Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 30 April 2012

SATU AMARAN KEPADA PENGERUSI SPR DAN TIMBALAN SPR - BERAMBUS!




KOMENTAR TUKAR TIUB

pengerusi spr dan timbalannya
tidak ada pilihan
meliankan berundur
melainkan letak jawatan

mereka tidak dipercayai oleh orang ramai
mereka tidak di yakin sebagai ketua spr
mereka tidak boleh dipercayai akan berlaku adil

salah satu daru tuntutan bersih ialah
semua pegawai tinggi spr letak jatawan
terutama pengerusi dan timbalannya

mereka berdua ini tekah dibuktikan sebagai
ahli united Malays National Organisation

mereka bukan pengadil yang adil

baru sekarang kita sedar
mengapa pelbagai undang undang di wujudkan
undang undang baru bertujuan untuk memastikan
united malays national organisation menang

baru sekarang kita sedar
kenapa spr tidak mahu lupuskan pengundi hantu

baru sekarang kita sedar
kenapa spr tidak mahu gunkan dakwat kekal

baru sekarang kita sedar
kenapa spr tak beri pekerja parti pereksa kad pengenalan

baru sekarang kita sedar
kenapa spr tak mahu panjangkan masa berkempen

rupa-rupanya pengerusi spr
dan timbalan pengerusi spr
ialah ahli united malays national organisation


NOTA:
untuk piliharaya yang adil
dua malaoan ini wajib beramboos
ini satu amaran!



MASANYA TELAH SAMPAI-BERAMBUSLAH





PAS BERI 30 HARI PENGERUSI SPR , TIMBALAN LETAK JAWATAN
- minsider

KUALA LUMPUR, 30 April — PAS memberi masa 30 hari untuk Pengerusi dan Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) untuk meletakkan jawatan selepas terdedah keahlian mereka dengan Umno.

“Kita beri notis 30 hari untuk kedua-duanya meletakkan jawatan. Sewajarnya mereka tidak non-partisan, kerana mereka merupakan ‘pengadil’ dalam sesebuah pilihan raya,” tegas Penolong Setiausaha Agung PAS, Dr. Syed Azman Syed Ahmad Nawawi semalam.

Harakahdaily melapurakn beliau berkata demikian sebagai mengulas terbongkarnya identiti Pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof, dan timbalannya, Datuk Wan Ahmad bin Wan Omar yang merupakan ahli Umno.

Katanya, sebagai seorang ‘pengadil’, adalah tidak adil baginya memihak kepada mana-mana ‘pemain’.”Sama macam bola sepak. Kalau Manchester United lawan Manchester City, mana boleh pengadil dari Manchester United. Mana boleh Selangor lawan Kelantan, pengadilnya Selangor. Teruklah Kelantan,” kata beliau.

INI INDUSTRI - DEMO TOURISM





nota:
satu industri baru
dipanggil industri
pelancungan demo

amat lumayan
sewa bas
sewa hotel
beli tiket keretapi
ujung minggu di kuala lumpur
meriah dan gah!

12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kahkahkah...satu cadangan menarik bro tt..utk makluman tuan/puan sebenarnya penjahat ekonomi org melayu adalah UMNO bangsat.dahulu gua igt ada seorg vvip(very2 idiot person) UMNO datang tempat gua,lalu dikerahnya pjbt kesihatan agar memeriksa setiap kedai makan.yg bestnya hampir 20 kedai yg ada semuanya diarahkan tutup selama 2 minggu atas alasan kotor.parti kebangsatan umno ini harus diKUBURkan jika mau org melayu dapat bersaing dgn kaum2 lain di malaysia. UMNO = PENGKHIANAT MELAYU/MALAYSIA

kalbun UMNO berkata...

bukan lagi lawan UMNO,
bukan lagi tumbangkan BN,
bukan lagi menanti pilihanraya,
bukan lagi masa untuk ceramah,
mari kita fikirkan!
bagaimana nak halau,
dua malaon dari SPR,
aziz dan omar.

Stupid University berkata...

Bro TT, selepas nie gua cadangkan adakan flash mob di setiap majlis yang diadakan oleh gerombolan. Biar mereka selalu kena berjaga-jaga. Kalau mereka boleh hantar hantu dalam perhimpunan Bersih mengapa kita tidak boleh? Biar mereka malu. Ikutlah strategi peperangan Sun Tzu. Biar mereka senantiasa berjaga sampai mereka keletihan. Kita tidak boleh bergantung pada perhimpunan Bersih yang mereka boleh sabotaj. Inilah masanya untuk kita bertindakbalas menggunakan metod yang sama.

Tanpa Nama berkata...

Tukar Tiub….
Kita sebagai peserta memang memahami tujuan utama perhimpunan Bersih 3.0 adalah untuk membersihkan kekotoran yang ada dalam SPR yang bakal jadi pengadil dalam pilihanraya ke 13 nanti. Perhimpunan sudah selesai. Kini giliran editor tv3 mula menyerang Bersih 3.0 dengan memutarbelitkan fakta menjadi auta. Rakyat dikampong dan Bandar yang jauh dari Kuala Lumpur terpinga-pinga mendengar berita separuh benar mengenai pelbagai kejadian cemas dalam perhimpunan tersebut.

Ada juga penulis blog jadi keliru dan malu kerana terdapat tuduhan kononnya tercetusnya pertembungan antara peserta dengan polis berpunca dari arahan orang politik ? Sehingga mereka jadi fobia dan tidak mahu terlibat dalam perhimpunan seperti itu lagi. Kesian.

TS Muhyiddin pula muka tv mengambil kesempatan membuat kenyataan bahawa Ambiga sebagai penganjur harus menghadapi tindakan undang-undang kerana menyebabkan kerosakan harta benda dan mencederakan anggota polis.

Kita percaya Ambiga tidak akan lepas tanggungjawabnya sebab dia adalah salah seorang penganjur utama. Walaupun begitu Ambiga sejak awal lagi telah berkata perhimpunan Bersih 3.0 tidak akan melanggar peraturan dan undang-undang yang telah ditetapkan oleh mahkamah. Siapa yang memulakannya sedangkan dalam perhimpunan itu bercampor baur antara peserta tulen dengan pengkhianat ?

Ada rakaman video menunjukkan kononnya ketua umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim dan timbalan presiden Azmin Ali telah memberi isyarat antara satu sama lain bagi melakukan melakukan provokasi supaya peserta memasuki kawasan Dataran Merdeka. Rakaman itu telah diulang-ulang untuk memburukkan bukan saja pada Anuar Ibrahim malah melibatkan semua peserta yang berhimpun.

Boleh kah isyarat tangan sesama mereka itu dijadikan sebagai bukti provokasi ? Kalau pun dakwaan itu benar dan saheh bahawa Anwar dan Azmin telah menghasut peserta melanggar halangan, sepatutnya polis tangkap Anwar, Azmin dan orang menceroboh kawasan Dataran Merdeka yang telah diwartakan sebagai larangan. Lagi pula Anuar dan Azmin hanyalah peserta Bersih 3.0, bukan penganjur atau ketua peserta.

Tapi mengapa polis lakukan juga keganasan diluar kawasan larangan itu sehingga ada yang cedera parah ? Tidakkah tindakan polis itu menggambarkan bahawa mereka juga mempunya agenda tersembunyi ?.

TS Muhyiddin tidak boleh serah begitu saja kepada pihak polis supaya tindakan boleh diambil seolah-olah hanya peserta demostran saja yang bersalah sedangkan Dewan Pemuda PAS Selangor mendakwa mempunyai bukti video dan gambar menunjukkan keganasa polis dalam menangani peserta perhimpunan BERSIH 3.0 yang bukan berada di Dataran Merdeka. Mereka bersedia untuk mengambil tindakan susulan ke atas kerajaan dan anggota polis berkenaan berdasarkan bukti berkenaan.

Pekara ini kalau nak dipanjangkan perlu disiasat secara terperinci demi mencari kebenarannya. Agar orang yang bertanggongjawab melakukan provokasi dan keganasan ditangkap dan didakwa dimahkamah tanpa condong melindungi mana-mana pihak yang bersalah.

Kita berharap agar jangan perbodohkan rakyat seperti menyiasat kes NFCorp sedangkan TS Muhyiddin juga terlibat sama dalam meluluskan projek lembu itu pada suami Sharizat.

Apa kelayakan siasat diri sendiri kemudian kata saya memang bersalah dan mesti dihukum... Boleh pakai ke cara ini ?

Tanpa Nama berkata...

Kenapa Ahli BAR Council yang berpihak kepada pembangkang tak disuroh berhenti.

Tanpa Nama berkata...

betul2 memmalukan....
nampak jelas menipu...
berambus-rambus si sial....
kah...kah...kah....
buat kerja pukimak.....

kampong lad berkata...

depa dua ekoq ni samada ahli umno atau tidak kena ikut skrip (pelakon). yg wajib kena tukaq ialah 'pengarah' & 'skrip'. pengerusi lepas2 pun ikut benda tu jugak. eliminate the source (punca terjadinya huruhara la ni)

Pro_Pembaharuan berkata...

ah jangan layan UMNO dan pendokong2nya... kita buat bersih 4.0 bulan depan pulaaaaaaaaaaa!!!!

BERSIH 4.0 26/05/12!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

ini orang resign...kau org fikir sapa yg akan ganti???

kong kali kong!!!

2 x 5!!!

5 x 2!!!

pi mai pi mai tang tu jugak...

kalo org bodoh, kena tipu dgn org pandai, aku tak kisah....

sekrg!!! org pandai2, kena tipu dgn org bodoh sokmo!!!

berdoa pada ALLAH SWT supaya aku sempat tengok kejahilan dapat ditumbangkan...

ALLAH SWT akan menolong org yg teraniaya....

jerat ular berkata...

barua dua ekor kimak ni. tetiba je ular kerala sokong dua ekor bangsat ni. hai ada apa apa ke? ular tu nak tumpang lalu pungkok dua barua ni kot.

Tanpa Nama berkata...

padang...Bangkai Nangoi punyo...pengadil org dio...bosa gol post dio ngam2 ngan dio...gol post pakatan bosa menaro KLCC..kito agak2 sapo yang monang???????...mesti BN babi kannnnn...

sizzly7761 berkata...

Moga 2 pengkhianat ini diturunkan bala atas kerja menipu.pulaukan 2 berok matyeh spr ni bila mereka bersara kelak! Jenis tua kutuk yg tidak bermaruah dan jahat!!