Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 6 Julai 2011

BERSAMA MELAKAR SEJARAH




TERUS COOL





PERCAYA ATAU TIDAK


ini surah untuk anak anak muda
ini surah untuk sejarah negara bangsa
ini surah untuk ingatan turun temurun


empat hari dahulu Bersih 2.0
diistiharkan sebagai pertubuhan haram

ini pun salah kerana Bersih 2.0 bukan persatuan
atau pertubuhan – hanya nama untuk kempen
pilihanraya bersih dan adil

kelmarin ‘pertubuhan haram’ ini dijemput
oleh yang dipertuan agong untuk berbincang
tentang PERHIMPUNAN BERJALAN UNTUK DEMOKRASI

hairan? haram?
kalau haram
macam mana dijemput berjumpa agong
dalam istana negara !

tak cukup dengan ini
‘pertubuhan haram' ini di jemput juga
untuk berbincang dengan perdana menteri malaysia
nak bincang tentang berjalan untuk demokrasi

semua ini adalah tanda tanda
kudrat orang ramai
semua ini adalah tanda tanda
jika orang ramai
mahu bersuara tidak ada yang dapat menahan

inilah surah sejarah
dalam perjuangan menegak negara anak semua bangsa

29 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

TT, komen lagi pasal EEE nama naina orang tamil tu. Dia banyak ckp la.

suci berkata...

tang mana yang haramnya?bukan berhimpun usung khinzir pun..ada org tu x pakai tudung x pulak haramnya...x plak kena tangkapnyer..dunia dah terbalik la bro..

rakyat MARHAEN berkata...

buat pertama kalinya

aku rasa aku nak tengok pakatan rakyat perintah malaysia

tapi jangan sesekali haprak macam 3 ekor katak.putera katak dan katak katak bangang atau bodoh dari pelbagai parti dalam pakatan rakyat masih ada lagi,,

istiqomah dalam
perjuangan

jangan ada lagi dah dek kerana gila 2 ke 4 juta ringgit..rakyat punya suara diadu domba dalam mahkamah dunia yang haprak lagi hanyir

kalau korang kata korang nak perjuangkan nasib rakyat yang ditindas oleh rejim zionis naungan UMNO,,,TERUSKAN BERTAKBIR..HINGGA KE PUTRA JAYA

LAWAN TETAP LAWAN

Tanpa Nama berkata...

Yahoo! Itu dia jika gerakan rakyat yang berkobar-kobar disatukan ia menjadi tumbukan hebat kepada sebuah rejim penindas dan pembohong. Maju lagi ke tahap kedua iaitu humbankan UMNO pada PUke13 nanti, ajarrrrr dia betoi-betoi dan rakyat akan menikmati angin segar untuk sebuah reformasi yang telah lama dirindui.
Habislah tohmahan anti-Melayu, anti Raja, anti-Perlembagaan, anti Yahudi, agen komunis, pengkhianat dan banyak lagi tohmahan bangan. Kita mahu Polis yang cerdik dan profesional, kita mahu Hakim yang bukan tolol, kita mahu SPR yang bukan bahalol, kita mahu PM yang bukan buta perut....ya kita mahu reformasi tulen bukan reformasi alan UMNO benggong!

Tanpa Nama berkata...

Jangan pertubuhan haram jadi PERSETUBUHAN HARAM cukup

ku_seman berkata...

Pembangkang kalau tak menyalak bukan pembangkang di Malaysia namanya. Takut nak hadapi pilihan raya, mereka mahu menyalak di jalan raya. Takkan kita tak kenal puak-puak bangang ini. Biarkanlah mereka, himpun dalam stadium.

yoep berkata...

xtaula per yg haram nyer perhimpunan ni... nombor ekor,arak,judi,dedah aurat,rasuah,fitnah,haram x????.. klau gerombolan ckp xharam.sah dunia dh terbalik.mmg diorg smua nak mampuih.

cicit ngah layor berkata...

Bagi puak2 gerombolan ni,tentang hukum halai haramnyer mengikut keadaan.Kalau demer untung....halai,tp kalau tak dpt untung....haram.

Semaser Hadi jadi MB,royaliti Petronas haram buat negeghi Terengganu.Biler sampai kpd Mat Said...jadi halai pulak.Tak ker haram jadah namernyer tu.

Haghi Sabtu lepaih....ghamai ayam selasih terlepaih ataih jambatan Pulau Pinang dan didepan Komtar.Pukoi wartawan,pecahkan ceghomin motokar,pecak pasu bunger.Isu ini tak ader pulak dibuat liputan perdaner,siap dgn kutuk,maki hamun sekali.Pasai aper Mahyudin,Najid tak komen? Sebab.... bagi demer,perbuatan ayam selasih tidak haram,tp halai.Ini satu lagi peghangai haram jadah.

jebat.. berkata...

Sudah 500 tahun tanah melayu ini di jajah..ogos 1957 persekutuan tanah melayu di istiyarkan merdeka setelah di jajah sekian lama..jarak masa 54 tahun..gerombolan sudah tenat..inilah masanya kita beri peluang kepada pr memerintah..kejayaan bersih satu kemenangan kepada rakyat jelata...hidup rakyat jelata..

hati berkata...

SETUJU.............................
tapi puak2 be end ni mmg lanxxx....
ada ke buat latihan dgn tajuk 'Bersurailah kamu kalau tidak kami tembak'
x ada kerja lain ke...............

Anti Telan berkata...

Anak bangsa anak muda mahu baca 'Surah Sejarah'.

Tetapi AMNO mahu ajar anak bangsa baca 'Surah Haram Jadah'

Kalau Stadium Merdeka tolak, jawabnya atas 'Jalan raya' jugalah kita...kah kah kah kah

Anak Sungai Derhaka berkata...

Salam Tuan.. cerita lawak ni..

http://darisungaiderhaka.blogspot.com/2011/07/agong-tak-hingin-jumpa-perkasa.html

azmie berkata...

bersih diresapi kominis, yg nak lawan agong - bapak pulis
lepaih tu agong bole trima plak puak2 yg nak lawan dia masuk dlm istana. bkn stakat lakar sejarah nih, pecah segala rekod politik modern

Tanpa Nama berkata...

kebanyakan Melayu tidak kenal perangai puak mamak EEE ini, siapa yang penah becampur dengan mamak EEE keturunan INDIA tersebut maka mereka akan tahu bertapa buruknya dan hipukrit mamak EEE ini didepan kawan rapat dikalangan orang Melayu, eee pembodek nombor satu dan bijak tikam belakang terutama kepada orang Melayu yang rendah maruahnya sehingga boleh dirasuah dengan duit, cina doll dan pemabuk arak,ada ramai Melayu proksi yang taksup kepada EEE kerana EEE ada banyak duit yang mereka curi dari wang cukai rakyat dengan berbagai cara penipuan.Sangat ramai MELAYU dalam UMNOAPCO sanggup menjadi barua MAMAK EEE kerana duit bukan kerana PARTI POLITIK.

rosemah berkata...

terkenang rakyat palestin melawan rejim israel sampai skrg tiada kesudahan....

ini baru ujian kecil bagi rakyat menghadapi umno yang merupakan cucu bongsu rejim israel..

perjuangan yg sia-sia pasti tidak mendapat tentangan dari penguasa...

Jadi,inilah jalan kita.

Tanpa Nama berkata...

Bro tt, sila smpaikn pesanan rakyat bwhn mcm saya ni kpd org atasan pakatan. Jgn terima leader2 bn jd leader dlm pakatan. X kirelah dr presiden smpai kpd ketua caw bn. Klau x smpai bile pun rasuah xkn selesai. Rakyat bwhn dah muak tgk muke2 munkee ni. Lepas pru 13 rakyat nk muke baru, org baru, gaya baru n ideologi baru. Ingat tu! Klau x sekali jelah perintah malaysia.

Anak muda johor

aril berkata...

HAI anak manusia..injakkan kakimu di tar sana,gegarkan alam dr suara di stadium.Dari atas tkt 5 dia akan turun,si gembala 3juta ahli akan menangis,,krna dia akan dikuburkan..maka kau katakanlah..aku ingin kebaikan kerna yg jahat akan tewas.

Salim berkata...

Lepas setel Bersih, kita fokus isu Lynas.Ade kan demo dan kempen anti Lynas besar-besaran macam Bersih ni.

cicit ngah layor berkata...

Timbalan Ismail Umor dah bagi amaran siap2.....walau pon udah jumper Agong,BERSIH tetap kumpulan haram...tindakan undang2 tetap akan diambik.

Ini ler satu2nyer polih yg paling kughang ajor yg peghonah teman tengok.Soghang lagi manusier yg tak koghang koghang ajornyer ialah menteghi kpd polih ni.Tak padan dgn lidah pendek.....ndak melawan Agong juger.Kalau dah Agong sendighi sanggup berbincang..... maknernyer Agong iktiraf ler BERSIH ni bangang ooii!!!!.Memang benatang betoi puak2 ni.Spesis ini ler yg gelor Agong tu 'NATANG' dulu.Dengorkan cakap,bukan main lagi taat dan sayangnyer demer pader ghajer,tp kuaser ghajer pon demer ghentap.citt...

Tanpa Nama berkata...

Hisyam..aku ni student Malaysia kat Mesir.
Aku nak mintak tolong ko publishkan dan war-warkan kebangangan UMNO BN melalui barua2 dia di sini.

JPA dah siap ugut student2 dgn mcm2 ugutan.

UMNO memang anti-anak muda. anak muda nak bersuara pun dia kecoh. Kepala Bana!

http://www.facebook.com/notes/muhammad-hazam-hajanan/peringatan-kepada-semua-pelajar-tajaan-jpa-di-mesir-berkaitan-bersih-20/229415497082810

aiman[X]kesah berkata...

perkasam halal x? x dijemput pon..

penagih dadih berkata...

salut

Kurik berkata...

SEBODOH-BODOH LEMBU, MASUK PAYA
SEBODOH-BODOH MELAYU,MASUK PERKASA

harap disiarkan ungkapan moden anak muda.

Dr Fu Manchu berkata...

video BERSIH paling cool dan sarkastik daripada anak muda!

http://www.youtube.com/watch?v=Cdn8YHX3Ubk

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah. ku seman utusan meloya pun baca TT.

Anonimus berkata...

Buat Ku Seman karat biru,

Sudahlah jangan banyak cakap. Geng UMporNO BeerN enkau tu pun dah pandai menyalak kat jalanan jugak. Tu geng kepala lembu kat Shah Alam, tempoh hari yg ugut nak bakor pejabat PKR & yg buat kacau kat penang tu sapa??? Pembangkang ka??

Opssss... memang pembangkang pun. Lupa pulak UMporNO BeerN kalah di Selangor ngan Penang.

Jadi memeng tepatlah bila kau kata pembangkang kat Selangor & Penang tu BANGANG... kah kah kah.

Ngan kau sekali pun bangang nak mampus.... kah kah kah.

UTUSAN MERAPU/BERITA MELOYA/BERITA 3 SUKU berkata...

hoi barua utusan ku seman

kau layak ke baca blog pr ni
baik kau usap kepala butoh kau sendiri lagi baik

anjing kerajaan

Tanpa Nama berkata...

diorang yang mengharamkan diri diorang,memang la die kate benda2 yang halal jadi haram.dasar haram kejadah!!!

1.Takyah Bukak Pintu,Buang Air Dekat Pintu Aje
2.Terrafugia,Kereta Terbang Pertama Dipasarkan Pada 2012
3.Bila Beruk Indonesia Pegang Kamera

Tanpa Nama berkata...

aghi ni aku tanya sorang murid india muslim..yg banyak cekadak.

****** ko ni melayu ker india
"malayu" dengan bangganya....



eeeeeee!!!