Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 22 Julai 2011

SURAT DARI MESIR




ANAK MUDA JADI TAMBAH GERAM





PELAJAR MALAYSIA DI MESIR BANGUN MELAWAN


ringkasnya begini. susulan daripada himpunan bersih di mesir, presiden ngo SUARA, ngo yang menggerakkan bersih, telah dimaklumkan oleh pihak U Azhar bahawa beliau diberhentikan daripada pengajian. Atas permintaan dari kedutaan malaysia.

FB dan email mangsa = [facebook mohd firdaus mazlan -

http://www.facebook.com/profile.php?id=100000992683191

email - kokis_koki@yahoo.com]

Disebabkan kes tersebut, dicampur beberapa kes lain seperti yang saya sebut sebelum ni, maka pada 19 Julai lepas diadakan himpunan tergempar mahasiswa. Boleh dirujuk dekat link fb [facebook pmram desak:

http://www.facebook.com/pmram.desak?sk=wall]

dan juga [facebook Kami Mahasiswa Mesir Prihatin:

http://www.facebook.com/pages/Kami-Mahasiswa-Mesir-Prihatin/197907953552924?sk=wall].

Manakala di fb [facebook 3000 People Request Khairi Jalalluddin Resignation from JPMK Mesir -
http://www.facebook.com/pages/3000-People-Request-Khairi-Jalalluddin-Resignation-from-JPMK-Mesir/147936545280672]

Terdapat video ulasan setelah gagal menyerahkan memorandum kepada Jamil Khir dan Duta Malaysia ke Mesir. Pelajar telah berhimpun secara aman dan cuba menyerahkan memorandum kepada Jamil Khir yang sedang berada di Mesir pada 20 Julai.

Pada hari ini, 21 Julai, sekali lagi pelajar cuba menyerahkan memorandum bantahan di kedutaan.

NOTA:

lihat klip ini
yang menggambarkan perjuangan
pelajar malaysia di mesir
bila mana memo mereka enggan diterima
oleh saekor malaon




NOTA:

lihat munkeee lari
bila lihat anak muda
munkeee cepat cepat masuk ke dalam kereta
kah kah kah

14 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

inilah munkee umngok kera-jaan skang nih..
depa nih ingat dia jer yg pandai,depa nih ingat dia jer yg betol..apa kita nih rakyat bodoh sgt ke?apa yg rakyat nak smua tak penting..
apa yg rakyat cuba buat smua salah..
pegi mampos sama ko munkee..
kita sebagai rakyat kena gulingkan depa2 sampai terkubur sekor2!!

Lang berkata...

munkee tak takut berdepan ngan komunis... munkee tak takut bersergah2 dengan singa... munkee tak takut seru jembalang... tapi munkee takut jumpa anak muda di mesir... kat mesir tak de polis, tak de fru.... aduiihh...

Tanpa Nama berkata...

munkee bee end takde telor..
telur bik mama dah pegang!cepat2 masuk kereta..hehehe

Tanpa Nama berkata...

munkee bee end takde telor..
telur bik mama dah pegang!cepat2 masuk kereta..hehehe

yes berkata...

Oi kereta yg membawa Jamil Khir cabut semasa Nedaraku dinyanyikan? Memang Biadap

Tanpa Nama berkata...

macam ni ke menteri?
macam gengster je aku nengok
gengster tapi bacul

Tanpa Nama berkata...

Bongkak dan sombong betul bila dah jadi balaci

Tanpa Nama berkata...

sorang lagi menteri bangang...

Tanpa Nama berkata...

Dear TT,

What an arrogant minister!

Tanpa Nama berkata...

insyaAllah, pru 13 akan tumbangkan sebuah kerajaan zalim..pelajar2 di mesir jgn lupa utk membuang undi anda utk 'buang' kerajaan zalim ini.

serenity9260 berkata...

penakutnya puak2 umnok ni

1.Jika Perang DSLR Antara Canon Dan Nikon Benar2 Terjadi
2.Gitar Laser(Video)
3.Gelanggang Untuk Gusti Jari

Tanpa Nama berkata...

mungkee kepala lancau

Tanpa Nama berkata...

bekas jenderal...
malu aku tengok sorang bekas askar yg berpangkat tinggi lari dari pelajar....kahkahkah. telornya telah dipegang oleh bik mama....kecut telor2 nya. ha.ha.ha.

Tanpa Nama berkata...

bekas jenderal...
malu aku tengok sorang bekas askar yg berpangkat tinggi lari dari pelajar....kahkahkah. telornya telah dipegang oleh bik mama....kecut telor2 nya. ha.ha.ha.