Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 17 Mac 2011

MARI KITA BERSAMA SEDARKAN ORANG RAMAI




INI BARISAN GEROMBOLAN



nota:
kalau hendak pastikan negara kita selamat
pasti kita semua menolak gerombolan






BAHANA BESAR RADIOAKTIF





nota:
ini berlaku pada tahun 1986
hinnga ke hari ini beratus ribu
masih lagi menjadi mangsa radio aktif







KABINET AKAN PUTUSKAN MENGENAI LOJI NUKLEAR – Mstar

KUALA LUMPUR: Keputusan sama ada Malaysia akan meneruskan cadangannya untuk membina dua loji kuasa nuklear akan dibuat selepas Kabinet menilai kertas kerja yang akan diserahkan kepada Perbadanan Kuasa Nuklear Malaysia.

Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air, Peter Chin Fah Kui berkata, sama ada cadangan rancangan itu diteruskan atau tidak, bukan beliau yang memutuskannya.

"Kabinet yang akan memutuskannya. Kami perlu menunggu laporan yang akan dibentangkan kepada Kabinet," katanya.

Terdahulu, dalam ucapan beliau, Chin berkata penggunaan pakai teknologi hijau penting kerana ia merupakan satu-satunya cara bagi mencapai pembangunan dan pertumbuhan mampan.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…PASAL APA KABINET YANG LULUSKAN…. kah kah kah..

kah kah kah… INI BUKAN HAL KABINET KABINET…. kah kah kah…

kah kah kah… KABINET INI BUKAN SAJA BANGANG…. kah kah kah…

kah kah kah…..KABINET KENA RASUAH OLEH SAUDAGAR LOJI.... kah kah kah..

kah kah kah...MAT MONGOL KENA PAU OLEH SAUDAGAR PERANCHIS... kah kah kah...

kah kah kah.... MACAM BELI KAPAL SELAM TAK BOLEH MENYELAM…. kah kah kah..

woit… YANG MENENTUKAN INI IALAH ORANG RAMAI…. kah kah lah

kah kah kah…KAMPONG HALAM MEREKA YANG TAK SELAMAT…. kah kah kah..

kah kah kah...KENA HALAU DARI KAMPONG HALAMAN... kah kah kah..

kah kah kah…ORANG KAMPONG YANG AKAN HIDUP DALAM BAHAYA… kah kah kah…

nota:
dua negeri pasti akan dipilih
perak dan pahang
kerana ada duia sungai
kalau perak kemabalai pada pakatan
maka yang tinggal hanya pahang
anak pahang wajib bersedia
kalau tidak ikan patin dan ikan jelawat
kan membesar sebesar anak lembu
dan anak lembu akan berkaki lima
tak percaya tunggu dan lihat!


nota:
selangor dan pulau pinang telah haramkan loji nuklear
bila pula kelantan dan kedah nak haramkan?

tak kan pemuda pas tak membaca
kalau malas membaca tengok tv
pun boelh faham - tak tahu bahasa
inggeris bahasa arab pun ada
kalau tidak tengok gambar pun
boleh faham kah kah kah

13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

"kalau hendak pastikan negara kita selamat pasti kita semua menolak gerombolan"

macam mana ni? bagi tahu makcik / pakcik felda, mereka ni tak mahu. banyak lagi orang tak caya kita cakap...sampai bila mereka ada masalah baru mereka sedar..kena hantuk.

Tanpa Nama berkata...

Malaysia tidak perlu loji nuklear: Dr Mahathir


2011/03/16

CYBERJAYA: Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad, mengulangi pendiriannya bahawa Malaysia tidak perlu memiliki sebuah loji tenaga nuklear.

"Anda tahu pandangan saya tentang hal ini. Kita tidak begitu arif mengenai reaksi bahan ini," katanya kepada pemberita bila ditanya tentang pandangannya berhubung loji seumpama itu.

Dr Mahathir berkata, radiasi yang bocor dari loji tenaga nuklear Jepun yang terjejas akibat tsunami setelah gempa bumi dengan magnitud 9.0, menyokong pandangannya itu.

"Sebaik saja dihidupkan, ia menjadi radioaktif. Orang tidak tahu bagaimana untuk mengendali bahan buangannya," katanya.

Kerajaan, ketika diterajui Dr Mahathir, telah memutuskan empat strategi bahan bakar negara iaitu minyak, gas, arang batu dan hidro, bukannya nuklear.

"Kita sudahpun mempunyai pengalaman buruk dengan nuklear. Saya tidak tahu apakah orang sedar tentang hal itu," katanya.

Ditanya apakah beliau akan menyarankan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, supaya tidak membina loji tenaga nuklear, Dr Mahathir berkata: "Saya bukan penasihat. Sebab itu saya gunakan blog."
Malaysia bercadang membina dua loji seumpama itu yang masing-masing akan menjana kuasa 1,000 megawatt dengan loji pertama sedia untuk beroperasi pada 2021 dan yang kedua setahun kemudian.

Ia adalah sebahagian daripada rancangan jangka panjang untuk mengimbangi bekalan tenaga.

Dr Mahathir ditemui pemberita selepas melancarkan Bangunan Lestari Kumpulan EMKAY, di sini. - BERNAMA
kah..kah...kah....Dr.M pun sependapat dgn t.t.......mcm mana ni? kha...kah...kah....

govofhate berkata...

dia kalau bg letrik percuma seumur hidup br aku bg buat..

Tanpa Nama berkata...

abg tt,apa tahap pelajaran towkay2 menteri kabinet? depa tahu tak nak baca kertas kerja? Kertas $$$ kot?
pakar2 nuklear semua main silat elak dan tapis...tak dapat beri jaminan, tak dapat elak bencana di Fukushima. sapa yang buat kertas kerja ini? pakar sain atau pegawai pemasaran?

Tanpa Nama berkata...

Why are all decisions by the cabinet? Parliament and judiciary have a role too. Time to restore the balance.

Tanpa Nama berkata...

Pada kabinet2 yg nak buat keputusan, cuba kamu smua kenangkan anak2 kamu ketika ini. Pikir skit, dunia yg mcm mana yg kamu smua nak wariskan pd anak2 kamu dimasa hadapan? Dah cukup dah dgn kerosakan sbb rasuah, salah guna kuasa dll,ni nak tambah plak ngan nuklear. Jgn biarkan anak2 anda menerima akibatnya dimasa hadapan disebabkan keputusan kamu harini.

SHreK_MaN berkata...

aloh gak abe weh....

kelate lamo doh ban judi....
bile selangor nge penang nk ikut nyo....

ore selangor n penang tok reti loghat kelate ko?....

Stupid University berkata...

Tolak Bahan Nuklear! Tolak BN! Kah! Kah! Kah! Kah! Kah! sebelum anda hancur berkecai dengan letupan radioaktif! Kah! kah! Kah! kah!

Tanpa Nama berkata...

Kalau betul tak ada apa2 kesan pada Malaysia, kenapa Bik Mama dan isterinya tak keluar rumah?? selalu tiap2 hari mesti ade muka bik mama mencemar puki rasmi itu ini. ni senyap je.

Tanpa Nama berkata...

aku cuma mushkil sikit, negara iklim khatulistiwa mana yg dah ada lojikuasa nuklear ni, bukan apa, menteri kita kata, loji ni nanti generasi baru, dah terbukti ke keselamatannya di negara panas lembap macam kita ni, hujan yang turun mencurah2 saban tahun, nak buat loji, kena korek tanah, rata tanah, memang betul gempa bumi tak ada, tapi jangan lupa, bila hujan banyak, hutan kena gondol akibatnya tanah runtuh, banjir besar.... ingat balik apa yang berlaku di "highland tower" satu ketika dulu... tu pelajaran tu.... konon nak teknologi hijau, sekali loji runtuh, hijau kulit orang satu malaysia nanti..... MENTERI BOLEH LE SELAMATKAN DIRI KE LUAR NEGERI, KITA NI NAK KEMANA NANTI...

Tanpa Nama berkata...

mari kita faham pasal felda dulu sebelum kita sibuk2 nak bitau makcik/pakcik felda ni tak paham itu ini..

mengapa orang melayu masuk/join felda?

1. hidup susah...tak ada tanah dan harta? atau tanah yang ada, tak cukup nak buat rumah sbb kongsi ngan adik beradik lain? setuju?

2. tidak ada pelajaran = bodoh! bodoh! dan bodoh! setuju?

3. MAKHLUK DAN SPESIS MELAYU MEMANG MALAS BERFIKIR.. SETUJU? jangan malu pulak yer nak mengaku...

jadi, cara mudah dan singkat? sertai felda jelah.. kendian lahirlah anak2 yang celik sedikit, itu cerita lain..

masa awal2 join felda, mereka orang susah sbb 1, 2 dan 3 tadi.. jadi tak kesahlah duduk dalam hutan sekalipun dan atau berpendapatan kecil, sbb dok dalam hutan, nak buat hapa duit banyak2.. hasil dibawa felda, kebandar.. harga di ladang/hutan, lain la siot.. hasil di bandar, felda kaut la booDOG! booDOG! booDOG!!!

bila sudah boodog dan bodoh! mereka2 ini tiada hari atau sedetik waktu pun nak pikir pasal bende lain.. dalam kepala hanya pikir apa yang ada depan mata saja.. pokok getah dan kelapa sawit.. anak2 nak sekolah dan bantuan kerajaan.. dalam masa yang sama, bantuan2 kerajaan diberikan walaupun kecil dan sedikit.. warga felda akan tunduk menyembah BN-UMNO tanpa berbelah bahagi lagi..

aku tahu sbb memang ramai ahli keluarga terdekat aku masuk felda bertahun2 dah..

rata2 bila kita singgah felda.. ramainya memuji BN tak tentu pasal..(ada jugak yang melawan BN, tapi tak seramai yang menyokong BN), sebab apa? sebab 1,2 dan 3 tadi..

KITA RAKYAT YG SELALU DIEKSPOLITASI berkata...

Tanpa Nama 17 Mac 2011 1:01 PM

Apa yg hang ckp tu betol separuh, dan krg tepat separuh....

Cuba kita berbalik semula kpd sistem pemerintahan sebelom 1957...

Sistem pemerintahan Beraja... Duli Yang Maha (maha ni utk Allah sahaja) Mulia...yg memiliki tanah negeri... jadi zaman2 dahulu, semua tanah jarang dimiliki oleh org2 Melayu, sebaliknya milik pembesar2, atau mudah cerita, golongan atasan...nak buka kawasan kena minta izin. Jadi org2 Melayu ni menumpang tanah org2 besar! Bila British dtg, British ambik alih. Dan bila dh merdeka, tanah yg kosong ini, jd hak milik kerajaan. Dan akibat dari kemiskinan org2 Melayu yg merbahaya dr segi jangka pjg, dan juga faktor keuntungan politik, FELDA di wujudkan...

Semua ini dh dirancang. Tetapi ingat, akan sampai masanya, segala perancangan politik ini akan bertemu 'JALAN MATI', akibat dr PEMODENAN TERMASUKLAH TEKNOLOGI MAKLUMAT. PERANCANGAN PIHAK ATASAN INI AKAN BERTEMU JALAN BUNTU, BAGI MERAIH UNTUNG POLITIK.

Perjalanan ke arah itu telah dan sedang berjalan. Yang BATIL AKAN KALAH, DAN KEBENARAN DAN KEADILAN PASTI AKAN MENANG.

Sebagaimana dulu, hanya 2-3 kerat org2 tertentu sahaja pakai basikal/motosikal/kereta, skrg semua org (majoriti) mampu pakai basikal/motosikal/kereta. Kerana perkara ini akan berlaku jugalah, maka Proton di wujudkan...lepas tu cari alasan/sbb supaya rakyat terima/nganga, tetap dlm modus operadi yg sama, iaitu, meraih/mengambil kesempatan (buat duit/untung) hasil dr perubahan yg berlaku... Siapa yg untung? Org2 yg berkepentingan yg BERADA DI ATAS/KRONI/ Sedangkan kroni ni pakai kereta mewah. Siapa yg sentiasa di eksploitasi? Rakyat bawahan, MALANGNYA, SAUDARA2 AKU, ORG2 MELAYU, SENTIASA JADI TIKUS MAKMAL

Tok Tuan, Pekan, Pahang berkata...

Saudara Hisyam Rais, dua negeri ni 'Pahang dgn Perak' payoh amat...tu cakap orang Lepis, saya orang Pekan...'conection-connection' dia orang kuat sangat...pastu geng-geng kat sini bile kena hulur aje terus senyap mcm tikus jatuh ke beras. Saya rasa Saudara Hisyam Rais faham sape-sape tu 'connection-connection,..gua caya sama lu Saudara Hisyam..