Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 7 Jun 2011

LIMA RUKUN SOPAN




KEMPEN ADAB DAN SOPAN MUDAH DITERIMA , RAIS
- meloya

Kempen ‘Budi Bahasa dan Budaya Kita’ akan diterapkan dengan nafas baru dan bakal dikenali sebagai ‘Kempen Adab dan Sopan’ supaya lebih mudah difahami dan diterima oleh masyarakat pelbagai kaum, kata Rais Yatim.

Dia berkata, pendekatan adab dan sopan berlandaskan prinsip Rukun Negara yang kelima iaitu Kesopanan dan Kesusilaan yang masih lagi belum diterokai sepenuhnya di samping bagi menyemarakkan lagi kempen nilai murni di kalangan rakyat.

"Kami ingin membuat pendekatan di mana semua gerak kerja dikaitkan dengan rakyat supaya membawa budaya sopan dan kesusilaan. Pada hari ini perkara ini sangat berkurangan.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH





LIMA ATURAN ADAB SOPAN:
1 – jangan rogol amah indon
2 – jangan rogol budak sekolah
3 – jangan bunuh model mongolia
4 - jangan takut pada bini
5 – lepas rogol cakap terima kaseh




20 ulasan:

gengjahat berkata...

bro tt...betul la ckp... tanag tudm kat sugnai besi nak kene jual kat cukong la...tudm kene pindah ke senawang plak...cilakak punya gerombolan

panagih dada berkata...

sham....kita orang islam
nak buat apapun , kena bagi salam

cicit ngah layor berkata...

Sbb adab sopan ler tu yg tiap2 pukoi 8 malam tunjuk gambor lucah diTV.

Sbb adab sopan ler tu ghamai org yg tak sokong demer yg tukor alamat diKemuntin tak payah masok mahkamah.

Sbb adab sopan ler tu tanah rezab Melayu drpd 3 juta ekar tinggai 1.3 ekar.

Sbb adab sopan ler tu ghakyat ndak makan pon susah,baghang naik,minyak naik,letrik naik.

Jangan sebot adab sopan kalau nyelonton celah kang2 robengah.Bini dpt tau....teghoih hantor balik kg.

KAHKAHKAH........sbb adab sopan ler habih jambatan kener bakor.Dgn Berahin pasir mas sekali tak dapat nyebeghang.....nasib baik dpt numpang sampan Nik Ajis. kahkahkah. Mampoih dibuat dek anak yatim sekor ni.

Bigfish berkata...

nilai-nilai murni dah takde ke pak menteri jelobu?

punyalah susah payah wat phd tapi ke laut gak...

Tanpa Nama berkata...

Semacam ketam mengajar anaknya berjalan terus aje
Kah....
kah.....
kah......

Cis......

Tanpa Nama berkata...

Berapa banyak rukun daa...rukun Islam dan rukun Iman ada tak mahu ikut.
Menyayok ajo pemimpin UMNO ni semua buat kojo gilo.

kiddywear berkata...

kah kah kah...sebelum masuk anu dlm lubang amah indon , bagi salam dulu..kah kah kah
baru ada adab..kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

6. jgn raba2 bontot waitress

Tanpa Nama berkata...

lepas rogol ucap terima kasih......kahkahkahkah. Sebab tak ucap terima kasih lah amah tu buat report.

Tanpa Nama berkata...

Rukun sopan ni dituju kek sapo??? kek Utusex ngan TV3/4 ko?? den memang sokong botul tu...

Stupid University berkata...

Betul tu... Negara Malaysia...Negara Kebajikan Kroni! Rakyat Didahulukan, Kroni Diutamakan! Kah! Kah! Kah! Kah!

Tanpa Nama berkata...

Ini tandanya org Malaysia tak ada adab dan sopan sebab itu terpaksa buat kempen..atau buat kempen tu tujuan nak masuk duit dalam poket dia.

Tanpa Nama berkata...

Masalahnya adab sopan sudah ada dalam islam. Tak mengamal islam yang sebenarnya maknanya sesorang memang tak beradad. Tak payahlah nak ajar kesopanan kalau parti gerombolan tak ada adab rampas kerajaan di pilih rakyat untuk gerombolan. Itu adab parti Apno kena belajar dulu. Jangan kurang ajar.

Tanpa Nama berkata...

lepas mengentot kat bukit bintang, ucaplah alhamdulillah

Tanpa Nama berkata...

TT tanah kubur atas bukit kat Sg. Besi tu bila gerombolan nak jual? Kot tak berani gerombolan dgn orang dah mati pulak. hahaha. Ni tanah TUDM berani la.

sutanraja berkata...

lepas rogol ckp tima kaceh..kahkahkahkahs

pandikutty kariwolek....

Tanpa Nama berkata...

alang kah sopan nya puak2 UMporNO..lepas rogol ucap terima kasih...KAH KAH KAH...geli hati aku lah kau tt...

Tanpa Nama berkata...

apa cerita tan sri ismail adam, BEKAS KPPA jadi ahli lembaga kat SPRM ni..JPA kata mula pembekuan pengambilan jawatan sampai bulan Ogos.cer cite..cer cite..

golok perak berkata...

salam bro tt, cicit ngah layor dan lain-lain geng yang bagi ulasan ... teman gelak besor pagi ni baca entry ngan ulasan komer ....kah kah kah ... teman nak hightlight " lepas rogol ucap terima kasih " ... kah kah kah joke of the month ....

payudara berkata...

pak munkee rogol
tak ucap terima kasih
sebab tu buat repot polis
tapi repot pun tak jadi apa
kah kah kah