madey dan rakan

yang sewaktu dengannya!

Tanpa Nama berkata...

berahim ali mana woit? perkasa atau perkosa? perkosa la mamak sorang ni..sebab tuan penasihat 30% dah hilang...haiya itu 30% lu mau kila ka..sulah miliion-millioan persen wa judi bising tan, raba cock, goh po tong sampai jaya sama2 berjaya, anakanda sepupu ini mamak kasi sapu lagi 30% mau celita, ini 30% ha itu macai-macai gerombolan lesen F kasi rebut2 maling kerusi mau lapat, sulah lapat dia kasi sama wa maaa...haiya