Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 20 Julai 2010

MALAYSIA NEGARA UNIK





INI SELARAS KE DUA LARAS ?





PENGELUAR, PENIAGA SETUJU TIDAK NAIKKAN HARGA MAKANAN , MINUMAN
- mstar

Harga makanan dan minuman yang mengandungi gula di seluruh negara tidak akan dinaikkan, walaupun harga bahan itu naik 25 sen minggu lepas.

Persetujuan itu dicapai dalam pertemuan antara Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Ismail Sabri Yaakob dengan persatuan terlibat, di sini hari ini.

Ismail Sabri berkata, dalam pertemuan itu, lebih 500,000 pengeluar dan peniaga makanan, yang diwakili 34 persatuan komited untuk tidak menaikkan harga makanan dan minuman yang mengandungi gula.

KAH KAH KAH…

woit… MALAYSIA UNIK…. UNIK… BETUL BETUL UNIK….. kah kah kah..

kah kah kah… MANA ADA PENIAGA DALAM DUNIA TAK NAK UNTUNG…kah kah kah..

kah kah kah… HANYA DI MALAYSIA…. MEREKA TAK NAK UNTUNG….kah kah ka…

kah kah kah… KAPITALIS DI MALAYSIA HANYA BUAT KEBAJIKAN….kah kah kah

woit….NAPA BANGANG SANGAT… BILA MINYAK NAIK…KOS MENGANGKUT NAIK…kah kah kah…

kah kah kah…. BILA INI BERLAKU…. MAKA SEMUA HARGA BANRANG AKAN NAIK..kah kah kah

woit… JANGAN LAH TIPU MELAYU… kah kah kah…

woit… MELAYU DAH RAMAI BODOH….HARI HARI KENA LEBONG… kah kah kah

nota:
kenapa gunakan perkataan NAIK HARGA
kenapa tak gukan perkataan selaras
dalam kabinet tak selaras lagi ke ? kah kah ka

16 ulasan:

faezal berkata...

sepatutnya tajuk berita tu ditulis.."PENGELUAR, PENIAGA SETUJU TIDAK KURANGKAN SUBSIDI HARGA MAKANAN , MINUMAN ".. baru senada dgn bahasa gomen...

dr dogol berkata...

harga memang tak naik bro..tapi quantiti dikurangkan..

mahaza berkata...

Penekanan kepada perkataan TIDAK NAIK jadi tak perlu nak laras-laras lagi.... pistol dah takde peluru agaknya

Tanpa Nama berkata...

Betul TT,

Sebagai peniaga saya tidak akan naikkan harga.

TETAPI

Saya akan SELARASKAN HARGA untuk disesuaikan dengan kenaikan harga minyak...saya tambahlah 20 sen teh O yg saya buat. dulu 80 sen secawan. skrang RM1 - selaraslah tu.

adnan M

Tanpa Nama berkata...

baca The Sun kata 400,000 ni kata lebih 500,000...
pembohong besar!!

terompah zimbabwe berkata...

rakyat tak perasan bahawa kekayaan mereka dirompak secara tersirat. inilah kelemahan wang kertas atau "fiat money" yg hanya memaparkan angka dan warna dan disahkan dengan nilai oleh Bank Negara. tak macam emas. harga turun kita untung, harga naik kita untung.

Tanpa Nama berkata...

bro TT,
camne nak "slaraskan" ko#e wa?
ko#e wa dah xleh nak "slaras" laaa..
asik gamba bik mama je di paparkan.
hahahha...

skang ni aku pon dah "selaras" hangin satu badan!!!

shilake punye Be End...

bro, diorang kumpul sen byk2 utk di beri pada media asing utk menutup berita2 mengenai Najis.
ini sumber yg aku perolehi dari seorang lawyer yg bkerja di bahgian appentah kerajaan, skang die dah x tahan, so sambung blaja sebab benci n malas ngan our govt!!!

suis-media berkata...

Assalam Bro,
Mail sabri nii ketua kelas darjah 6e, dia rasa dia yang paling cerdik dalam kelas tuu dan mengangap murid lain semua nya bodoh macam lembu,tapi apabila result UPSR keluar semua murid dalam kelas dia dapat 5a hanya dia sorang dapat 5e.Itu lah perangai pemimpin umno tak habis nak bodohkan melayu FELDA.

leep berkata...

Isham, saya cukup suka sdra pakai perkataan 'lebong'.
Dah lama dah tak berlebong...kekeke!

Tanpa Nama berkata...

Bro TT
Perkataan Lebong tu hak eksklusif pertuturan org Terengganu! Saya tahulah Bro TT baik dgn Abd Rahman Embong pendokong sosialis di UKM dulu! Tahu tak pa!

Mail al Bera ni bila dia meeting dgn pengeluar kuih/makanan? Dia dah meeting penual akak baulu tepi jalan? dgn penjual Bazar Ramadhan? peniaga pasar malam kat Pahang dan Terengganu? Mail... Mail...

azmie berkata...

barua ni jugak yg kata kera jaan jamin takdak kenaikan rega minyak dalam masa terdekat hari tu

Tanpa Nama berkata...

depa cakap 'tidak dinaikkan', tak guna perkataan TIDAK DISELARASKAN sebab: belum muktamad (kamus dewan petaka belum cetak edisi terkini ganti 'naik' pada 'selaras')

depa cakap 'tidak dinaikkan', tapi depa maksudkan BELUM DINAIKKAN sebab: belum muktamad (lebih 500ribu ahli beb, banyak lagi nak bincang, masing2 kepala masing2, ada nak naik harga, ada nak selaras harga, ada nak turunkan kuantiti, ada nak turun kuantiti sikit naik harga sikit, dan macam2 syor lagi nak dimuktamadkan!)

-average joe-
klakka-la
klickdefella(klakka-la)

Tanpa Nama berkata...

Pemimpin UMNO masih buta perut, sering membuat tangapan bahawa Bangsa Melayu mudah diperbodohkan..

Hanya UMNO punyai penasihat APCO Yahudi/ Zionis yang pandai tipu Melayu...

Tanpa Nama berkata...

ekk elleh.. Semail Sabri Boncit... bleh pegi mati la.. komited tidak menaikkan harga kunun... apa jaminan nya... setakat janji... tok sah heboh la... kalu setakat janji bukan nye boleh saman kat court pun... pigi dah Sabri Boncit... putar belit je kau ekkk...

aku bukan sabri berkata...

kalu setakat menteri muke bodoh ni cakap aku cikit pun x caya....wooiii bodo bila hg naikan harga barang secara secara langsung kos pengeluaran akan meningkat...bila kos pengeluaran meningkat pengusaha akan memindahkan beban kenaikan harga kepada pengguna so kita sebagai pengguna akan menanggung kesan kenaikan harga tersebut..apa la bodoh mukee ni itu pun tak boleh pikir..bagi aku jadi menteri lagi baik

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama 14:14 & jugak 16:44,
hangpa dua memang betol betol betol!
aku pi makan tengahari lambat harini, kol 3+ lepas posting beberapa ulasan kat tt baru la pegi kedaimakan melayu tempat biasa aku soru...
sebab dah lambat, selera dah menurun, sedangkan angin dalam perut dah selaras... jadi aku ambik nasi setengah je... minum air teh o ais kurang manis...

kena 5ringgit 5kupang!

aku tanya makcik tu, harga situ dah naik ke?

tanpa sorok2 makcik tu jawab:
ye. contohnya teh o ais dulu 1.20 sekarang selaras jadi 1.50

???? gula naik 25sen SATU KILO!!!
AGAKNYE MAKCIK TU TARUK 1.05KILO GULA DALAM SEGELAS TEH O AIS KURANG MANIS YANG AKU PESAN???!!!
kalau hang suka teh o ais manis/biasa, aku yakin makcik tu takkan kedekut curah 1.75Kg gula dalam segelas teh o ais hang! lepas tu selaras harga jadi 2ringgit 2kupang!!!
nasib baik takde kencingmanis, kalau tak mungkin aku dah pitam 9.2saat!

lahabau punya KERA BONgok-UMNgOk!
sebabkan keje kau lah ni!!!!!!!!!

-average joe-
klakka-la.blogspot
klickdefella(klakka-la)