Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 10 September 2011

HADIAH UNTUK SAEKOR KLING



ADA MACAM MACAM JENIS


ada macam macam jenis gila
ada gila nak beli cincin
ada gila nak jadi melayu
ada gila minta tauliah
ada gila nak putehkan badan

bodek pun ada macam macam
ada bodek kerana bangang
ada bodek kerana bodoh
ada bodek kerana bodek

bodoh pun ada macam macam
ada bodoh macam telor
ada bodoh macam buah kelapa
ada bodoh macam macam bangang
ada bangang macam zainal kling

NOTA:
keadaan jalan kelam kabut
mula mula mat indera jadi pengganas
ini katoi
kemudian mat indera jadi komunis
ini juga kantoi

bila tarikh serangan rumah pasong
dibuktikan apa 23 februari 1950
lagi kantoi manoi

bila buku kerajaan johore keluar
kantoi lagi

kemudian polis di ruamh pasong bukan polis british
kerana johor dah merdeka
ini bukan kantoi
ini kes bangang

akhirnya umumkan bahawa tanah melayu tidak pernah dijajah
kah kah kah
kah kah kah
ini lagi kantoi
gila apa tunku rahman
gila apa 31 ogos

pada 14 mei rakyat palestin mengingati nakba
nakba ialah hari israel ditubuhkan pada 14 mei 1948

3i ogos kini saheh bukan hari merdeka
kerana tanah melayu tidak pernah dijajah

31 ogos ialah hari malapetaka



HADIAH UNTUK ZAINAL KLING



ZAINAL KLING : MALAYA TAK PERNAH TERJAJAH
– malaysiakini

Berdasarkan fakta sejarah, Tanah Melayu "tidak pernah terjajah", sebaliknya, hanya dinaungi atau dilindungi oleh British, dakwa sejarahwan Profesor Datuk Dr Zainal Kling.

"Fakta sejarah menunjukkan Tanah Melayu tidak pernah terjajah (oleh British). Ini mesti dibaiki dari sekarang oleh semua pihak sama ada pelajar, guru, ahli politik atau pentafsir politik," katanya.

Katanya lagi, sejak Perjanjian Pangkor ditandatangani pada tahun 1874, tidak pernah tercatat dalam perjanjian itu bahawa negeri akan dijajah, sebaliknya hanya dilindungi atau dinaungi.

SATU LAGI HADIAH UNTUK SAEKOR KLING



40 ulasan:

Jebat2 berkata...

Malaysia tak pernah dijajah tapi sambut merdeka? SELAMA NI UMporn BERTEMPIK BERJAYA MENGHALAU "PENJAJAH" TANPA PERTUMPAHAN DARAH.. APA MAKSUDNYA????
Sama la mcm Dato' Sng (tokey balak sabah) mengaku dimahkamah pergi melancong ke london, tinggal sebilik & melakukan sex dgn Umi Hamilda pada 1998, tetiba 2011 Umi Hamilda buat sumpah laknat tak pernah bersetubuh.
Dey macha... kebodohan rakyat tak la sampai tahap lemban camtu.
Nak tipu pon agak2 la, jangan jadi 3stooges, sanggup menyakitkan diri sendiri semata2 nak bagi penonton ketawa.

p/s/: jgn tiru aksi shitfool.. masukkan botol plastik kat jubor sendiri sebab nak tuduh DSAI. Ternakan umPORN jer percaya citer2 camtu.

Tanpa Nama berkata...

TT, Bila pula kangkung ni jadi sejarawan. Apa bidang kepakaran dia masa dia dilantik jadi profesor di UM dulu. Almaklum sebab dah jadi profesor di UM senanglah dia dapat jawatan yang sama di UPSI. Apa tesis kangkung ni. Kalau tak silap dia tulis mengenai Melayu Saribas di Sarawak. Sebab itulah semua bidang orang lain dia kebas sampai terbabas. Tak tahulah bila kangkung ni dan kangkung2 lain nak sedar diri.

Tanpa Nama berkata...

Sesekali Abang Mat Sabu gegar, berebut kangkung tumbuh kat Malaya nih menunjukkan kebebalan masing2...
Malaysia...Malaysia apalah malangnya negaraku ini...

nakMerdeka berkata...

Prof..jgn bikin kusut lg bley tak?pala bana pe bernaung nih?macam dok bawah ketiak ke?ketiak british ke ketiak mamak?kah..kah..kah

Tanpa Nama berkata...

Per punya bangang prof ni.nasib baik aku blajo xsampai u,klau x aku pun bangang mcm kling kang kong ni.

Tanpa Nama berkata...

Kling tu sekolah kat mana? PhD dia beli kat internet ke? Dia tahu apa dia colonial governor? Mungkin dia dr colon kot?

Tanpa Nama berkata...

setelah click beberapa iklan...

patutlah ramai melayu jadi bangang..
ditipu buku teks sejarah waran coklat tahi anjing tu dulu....
yang benar...
-pathy-

DX berkata...

sekali kena pusing macam tu da.
sekali malaysia x penah kena jajah da.
salah la aku ingat yang umno bagi merdeka da.
ini pangkat profesor universiti mana kasi.

Tanpa Nama berkata...

A PERFECT SURROGATE TO CHAMPION A STUPID RACE! WHAT A NAKBA! NO WONDER THIS IS WHAT A KANG KONG SUPPOSED TO MANIFEST AFTER A SHAMEFUL EPISODE OF AMOK STAMPED BY THE BRITISH! WE SUSPECT TUNKU AND DTK ONN REPRESENTED THE SAME SPECIES OF SUBMISSIVENESS AKA KAKI BODEK! guru sejarah melayu kata jika ingeris tak memerintah-MEMERINTAH!- melayu jadi kominis. CANTIK! SUATU NADA BIOL YG DIAJAR OLEH PENDIDIK SEPERTI KHOO, RAMLAH DAN KLING @ RAKAN!BETAPA HINANYA BANGSA INI BILA MARUAHNYA SANGGUP DIGADAI KPD KALIPAH YG MEBELA DAN DIBELA OLEH PENJAJAH AKA KAUM ASING! SEJARAH MEMBUKTIKAN MELAYU JADI BARUA PD JEPUN, KOMINIS, INGERIS DAN HARI INI, PD KALIPAH PALSU! DEMILAH SESUAP NASI DLM KEPOK SENDIRI YG PENUH DGN PADI! MERDEKA YG DIHAMBURKAN RUPANYA UTK KESINAMBUNGAN LANUN-LANUN SENANG MENGGANAS. UTK BANGSA INI CUMA JANJI RETORIK YG BERDEGAR-DEGAR. SENYAP-SENYAP SIPENAUNG DIJEMPUT KE ISTANA..SENYAP-SENYAP CUKAI DILABA..SENYAP-SENYAP DARAH MELAYU DIHISAP DGN JARUM DR.SAM! HADIAHNYA SEBUAH MERDEKA SYIOK-SYIOK KLING-MENGELINTING MABUK DARI KEDAI TODI KAH KAH KAH."YA, KITALAH BANGSA YG TAK PERNAH DIJAJAH TAPI DINAUNGI!". bermakna itu ingeris mcm abg mafia yg baik hati le dan melayu lak bersedia tadah buntut sbb takut pd kominis. pas tu buat merdeka utk syiok-syiok! woit, silap timing, madey dan mat sembab pun boleh masuk ICU! apa punya biol daa..DEI, BILA TIDAK DIJAJAH APA JADAHNYA MERDEKA????

gmu berkata...

Kah..kah..kah..kah..
Ada kangkong keling
Ada kangkong cina
Kangkong buka kitab sejarah
Buat Melayu pening kepala
Kah..kah..kah..kah..

Tanpa Nama berkata...

Hello...TT..pepagi lg idup aku xpernah gelak KAHKAHKAHKAH cam ni...tapi pagi ni KKAHKAHAKAHAKAHAKAHAKAHAKHAKAKAHKAHAKKAHKHAKHAK....TERBAIK UTK SEORANG KANGKONGGGGGGGGGGGGGGG>>>>>>>>>>>>>

Fitrix berkata...

KAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHAKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHA

X perlu Maharaja Lawak,professor kat U pun blh buat lwk yg blh letupkan perut.

Kalau Tanah Melayu x pernah dijajah dan hanya dinaungi dan dilindungi British,knape Tok Janggut,Tok Gajah,Dato Bahaman bangkit menentang?Menentang pihak yg menjadi penaung dan pelindung kamu.Knape pulak susah pyh berunding mintak kemerdekaan walaupun tidak dijajah tapi hanya dinaungi dan dilindungi?

Atau professor ni ada sakit mental buat kenyataan mcm tu.Hrp ada pihak prihatin yg blh hantar dia ke Tanjung Rambutan

Tanpa Nama berkata...

Malaysia tak pernah dijajah? Prof anak keling ni kena periksa kepala dia dulu. Kalau tak dijajah, kenapa teruk2 kena pi London tandatangani perjanjian kemerdekaan, siap dgn tarikh kemerdekaan sekali. Prof Keling kena belajar dgn Prof anak Khoo nampaknya. Prof anak Khoo suruh mat Sabu belajar sejarah dari dia. Dia tak nak suruh Prof. anak Keling belajar dari dia jugak ka? Prof anak Keling kan bukan pakar sejarah...pakar bahasa melayu mungkin.

sri hartamas

momotarosan berkata...

Jika Malaysia tak pernah dijajah dan komunis cuba menjatuhkan kerajaan Raja-Raja Melayu

1. Sia-sialah hari perisytiharan kemerdekaan negara.
2. Gelaran Bapa Kemerdekaan kepada tunku sudah tidak buleh digunakan
3. Mulai thn depan tiada lagi cuti sempena hari kemerdekaan
4. Hanya DUA negeri berhak cuti pada 31 Ogos setiap tahun iaitu Pulau Pinang dan Melaka
5. Sambutan kemerdekaan selama 54thn hanyalah pembaziran
6. Perlaksanaan undang-undang semenjak dari zaman Kesultanan Melayu Melaka boleh dilaksanakan dan tidak terhad setakat pengecualian yang dinyatakan didalam Perlembagaan Persekutuan.
7. Teori pengasasan perlembagaan sebagai kuasa penjajah terhadap negara sudah boleh dibakul sampahkan.
8. UMNO bukanlah lagi pejuang kemerdekaan seperti yang ditonjolkan
9. Tidak pernah diketahui umum mana-mana serangan komunis kepada kepentingan Raja-Raja Melayu atau sebaliknya ketika tempoh pemberontakan komunis
10. Lagu-lagu kemerdekaan seperti nyayian P. Ramlee dan Sudirman juga patut dihentikan
11. Penyertaan dalam Sukan Komanwel juga patut dihentikan dari sekarang

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

kankong ni tak sedap di masak pun... habis 31 tu apa benda...wakakkakkakkakkakakakaaakkakkakkaakaaaakaakak

mek berkata...

ambo gila jugak.
gila kat blog tukar tiub.
kah kah kah

lenggang, lenggang,
lengang professor kangkong.
kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

http://sejarahnagarakedah.blogspot.com/

Bila sejarah di palsukan sampai kiamat la kerja menipu rakyat

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah kah kah

siot ar tt bagi lagu cmtu kt prof berjiwa rakyat tu..

malaysia mane ade pernah dijajah..dah tentu duu British,belanda,portugis dgn jepun dtg lepak port je sambil mkn nasi beriani je kt tanah melayu ni..

ape la lu ni tt..

kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

wakakakakkakakak.....mcm lahanat klip yg anak joyah tu...

Tanpa Nama berkata...

dah tu tak yah la sambut merdeka... tak payah la nak sanjung pejuang kemerdekaan pasal kita dah memang merdeka, tak perlu la ada pejuang kemerdekaan...

Tanpa Nama berkata...

wakakkakakka........macam lahanat klip anak joyah tu....hahhahahhaha

tsabri berkata...

Harharharhar... apalah nasib pelajar sejarah tanahair! Harharharhar...

Tanpa Nama berkata...

Begitu ke taraf Ilmu Tawarikh seorang yang bergelar Professor.Kalau nak bunuh sesuatu bangsa ,maka bunuhlah sejarahnya.British melalui anak didiknya umno telah lama membunuh sejarah bangsa melayu.Kini roh bangsa yang dibunuh itu telah bangun menuntut kembali haknya...bangun lah anak muda..kerna dalam diri kamu ada roh roh bangsa kamu yang telah dibunuh dahulu.

mohamad berkata...

Pertamanya aku pelik bila dikatakan British sebagai pelindung bukan sebagai penjajah. Prof keling ni nak pinda sejarah. Kalau dah jadi pelindung kenapa pula beri kemerdekaan, yang beri kemerdekaan adalah penjajah. Yang orang melayu ( kecuali orang UMNO ) bermati-matian dalam sejarah perjuangan melayu selama ini sebagaimana dalam buku sejarah tu melawan pelindung merekalah. Tenguk !!! keling ni dah mula nak pesongkan lagi pemikiran melayu. Yang lawan penjajah bukan UMNO, yang sambut peralihan kuasa bila British takut pada kebangkitan rakyat adalah UMNO, british kata beri Merdeka. Maka bapak UMNO ketika itu Tg Abd Rahman dengan gembira mengisytiharkan merdeka. Merdeka epala hotak apa? bukan dia yang berjuang. Dia senang lenang, duduk dalam sangkar emas british. Sebab tu puak-puak UMNO ni dia tak kan rasa nikmat kemerdekaan kerana bukan dia yang berjuang. Dia hanya bersekongkol dengan british menuduh pejuang-pejuang kemerdekaan sebenar itu sebagai pengkhianat, pemberontak, haluan kiri dan kominis. Pejuang-pejuang ni berjuang untuk membebaskan penjajahan bukan sahaja penjajahan negara, tapi pemikiran dan budaya. Mereka kan terus berjuang. Budaya dan cara pemikiran Prof keling dan Ramlah Adam ni masih belum merdeka. Puak-puak prof pembodek ni aku kenal sangat masa aku belajar dulu. Sebab tu lah sekarang ni minda mahasiswa jadi macam minda budak tingkatan 3. Aku mintaklah pembaca sekelian fikir-fikirkan lah antara perkataan PENJAJAH dan PELINDUNG. Sikap ini diwarisi oleh UMNO Barisan Nasional yang memerintah. Buat perjanjian Federalisma, menyatukan negeri-negeri melayu dibawah kesatuan tanah melayu dan akhirnya dikenal Malaysia, atas nama pelindung tapi sebenarnya mereka adalah PENJAJAH. Hasil mahsul dirampas dengan berbagai Akta dan Peratoran. Lepas itu tak pakai lagi peraturan, guna mahkamah, beli hakim, blackmail hakim perasuah. Tenguk apa jadi sekarang ini. Ambil contoh Kelantan dan Terengganu. Apa dibuat dengan hasil minyak diperairan mereka. macam helah dan alasan dibuat untuk menjustifikasikan tindakan mereka merampas hasil mahsul negeri ini. Katanya pelindung tapi mencuri harta rakyat negeri ini tiap-tiap hari. Tanggungjawab untuk membangun negeri dalam perjanjian federalisma di abaikan. Kemana hasil nya? Pembesar-pembesar UMNO yang kenyang. Dari dulu mereka kenyang. Kerja tak banyak tapi hasil lumayan. Siapa pemikir mereka? Tak lain tak bukan ialah puak-puak mamak. Dari dulu sampailah sekarang.

Stupid University berkata...

Kah! Kah! Kah! Profesor kangkung yang dah kongkang! Malaya tak pernah dijajah! Bodohlah Portugis! Bodohlah Belanda! Bodohlah Inggeris! Kalau dah bawa pasukan serta senjata ke Malaya dan berperang habis-habisan hanya untuk menasihati! Kah! Kah! Kah! Kalau dah tak pernah dijajah, mengapa pergi jumpa Queen untuk minta kemerdekaan? Kah! Kah! Kah! Bukankah itu kerja bodoh? Jadi orang putih masih perintah negeri ini ke? Kah! Kah! Kah!

Tanpa Nama berkata...

kangkong bila dah tua, semua orang tak mau camnilah jadinya

Tanpa Nama berkata...

SALAM TT. Hebat Saudara Mohammad Sabu. Kerana satu paragraf dalam ceramahnya di Padang Menora, seluruh negara gempar. Mereka yang menentang pendapatnya telah menunjukkan kehebatan. Hebat dalam kebodohan. Sah mereka pengampu. Tak kiralah mereka prof di U atau ketua pemuda umno atau Timbalan Presiden UMNO.

nilsor berkata...

heheh bro hisham...terbaekkkk!!!!

Monkey berkata...

Katanya lagi, sejak Perjanjian Pangkor ditandatangani pada tahun 1874, tidak pernah tercatat dalam perjanjian itu bahawa negeri akan dijajah, sebaliknya hanya dilindungi atau dinaungi.

OOiiii.....anak Keling banggang. Kalau Siam dahulu meminta ufti (Bunga Emas) daripada Kedah, memanglah betul untuk dilindungi dan dinaungi dari penjajah Burma, Belanda atau British. Tetapi "istilah" British yang lebih bijak dan jauh lebih maju dari golongan Raja-Raja Melayu dan pembesar negeri serta penduduk di gugusan kepulauan Nusantara ini, mereka menggunakan bahasa perundangan penjajahan untuk terus mengelirukan pihak yang dijajah secara sukarela. Ini adalah kerana sikap Raja Gopal di waktu itu yang terlalu menjaga keturunan, dinasti dan tembolok mereka sahaja tanpa menghiraukan masa hadapan anak bangsa. (Rakyat susah mereka tetap senang dan bila rakyat senang mereka lagi...lagi...lagi...lagi...lagi senang). Kalau dengan Tuhan memang kita adalah betul-betul hambaNya, tetapi dengan manusia pun kita mengaku dan seronok menjadi hamba mereka?... ini apa kejadahnya ni?

gabot berkata...

semuo dah jadi gilo galam mesia nie

Tanpa Nama berkata...

Ingatkan Mat Sabo dah kena kepong d bkt kepong. Tiba2 datang kangkong ini buat kongkang, langsung rosak ler plogram UMngok.

Dei buatlah lembaran baru iaitu x mahu berbohong lagi sebab pembohongan2 yang damalkan umngok selama ni tak menguntungkan org melayu.

Dei, ada paham ke klu aku kata melayu akan hilang d dunia jika kita asyik berbohong.

Tanpa Nama berkata...

kalo gitu aku tak heran sangat la... patut la budak2 u sekarang bangang2 belaker.. dengan pensyarah2 sekali bangang rupanya.. tnc bangang, propessor pun bangang2 tak habis2, malah berlapis2 la pulah kebongokannya

.. alahai nasiblah budak2 belajar dalam negara... bodoh berlapis2.. kesian la brader, tader sapa nak respek budak local u... macam kepala pelir jer otaknya.. lendir jer banyak...

tak akan aku hantar anak2 aku belajar local u lagi.. insyaAllah..

tu la pasal banyak sangat tengok drama melayu, filem indon, drama filipin, drama thailand.. jadi bodoh macam kambing... sudah 3 tahun genap aku melarang ahli keluarga aku supaya berhenti menonton apa2 rancangan berbahasa melayu...baik ceramah pagi2..hinggalah filem2 bangang.. baik tengok kartun jepun dan wonderpet lagi realistik dan lebih terpercaya...

khutbah jumaat pun, baik gi tidur jer.. macam sial jer tok2 khatib jadi barua UMNO-BN sekarang.. menjadi semakin benci pulak aku dengar orang bercakap bahasa melayu.. asalkan cakap melayu saja, sumanya nak menipu jer ayat mukaddimah dia.. takkan la aku nak cakap swahili pulak lepas ni.. mi no spik inglisss..

albert magic berkata...

khalid nordin, tamatkanlah perhidmatan zainal keling tu agar student di upsi tak menjadi bangang

Tanpa Nama berkata...

TAK PERNAH DIJAJAH TAPI "DINAUNGI ATAU DILINDUNGI" KAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHKAHKAHKAHKIOK SAMA LA PERKATAAN RASIONALISASI SUBSIDI GANTI KENAIKAN HARGA....WAKAKAKAKAKAKA...SI KELING NI PATUT DIIKAT KAT POKOK LEPAS TU TABUR KERENGGA...MACAM GAMPANG!

Tanpa Nama berkata...

Mr.Carbon says~
Kahkahkahkah...mmg da jelas dan terang...tak perlu sambut merdeka 31 ogos...mane balaci2 pengampu umno ni? Senyap je...pergi mengeram teloo ke? Aku nak tgk ape pulak komen diorg ntuk backing prof yg bangang takdak obat ni...kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Bro TT,

Nasib baik aku tak buat pengkhususan sejarah kat UM dulu, sama ada double major atau single major. Kalau tak malu graduan UM yg belajar dgn pakcik ni. Nak beritahu dia mengajar Antropologi dan Sosiologi di Jab. Antro & sosiologi FSSS UM bersama Prof Rokiah Talib. Bila pulak dia convert jd prof sejarah? Putar alam!!! Sila tanya ex student UM era 80-an dan 90-an. Dr. Abu Hassan Hasbullah mungkin blh explain lebih jelas..

Tanpa Nama berkata...

"Late one night last week the searchlights illuminating the spacious cricket ground of sleepy Kuala Lumpur (pop. 300,000) suddenly went out. Two minutes later, precisely at midnight, the lights flashed on again, and as a crowd of 50,000 voices shouted Merdeka (freedom), the Union Jack slowly fluttered down to be replaced by a red, white and blue flag very like that of the U.S., save that instead of 48 stars it bore the single star and crescent of Islam. After 83 years of British rule, Malaya was an independent nation." MALAYA: A New Nation, Monday, Sept. 09, 1957

Read more: http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,893616,00.html#ixzz1XYfk2yDU

Sulaiman berkata...

Patut le kat perumahan aku orang tak pasang bendera masa 31 Ogos, Tanah Melayu dulu tak pernah dijajah rupanya.....aku tertipu...aku pernah sekali ternampak prof kangkung ni di UPSI, dah pencen Um boleh le cari makan di UPSI

Tanpa Nama berkata...

hai...tak payahlah bahas sampai kahak kering dgn sibangang, sibingung, kangkang dan kangkung sekalian...terima sajalah publik holiday dgn hati terbuka :p :p :p

Tanpa Nama berkata...

halo encik kling, tlg tgk youtube nie....filem negara malaya punya ye, bukan PR yg buat

http://www.youtube.com/watch?v=3dmhUNrGO1g&feature=related