Selasa, 15 November 2011

SIBUK DENGAN MORAL - TAPI EKOR BERGELUMANG TAIK




KENAPA BAYI MELAYU SAHAJA DIBUANG







BAYI LELAKI DITEMUI DIBUANG – meloya

Seorang bayi lelaki yang dipercayai baru dilahirkan, ditemui ditinggalkan di dalam sebuah beg di bawah sebatang pokok di belakang Klinik Kesihatan Alor Setar, di sini hari ini.

Bayi yang masih bertali pusat itu dijumpai seorang wanita yang melalui kawasan tersebut pukul 12 tengah hari, sebelum menyerahkannya kepada Klinik Kesihatan Alor Setar di sini.

Jururawat yang enggan dikenali berkata, ketika ditemui, si kecil tersebut dibalut dengan tuala.

"Bayi itu telah diberi susu dan kami menghubungi polis untuk tindakan lanjut," katanya ketika ditemui di Klinik Kesihatan Alor Setar di sini hari ini.

Pemangku Ketua Polis Daerah Kota Setar, Supritendan Baharom Abu berkata, siasatan polis percaya bayi itu yang berketurunan Melayu baru dilahirkan kira-kira empat jam lalu.

"Bayi tersebut dalam keadaan sihat dan kini menerima rawatan di Hospital Sultanah Bahiyah," katanya sambil memberitahu, kes itu disiasat di bawah Seksyen 307 Kanun Keseksaan.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH


woit...MARI KITA TEKA INI BAYI BANGSA APA?.... kah kah kah..

kah kah kah..IBU DAN AYAH BAYI INI BERAGAMA APA?..... kah kah kah...

kah kah kah... HAIRAN TAK ...KENAPA HANYA BAYI MELAYU YANG DIBUANG?.... kah kah kah..

kah kah kah...APAKAH AWEK CHINA DAN MAMAT CHINA TAK MENGENTOT?..... kah kah kah..

kah kah kah...APAKAH AWEK INDIA DAN MAMAT INDIA TAK BERTOGEL?.... kah kah kah.....

woit...PERSOALAN : KENAPA HANYA BAYI MELAYU?.... kah kah kah..

NOTA:
melayu ini bukan main bising dengan agama
melayau ini bukan main sibuk dengan agama
melayu ini bukan main heboh hal moral
itu ajaran sesat
ini ajaran sesat
hanya melayu saje yang betul yang laian sesat
tak boleh ini
tak boleh itu
ini haram
itu haram


NOTA:
lain kali pakailah kondom
kah kah kah


SILA BERSEDIA BERSIH 3.0

18 ulasan:

Tengku Cik Tengku Jamil berkata...

kes pembuangan bayi adalah bala dari Allah SWT. jangan fikir ia kebejatan moral umat melayu sahaja. kebejatan ini dah lama wujud "mungkin" sejak zaman kesultanan melaka dulu. masa tu mana ada surat beranak, repot kelahiran semua, nama pun boleh tukar-tukar sesuka hati, kemudian zaman dulu (th 60-an) orang sesuka hati bela anak sesiapa pun binkan yang jadi penjaga,masa tu orang tak fikir boleh tak boleh, dah tentu anak tak pernah dibuang kerana sesiapa sahaja boleh ambil dan bela, peraturan menyebabkan masalah ini berlaku.nak bagi kelonggaran macam zaman sebelum perang dulu pun tak boleh, kita kena bertolak dari paksi islam, dasar taqwa, tahu yang hak dan yang batil. tetapi umat melayu memilih yang batil.kes buang bayi melambangkan kerja zina kian berleluasa, di mana-mana, tak kira siapa.ada yang tertutup dari aib dan ada yang terbuka kerana aib. semua ini sudah ditentukan. justeru nak salahkan siapa buang bayi? adakah ini akibat pemerintah kita menggemari video seks, cerita seks dijaja secara leluasa? inilah padahnya apabila pemimpin atasan pun gemar dengan kisah seks, melakukan fitnah, menyemburkan fitnah setiap hari di media arus perdana, akhirnya rakyat pun sama mabuk, mereka pun melampiaskan keserahakan nafsu mereka tanpa "tedeng aling-aling" - maka pembuangan bayi terlalu lumrah. inilah kebejatan umat melayu kontemporari. kesan penggelembungan budaya pop, budaya hedonisme yang melanda melayu, pokok pangkalnya pengawalan diri tak ada, SEKS menjadi agenda. akhirnya adakah semua ini kerana kita yang mulakan?

Tanpa Nama berkata...

aku rasa bangsa lain selain dari melayupun buat juga tapi mereka pakai condo(oopsss....'m' tertinggal sbb teringat lembu2 gemok tinggal di condo one menerung). bangsa2 tu can afford to buy condoms & condos sbb ekonomi mereka kukuh.!!! menteri yg jaga pasal2 kebajikan pun dah naik pening kepala terpaksa tukar career jaga kebajikan lembu2 gemok pula.

hj labu

Tanpa Nama berkata...

Salam bang isham

Aku saja nak share cerita yang lebih kurang hampir dengan persoalan bang. Baru-baru ni aku bersembang dengan kawan aku (lecturer kat sebuah univerisiti di UAE- Dubai). Kawan aku ni orang Arab.

Isunya budaya membaca dan budaya mencari ilmu. Dia kata student dia boleh dikatakan tidak membaca langsung. Kalau dia mengajar, buat power point pun tiga slide saja. satu slide tajuk, kedua isi dan ketiga terima kasih. kalau student nampak 15 slide ka 20 terus komplen...macam2. Kalau bagi buku suruh baca...haram tak baca langsung lepas tu suruh lecturer buat soalan periksa berdasarkan power point. Lepas periksa ja beratur tunggu depan pintu, tanya kenapa dia tak dapat A. Aku tak percaya apa yang dia cakap. Aku tanya lagi pesta buku tak dak ke. Dia kata setiap tahun ada 3 pesta buku yang besar-besar. Tapi orang beli buku cinta, horoskop, ramalan, cerita jin(eh...sama macam malaysiala). Dia kata kalau pi booth buku serius takdak orang langsung. Student dia walaupun arab, tak boleh buat ayat yang gramatis dalam bahasa arab. Buat ayat sekerat.

Aku kata aih...korang kan paham quran. Kan iqra tu suruh baca. Kitaorang ni kotla melayu tak paham bahasa arab. Dia kata we have very critical intelectual problems..tak tau nak buat macamana dah. Keadaan terlalu buruk. tak boleh direverse. Need another 40 years to start again.

So itulah persoalan aku semasa kami sampai di airport. Kita ni orang Islam, sembahyang tunggang terbalik, quran suruh macam-macam, kita ni claim macam-macam tapi kenapa jadi begini.

Ada sesapa nak share pandangan. mengapa hal ini terjadi dan Bagaimana nak buat.

Tanpa Nama berkata...

1) condom mahal tak mampu...
2)pakai condom tapi terlucut...

Tanpa Nama berkata...

Banyak salah faham tentang Islam sejak dulu lagi

Utk kajian lanjut si baca blog

http://doktrinisasi.blogspot.com

Boleh bahas macam2 tentang agama/teologi disitu

Sama2 belajar...

don't worry hujah2 takkan didelete...

insyaAllah...

Tanpa Nama berkata...

hukum hudud la jawabnya,bila hukum hudud d laksanakan inshaallah tiada kes2 buang bayi dan kes2 letupkan c4

James Iha berkata...

kahkahkah..melayu pancut kuat..

Tanpa Nama berkata...

bila hukum hudud d laksanakan,inshaallah tiada rogol bawah umur,tiada rogol amah,tiada meraba ponggong wanita,tiada buang bayi,paling dahsyat d bom dgn c4

JAIS PENYIBUK PENGINTAI berkata...

Kaum lain pun buang bayi juga tetapi mereka buang bayi itu bersama kondom semasa bayi itu masih sperma lagi. Jadi mereka tidaklah sekejam kaum Melayu yang buang bayi 9 bulan selepas seks.

KAHKAHAKAHKAHAKAHAKAH

Di Malaysia, hanya kaum Melayu yang membuang bayi adalah disebabkan oleh orang-orang munafik macam Tan Sri Krishna Harrusani & JAIS yang suka sangat jaga tepi kain orang lain. Kerana takut ditangkap & diseksa oleh JAIS & Tan Sri Dewi Harussani, maka bayi dibuang.

Bagaimana JAIS boleh tahu ada orang yang berkhalwat?

Sebab ada orang yang bagi tips.

Jadi sebelum melakukan hubungan seks, ramai kaum Melayu yang takut nak beli kondom di 711 sebab takut kena tangkap basah oleh JAIS kerana mungkin cashier kat 711 yang bagi tips kepada JAIS.

Jadi terpaksalah kaum Melayu melakukan hubungan seks tanpa kondom. Bayi dibuang 9 bulan selepas hubungan seks bukan macam kaum lain yang membuang bayi bersama dengan kondom.

Jadi salah siapa?

Salah JAIS, JAKIM, & Tan Sri Maniam Harussani.

Tanpa Nama berkata...

Ramai orang Islam sudah begitu selesa dengan kehidupan duniawi, dengan hidup meterialistik, sehingga mereka “terlalu cinta kepada dunia dan takut kepada mati” seperti yang dimaksudkan dalam satu hadis. Sehingga mereka terlalu lalai, dan mereka tidak mengkaji sedalam-dalam ilmu, apa jua bentuk ilmu yang dapat membina aqidah dan dapat menepis serangan kaum kuffar. Ramai yang tidak tahu, apa yang berlaku sekarang adalah perbuatan tangan-tangan di belakang tabir yang menggunakan Anwar sebagai “front”. Jadi yang benar-benar menggerakkan segala agenda anti-Islam adalah kaum kuffar yang berselindung di sebalik peliwat bernama Anwar. Ramai orang yang terpelajar tidak sampai ke tahap ilmu yang sejalan dengan Islam, dan dengan konsep-konsep kuffar, kaum terpelajar juga telah dipesongkan aqidah mereka melalui teori-teori yang salah.

Berbalik kepada penyusupan gerakan intelligence kuffar, ramai yang tidak tahu bahawa kaum kuffar menyediakan pelbagai platform bagi menjatuhkan Islam melalui orang-orang Islam sendiri, iaitu mereka yang telah dididik oleh intelligentsia kuffar. Apa yang terjadi adalah kaum kuffar akan menggunakan tokoh-tokoh (Islam) anjuran mereka untuk menyalurkan bahan-bahan penulisan yang disediakan oleh profesor-profesor intelligentsia kuffar, dan “tokoh-tokoh” (mereka yang dijulang tinggi melangit oleh institusi kuffar) akan digunakan sebagai tokoh-tokoh yang empunya karya-karya penulisan tersebut, PADAHAL TOKOH-TOKOH INI TIDAK MENULIS SEBARANG SEPATAH PERKATAAN! Inilah yang terjadi kepada Salman Rushdie, seorang penyeludup senjata yang dijadikan sebagai hero karyawan oleh intelligence Barat yang konnonya Salman Rushdie menulis buku THE SATANIC VERSES! Kerja-kerja ini adalah kerja setiausaha-setiausaha (well trained agents) di institusi-institusi PENERBITAN (publishers) yang sebenarnya adalah “front” bagi intelligence Barat termasuk MI6, CIA dan sebagainya. Begitu juga dengan Dr Rashad Khalifa yang digunakan untuk memperkenalkan MIRACLE OF 19 yang telah menolak dua ayat Qur’an (9:128-129) sebagai TIDAK BETUL semata-mata tidak menepati teori 19 ini. We all know too well that Surah 19 is the Surah Maryam! See the agenda? And we all know too well that the number 19 in sacred to the Bahais! Now you see? Anwar Ibrahim merupakan seorang “tokoh” yang sama kelas dengan tokoh-tokoh yang dijelmakan oleh intelligence Barat, dan bagi Anwar, dia telah dipergunakan oleh MI6, CIA dan Jesuits. NGO-NGO ini merupakan “front” organizations bagi angensi intelligence kaum kuffar! Dan antara agenda Anwar termasuk regime-change, LGBT, liberalism dan Dawn of A New Day.

dukun berkata...

melayu masih ketinggalan dalam teknik teknik yang penting

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama 2.51ptg....Dari gaya penulisan kau, aku tahu kau adalah salah sorang dari Ulamak Umno....betul tak?...Ulamak Umno ni hanya nampak kuman diseberang laut...tetapi gajah didepan mata tak mahu tengok (bukan tak nampak...)Kau menuduh Anwar peliwat...kau tahu apa hukumnya menuduh tanpa bukti yang kukuh?..Janganlah nak mengatakan orang...Umno lah yang sebenarnya menjahanamkam ugama Islam diMalaysia ini....Kenapa Ulamak Umno membisu tentang hukum hudud?...Kalaulah dikatakan hudud yang hendak dijalankan diKelantan itu Hudud PAS...kenapa ulamak Umno tidak membuat Hudud Umno?....Nasihat aku untuk kau tanpa nama 2.51ptg...sudah-sudahlah tu....janganlah jadi ANJING UMNO...yang hanya mengikut kata tuannya....lebih baik jadi LEMBU UMNO....dapat duduk kat condo...kahkahkah

Silap Kona berkata...

Kena salahkan kerajaan sebab jual kondom saiz besar. Buat apa beli, kalau pakai pun boleh terlucut kat dalam, susah tu. Hahahaha... orang melayu batang kecik tapi jual kondom saiz org putih. kah kah me no spik inglis lah!

takdenyer mat 7-11 nak bagi-bagi tips pulak. jangan nak merapu! Kah kah kah

Tapi saiz kondom ni pulak satu hal. kalau dia tulis S/M/L/XL... pastu kita beli saiz S, minah cashier tu pulak kata "abang amik saiz S? eeee cutenya!" kah kah kah pasal tu la org melayu tak pakai kondom.

Silap Kona berkata...

kecik-kecik pun koreh

Din Kantoi berkata...

Woi bodoh bodoh yang suggest kena ada Hukum hudud elakkan bayi dibuang pikirlah sendiri, pakai otak sikit...yang bukan Islam ni adeker hukum hudud??? kenapa dia orang tak der pun buang bayi???

Simple jer..Melayu tak attend kelas moral..time tu dia orang masuk pi kelas agama !! kesimpulanya kelas moral orang kafir lagi baik daripada kelas agama kita..

Tanpa Nama berkata...

SEmua yg bagi komen kt sini sumer nyer bangangggggg tahap tapirrrrr..bodoh cam babi...sbenarnya media yg sial lahanat sajer buat cerita bayi kene buang..sepatut nyer takyah cerita la pasal bayi kene buang ke ape ke..buat senyap dh la..takde org tau..bodoh cam anjing la..klu tak heboh org tak tau pun bayi tu melayu ke cina ke keling ke...bodoh nyer media..bangang cam babi..!!!....pptuiiii..!!

Silap Kona berkata...

komen yg paling bangang antara komen-komen yang bangang. Hahaha media memangla kerja melaporkan yang berlaku (disamping promosi nk cari makan). Kah kah kah

hafszach berkata...

Bro... Kalau dalam bahasa di kepulauan melayu ni org tak panggil kondom lah Bro TT org panggil SARKON yang bermaksud SARung KONtol... Kontol tu dalam bahasa jawa maksudnya peler lerr hehehe...!!!

Apa punya SARKON lah lu ni bro TT...
Kan BUNYI sARKON tu lebih sopan..

Daripada Kondom

From : Umngok Apco ( FB )