Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 19 Januari 2011

TT PEMECAH BERITA - PILIHANRAYA KECIL LAGi !!!





TUKAR TIUB PEMECAH BERITA


tuan speaker dewan undangan selangor
telah mengumumkan yang kerusi dewan
undangan perlabuhan klang kosong.

kekosongan ini kerana selama 6 bulan
badrul hisham abdullah yang menjadi
adun di kawasan ini telah
hilang lenyap entah ke mana.

tidak ada menulis surat sakit
tidak ada khabar berita

mengikut perlembagan selangor setelah dua kali gagal
untuk hadir ke majlis mesyurat tanpa memberitahu
tuan speaker atau memberi surat hospital maka
dun ini diistiharkan kosong.

nota:
kita lihat
dan nanti apakah spr
akan bur deeek
macam di kedah

nota:
kalau pilihanraya boleh
mengubah apa apa
telah lama pilihanraya di malaysia
diharamkan !!



19 ulasan:

matstimketum berkata...

nanti spr akan keluar kenyataan bahawa tuan speaker dun selangor sedang mengigau bila keluarkan arahan kekosongan kerusi dun pelabuhan klang, ini tak mustahil kan? ikut dun perak ler, speaker tak ada kuasa bila negeri dikuasai pr! mahkamah kan akan main peranan, eh penghakiman kes diperak kan dah jadi cacamerba! malaysia serba boleh, rakyat diperbodoh! rakyat mesia takut nak ikut cara rakyat tunisia buat!

HHRS 2.0 berkata...

negara tak ada duit. tak ada prk-SPR

Tanpa Nama berkata...

TT tak boleh la, dia tak mati lagi, SPR nak mati je baru boleh. sebab takde alasan lain lagi nak lebong.

cicit ngah layor berkata...

Maner ader kosong.Tak percayer tanyer SUK atau LA.Speaker tu pandai2 jer buat peristiharan....dier maner ader kuaser.Moh kiter tengok pencak silat,saper yg tikam,saper yg tangkih,saper yg hidup,saper yg tumpor.Jangan mimpi nak ader PRK.

Tanpa Nama berkata...

masuk mahkamah aje lah atau kasi stop dia punya gaji.

Tanpa Nama berkata...

Hahahaha. Tengoklah apa yg cibai SPR nak ckp. Mungkin keluar TV3 & RTM malam nie:

"PRK tidak boleh diadakan selagi ADUN atau MPnya masih hidup."-SPR

"Perlembagaan Negeri Selangor tidak boleh menentukan ajal maut seseorang ADUN atau MP. Ajal dan maut adalah kuasa Tuhan. Tuhan lebih berkuasa dari Perlembagaan Negeri Selangor."- Ulamak Agama UMNO

"Datuk Teng Chang hendak melawan kuasa ALLAH. Ini hendak mencabar umat Islam."- PUKIDA Ulu Yam.

"Adun P.Klang masih sihat dan masih hidup. Sesiapa yg menfitnahnya telah meninggal dunia patut didakwa di bawah ISA. Fitnah ini boleh menjatuhkan ekonomi negara."- PERKASAM Pasir Mas.

"Pakatan Rakyat Selangor telah derhaka kepada Sultan, kerana Sultan tidak dimaklumkan tentang keadaan ADUN P. Klang terlebih dahulu. Kami pemuda2 UMNO Selangor akan berjihad mempertahankan kedaulatan Raja-Raja Melayu."- Pemuda UMNO Sg. Besar.

"DS Anwar Ibrahim telah merancang untuk menghasut speaker dewan 13 tahun lalu supaya memecat Badrul Hisham dari dewan pada tahun 2011. Saya ada buktinya dan saya akan saman beliau di makhamah." Umi Hafildara.

Hahahahaha....mungkin statement2 b*bi macam nie boleh keluar TV dan suratkhabar dek kebangangan umat Melayu lebih2 lagi yg dok dalam FELDA.

Aduhai Melayu.......

Tanpa Nama berkata...

malaon malaya kata...

mampuslah BN, ni pertama kali kerusi kawsan katak ada pilihan raya kecil! rakyat akan tentukan suka atau tidak ahli jenis katak! Hidup rakyat, mapus UMNO BN KAtak!

Tanpa Nama berkata...

Speaker Kerajaan PR mana ada kuasa, Kuasa Kerajaan PR pada Sultan ikut skrip umNGOK.

-wakleman

mae berkata...

pengerusi spr dah start bersilat bile soalan prk ni diajukan...laporan berita perdana sekejap tadi...ramalan tukartiub dah kene...

Datuk berkata...

kah kah kah
ketulahan
tu la bala keje bohong
ambik rasuah
tipu rakyat tiap hari
skang rase la tinggi rendah langit
takde keje makan pasir la
kalu ade PRK
jgn harap la umno nak ambik

Tanpa Nama berkata...

Kita republik kan Malaysia..

haluankiri berkata...

Kalau BODOH nak diJEMAAHkan .. maka sedia RAMAI la .. yg BODOH .. TENANg dah KAYA .. kini P.Klang pulak la yg RASA... itupun kalau komponen BN .. yg bukan parti.. SPR berani .. kalau tak mcm yg Tanpa Nama 18:03 tu kata la .. mcm2 version statment akan kuar .. semua nak BODOHkan RAKYAT ..

Tanpa Nama berkata...

Lu orang memang mat futurelah..sentiasa mendahului segala-galanya..gua hanya mampu tergelak..kah..kah..kah..TT tak nak jadi calon ke?..

shah ru khn berkata...

kita tunggu mufti spr keLuar kn fatwa nye.

Tanpa Nama berkata...

Speaker Kerajaan PR mana ada kuasa, Kuasa Kerajaan PR pada Sultan ikut skrip umNGOK.

-wakleman


apa yang ditulis oleh wakleman memang betul.

babi betu umNGOK. Biarlah setiap ekor wakil rakyat dari BN dan EC mampus lah satu satu.

rakyat senang

Tanpa Nama berkata...

Dengar speaker pa system lagi best.

naim berkata...

bila ada orang sebut Republik Malaysia, saya teringat cerita Republik Pisang. Cubalah cari cerpen tu...

Tanpa Nama berkata...

adun lompat...
satu malaysia ada adun lompat...
malangnya rakayat satu malaysia.
di tipu hendak minyak murah, tapi adun dan MP melompat...
kesian, terpaksa la orang ramai pilih kerajaan mongolia lagi...
nak pilih adun lompat nanti menyesal tak sudah2. adun yang kaya dapat makan duit upah. baik undi barisan jahanam

Tanpa Nama berkata...

Bila pencen dari tukartiub nanti, bolehlah isham bukak kedai ahlil nujum.

Sebab suma yang isham jangka, memang betul2 berlaku

Buktinya?
SPR dah cakap kat TV Tigasuku!!

Telahan 18:03 memang tepat dan amat tepat. Tidka dapat disangkal kebenarannya!