Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 31 Mac 2011

POLIS INI NAK JADI BARUA GEROMBOLAN?



SIASATAN POLIS KE ATAS ANWAR IBRAHIM


Pada 30 Mac 2011, pihak polis telah mengemukakan satu notis di bawah
Seksyen 111 Kanun Acara Jenayah ke atas Ketua Pembangkang Malaysia,
Anwar Ibrahim.

Notis tersebut mengarahkan beliau untuk hadir ke Pejabat Polis Daerah
Ampang untuk disoalsiasat polis berkaitan ceramah yang beliau
sampaikan pada hari Jumaat, 25 Mac 2011 di Pusat Khidmat Rakyat
Parlimen Gombak.

Polis,secara salah telah mengacau-ganggu ceramah sebaik saja
Anwar memulakan ceramah, melakukan tangkapan tidak sah dan
mengasari Ahli Parlimen Gombak yang juga Timbalan Presiden KEADILAN,
YB Azmin Ali.

Penyiasatan terbaru ke atas Anwar ini di bawah Seksyen 4(1)
Akta Hasutan 1948 dan Seksyen 27(5) Akta Polis 1967.

Kedua akta zalim dan bercanggah dengan perlembagaan ini, lazimnya
digunapakai oleh kerajaan Barisan Nasional untuk menghalang kebebasan
bersuara dan berhimpun.

Kami memerhatikan BN secara terus menerus bertindak di luar batas
moral dan undang-undang untuk merendahtarafkan keluhuran undang-undang
dan menjadikan negara ini sebagai negara polis.

Jelas terbukti, BN sedang bersedia untuk menggunakan apa jua
kaedah-kaedah yang jelek dan berniat jahat untuk mengukuhkan cengkaman
mereka ke atas negara untuk kekal berkuasa. Di dalam sistem demokrasi
berparlimen, adalah merupakan satu hak yang sah dalam konteks
perlembagaan mengenai peranan Ketua Pembangkang untuk membuat kritikan
dan menyediakan peranan 'semak dan imbang' ke atas semua tindakan dan
dasar kerajaan.

Menyalahguna dan memanipulasi kuasa untuk mensasar,mencabul dan
menakuti Ketua Pembangkang lebih bersifat satu bentuk serangan ke atas
sistem demokrasi kita.

Penyiasatan terbaru ke atas Anwar ini jelas bermotifkan
politik, berniat jahat dan satu bentuk penyelewengan kuasa polis yang
terang dan jelas.

Kami mendesak agar siasatan tidak berasas ini dihentikan pada kadar
segera dan semua yang bertanggungjawab menginstitusikan penyelewengan
ini dihadapkan ke muka pengadilan, tanpa mengira setinggi mana
kedudukan ataupun kuasa mereka.

Kami juga mendesak agar sebuah Suruhanjaya Diraja ditubuhkan bertujuan
untuk menyiasat penyalahgunaan dan penyelewengan Barisan Nasional atas
pihak polis dan kuasa pendakwaan dalam menyerang, memalukan,
menjatuhkan hukuman dan memenjarakan politisi pembangkang, aktiviti
masyarakat, dan
pihak-pihak yang kritis ke atas pemerintah.

N SURENDRAN
NAIB PRESIDEN
PARTI KEADILAN RAKYAT


20 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

lama dah jadi barua
bukan cerita baru laaa

Tanpa Nama berkata...

X ada ayat lagi nak komen tentang polis. Mereka tidak pernah mengambil iktibar kenapa Adenovirus hanya menyerang PULAPOL...???

Tanpa Nama berkata...

APA PUN BEBUDAK MADEYYY BUAT, NAJIB DAN ISHAM USIN KENA IKOT DAN PATUH!.....

nampaknya pendek umur politik dua2 sepupu ni....kena main dengan orang yang main bapak2 mereka!!!!

The MIND!!!

Pak Oncu berkata...

Bro, bukan nak jadi tetapi dah LAMO POLIS NI JADI BARUA PEMIMPIN TERTINGGI BN/UMNGOKPORN

Tanpa Nama berkata...

kebaruaan memang terserlah sejak zaman berzaman.. bermula dari zaman khalifah uthman affan, langkau ke muawiyah dan titis baris mereka..hingga ke raja perlis yang berketurunan nabi muhammad (lanchow la tak tahu malu mengaku keturunan nabi).. kerja2 bodek dan membaruakan diri ini adalah lumrah UMNO..

mufti2 jugak adalah barua2 UMNO yang hanya belajar agama untuk kumpulkan gaji hujung bulan.. umat nak lingkup, dia akan jawab depan Allah nanti, aku cuma seorang, bagaimana aku nak jaga beratus2 ribu rakyat? ya allah, ampunilah aku.. senang saja dia cuci tangan!

Tanpa Nama berkata...

Adinovirus to natang ape ..bukan H1N1 ka..virus selsema khinzir?

Ha ha ha

IbnAbdHalim berkata...

Yang pertama mula membuat polis jadi begitu tak lain dan tak bukan ialah si mamak tongkang dari Kerala.

polis raja dimalaysia berkata...

ini adalah bukti malaysia bukan negara demokratik tapi negara polis.polis raja dimalaysia.

nangome berkata...

Pasukan Polis sepatutnya bebas dari unsur kepartian dan jadi lah pasukan Polis yang berwibawa yang tidak terlalu mengikut telujuk Parti yang di wakilkan untuk menguruskan pentadbiran kerajaan,Polis macam tak ada pendirian dlm menjaga kebajikan dan keselamatan negara dan rakyat,jangan memilih bulu cops

Tanpa Nama berkata...

Buat ceramah salah tapi rogol budak bawah umur tidak salah, memang baik betul polis raja malaysia

Tanpa Nama berkata...

Selagi IGPnya SIAL...SIUL...BIUL...BANGANG....selagi tulah anak2 buahnya jadi macam lembu. Otak IGPnya dpd dulu lagi (Hanif, Rahim, Musa dan yang dok ada la ni)otak rasuah.

Aku langsung tak respek puak2 ni....

Kalu Allah boleh turunkan bala....aku betoi2 mintak biak kena kat IGP ni dulu.

Tanpa Nama berkata...

Tunggu masa ...tak lama lagi....
Apabila Negara jadi Huru-Hara....
Sejarah lama akan berulang Kembali...
Permulaan Barua Inggeris ( POLIS )..
Sejarah tak akan ku lupakan Begitu saja...
Walau pun POLIS sekarang sudah Bukan POLIS Penjajah..
Aku nak tanggalkan Kalimat di Raja pada pasukkan POLIS....
Aku Haramkan POLIS Memakai Lencana yang ada sekarang ni dengan Kalimah ALLAH & MUHAMMAD sebab Pasukkan Barua ini dah melanggar Sumpah dalam perjanjian dahulu...
Jangan engkau ingat ada yang tak tahu...
Pasukkan POLIS yang tak tahu...
Sumpah TOK JANGUT di Gantung tak kan Ku sia-siakan...
Anak Cucu nya masih ada dan masih Hidup....
Perjuangan Tok Bahaman, TokGajah, Mat Kilau Khalifah perang terdahulu
di semerata Negeri masih Hidup lagi...
Sesiapa yang bersekonkol dengan POLIS nyawa Galangnya...
Engkau orang tunggu GONG PERANG berbunyi....
Jangan sampai Rakyat menyangkah Tuanku SULTAN minta di hindarkan..
ALLAH HU

Tanpa Nama berkata...

Ada Mufti dah keluar kenyataan pasal video lucah:
(perlis, kelantan, selangor)

i. pendakwa wajar dikenakan hukuman qazaf
ii. pendakwa tak boleh bersumpah, yang didakwa boleh bersumpah setelah selesai di mahkamah jika tak ngaku.
iii. wajib membawa 4 saksi yang ada melihat kejadian dan tidak fasik
iv. hati2 mendengar berita dari orang fasik
v. serah kepada mufti atau orang yang berkeupayaan dan bukan erita di warung kopi atau didedah pada awam. Hanya boleh dedah jika mahu keadilan.
vii. Menyebarkan vedio itu ada udang sebalik batu.
viii. berbaliklah kepada quran dan hadis.

Mufti2 negeri lain seperti perak dan johor mungkin masih belum bangun tidur sebab malam ni malam jumaat. Mufti negeri lain mungkin sedang sakit tekak sebab banyak sangat makan parpu berkari sehingga suara mereka langsung tak boleh didengar. Tak apalah, biar mereka bangun dulu atau sakit tekak mereka sembuh dulu. lEPAS TU MEREKA AKAN KELUARKAN KENYATAAN.

Tanpa Nama berkata...

Aku rasa bukan semua polis nak jadi barua. Ada juga beberapa kerat yg. ada otak. Biasanya kena tugas jaga stor je... harap mereka ni terus berjuang walaupun dalam diam...

Tanpa Nama berkata...

dema pun ade karipap nak kena jage, bang
kang lawan tokey kene buang kerje
abis le karipap dok dalam spende

TambiRubber2 berkata...

aku cikgu
satu hari aku dah lewat
jadi aku potong line
dua mamat ni tahan aku
satu beria2 nak bawak aku pergi balai
satu lagi beria2 nak aku settle

aku cakap, rasuah aku tak main
aku cakap kalau nak saman cepatlah saman, sebab aku dah lambat, nak saman samanlah, aku tak nak dengar temberang diaorang ni
aku kata cepatlah saman

last2 dia halau aku belah
dia suruh aku pandu baik2
dia kata klu buat lagi dia nak saman
kat hati aku, "lanchowww laa"

selamat duit aku RM50
mamat tu pulak, padan muka ko tak dapat duit aku RM50

Cuba korang ikut taktik aku
kalau nasib baik, selamat duit korang.....
heh heh

Tanpa Nama berkata...

AKU SANGAT BENGANG DGN POLIS NI.... BODOH

MEMANGLA KERJA NAK BAGI MAKAN ANAK BINI.... IKUTLA APA KATA najib

POLIS NI MAKAN GAJI HARAM LA PASAL SEBAGAI MANUSIA DIMANA KEMANUSIAN.

POLIS KALAU MAMPUS TAK PAYAH TANAM CAMPAK AJE TEPI JALAN AKAL TAK GUNA MACAM BINATANG.... DAH SAMA DGN HAIWAN BODOHNYA.

KELDAI PUN TAU MENGAMUK KALAU BAWAK BEBAN BANYAK SANGAT.... MOGOK KELDAI ..... LAMBAT AJE DIA JALAN..... TAPI POLIS KITA TAK KIRA APA SEMUA DIBUAT..... TAK NAK MOGOK TUNJUK DEGIL... TAK MAU DIA POLIS KITA TAAT BETUL.... PENDEK KATA POLIS KITA LAGI NGOK DARI KELDAI.....

POLIS-POLIS SEKELIAN KENAPA KORANG SANGAT BARUA....

ENTAHLA UGAMA APA YG POLIS KITA ANUT.... SAMPAI SATU TAHAP RASA PERSAHABATAN SEBAGAI MANUSIA AKAN HILANG..... TAK NAK SAMPAI MACAMTU

POLIS-POLIS BAGILA KAMI RUANG BERCERITA TENTANG KEBENARAN... SUPAYA NANTI HIDUP KITA SAMA AKAN DAMAI..... BERI RUANG ITU BERSUARA TENTANG KEADILAN....

ENCIK-ENCIK POLIS APAKAH KAMU MASIH MANUSIA LAGIIIIIII.

Tanpa Nama berkata...

Polis pon makan gaji macam ulamak kerajaan.. sib baik ular dalam semak tak makan gaji.. kalau idak ular dalam semak pon jadi barua sama kah kah kah..

polis tentera nih kena ikat dengan janji sumpah etc masa masuk polis.. menjaga kedaulatan profesion polis takleh sesekali membantah perintah ketua

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah tu gelakkan siapa? byk sangat perkataan kesat...

Malaysia a Police State berkata...

Malaysia is not a Democratic State but it is a Police State