Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 30 April 2012

YA AMPOOOON BER ULAT JUBUR TUNKU





JANGAN TIPU PILIHANRAYA








PROJEK BODOHKAN MELAYU

orang-orang melayu/islam amat-amat-amat perlukan raja-raja kerana raja-raja melayu ada lah jelmaan tuhan di muka bumi....hehehe
By Anonymous on SILA JANGAN BODOHKAN ORANG MELAYU LAGI! on 4/30/12


PROJEK BANGANGKAN MELAYU

Sejarah membuktikan bagaimana sikap raja melaYU ketika tanah melayu dijajah.Berapa titik peluh atau darah raja melayu yg di agung-agung ini menitis ke bumi utk mempertahankan rakyat dan negri??!!!?? MALAH dari dulu LAGI banyak sgt gambaran negatif tentang raja melayu.

Kita ihat di dalam kisah sultan mahmud mangkat dijulang bagaimana raja begitu kejam menghukum rakyat sesuka hati.Hanya sebab yg tidak munasabah manusia diperlakukan sesuka hati sebab ada kuasa.begitu juga dgn kisah hang tuah,bagaimna raja yg bernafsu gila memper alatkan melayu tuah yg handal tapi bodoh.Juga menghukum membunuh sesuka hati.Dalam musang berjanggut pula kita ada raja yg boleh di jadikan KUDA tunggangan

BNYAK lagi kisah raja yg kejam,zalim serta perbuatan yg tak masuk akal.Tetapi hairan sehinnga hari ini melayu masih mahukan raja walaupun melayu tahu akan tidak ada kebaikan langsung raja kepada melayu.Memperhambakan rakyat dan menghukum sesuka hati.Atau mungkin rakyat masih takut dengan kuasa raja yg boleh buat apa sahaja? Atau melayu masih termakan dengan propaganda orang dulu-dulu dan masih takut dengan daulat raja?

Atau Melayu masih berjiwa hamba hinnga kini kerana sejak dulu lagi telah di ugut,di bunuh,diseksa atau di tangkap jika tak taat kpd raja?Kenapa raja melayu mesti kebal dari undang2?Melayu mengagung kan raja kerana raja memayung rakyat jelata atau terpaksa memuliakan raja atas sebab terpaksa kerana takut dengan kekejaman mereka......................................................................................ADA JUGA ORG TUA2 KATA YG MELAYU MESTI ADA RAJA KERANA JIKA TAKDER RAJA MELAYU TAK ADA YG JAGA KEPENTINGAN MELAYU.MELAYU AKAN MEREMPAT,DITINDAS,DIJAJAH DAN MACAM2 LAGI LAH PENGANIAYAAN YG BOLEH BERLAKU KEPADA MELAYU ANDAINYA MELAYU TAK BERAJA.

Hakikatnya apa yg kita lihat hari ini melayu tunggang-langgang dan haru-biru walaupu raja melayu bertukar bersilih ganti.Mana raja yg membela melayu?Masalah dadah,sosial,hak asasi,buang anak malah melayu ketingglan dalam serba-serbi.Mana raja melayu? Tanah melayu? Tanah,hutan balak,emas,tanah tinggi,pulau dan apa saja habis tergadai kepada TAUKEH KAYA BUKAN MELAYU!!.................................................................................................................
By rakyatbiasa76 on SILA JANGAN BODOHKAN ORANG MELAYU LAGI! on 4/30/12
Publish | Spam | Delete


hanya radio bangsar utama berani langgar:



13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

polis menyamar sebagai peserta bersih 3.0 adalah benar. perancangan jahat macam yahudi dibuat awal bagi menunjukkan bersih 3.0 ganggu ketenteraman awam. jangkaan 2,000 orang polis jadi demostran bersih kemudian rancangan buat kacau bilau. kalau tak kacau bilau bersih akan berjaya di mata pandangan rakyat malaysia. ini rancangan sebenar dicanang oleh yahudi malaysia kepada rakyat malaysia. saudara tt sila maklum kepada semua berita ini.

mat din berkata...

Raja kat malaysia ni kebanyakan bodoh

Sudin berkata...

Dah berbuih-buih mulut.....!

Soalan tak berjawab.
Kemana kome menghilang ketika Jepun masuk Malaya...??????????
Bayangan Tuhan...?
Patut le tak tinggal bayang kejor dek Jepun....!!!!!!
Kah,kah,kah....aje ngancuk mak..!!!

NoManNoCry berkata...

...DAN NAK TAMBAH LAGI, ADA RAJA MELAYU DI SEBUAH NEGERI ANTAH-BERANTAH "MELAHIRKAN" ZURIAT BUKAN-MELAYU, "TENGKU WONG"....KAH, KAH, KAH

P.S. - IBRAHIM ALI YANG MELAYU PUN JADI KATAK...KAH,KAH,KAH

NoManNoCry berkata...

...dan nak tambah lagi, PADA SATU KETIKA DULU (MUNGKIN SAMPAI LA NI), RAJA2 MELAYU TELAH "DI LIWAT" / "KENA KENCING" OLEH PANDI KUTTY MAMAK KERALA...TEMPIAS KAT MATA RAJA KATAK YANG PERKASA SAMPAI TAK BOLEH KENAL KELING KARAM DENGAN MELAYU,,,KAH,KAH,KAH

rohaniah noor berkata...

apa kerja raja? berbaloi ke kita tanggung perbelanjaan dia, renovate istana dia?

kampong lad berkata...

bersih adalah offspring dari spr (punca). kalau spr tak kongkalikong, bersih tak ujud.

the neutralist berkata...

republik adalah satu idea yang baik tetapi adakah rakyat malaysia terutamanya orang melayu dapat menerimanya rasanya 100 tahun lagi belum tentu orang melayu sanggup membuang raja dan menubuhkan republik

rajahgopal sialan berkata...

rajah gopal minum brandy konkek free bulan puasa keluar negeri supaya boleh makan siang hari macam yg dah kojol tinggal bini muda tu. yg nak bunuh peguam bapak dia pun ada. cukai tak bayar. tengok england ratu pun bayar cukai. malaysia ada 9 setan makan free tak kerja tak bayar cukai rembat projek pulak mcm gamuda. mana melayu nak hidup????

Tanpa Nama berkata...

bayangan tuhan???? PORRRRRRRRRRAH!!!!!!!

sizzly7761 berkata...

Raja gopal ni ada pun tak menambah,takda pun tak berkurang. Hidup gua macam ni juga, kais pagi makan petang. Kais malam makan pagi.kalau setakat umumkan puasa dan raya je semua boleh jadi raja gopal!malangnya aku jadi bangsa melayu makan taik rasuah ni!

Tanpa Nama berkata...

Saya ingat masa saya bersekolah dalam tahun 1980an dulu cik gu saya selalau bergurau "berulat kepala tuanku"

norman berkata...

ceh..aku tak perlukan raja dan sultan kat negara ni..aku peduli apa. Klu boleh hapuskan sistem beraja untuk menjimatkan duit negara.
aku sokong penubuhan "REPUBLIC OF MALAYA"