Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 17 Mei 2012

TULISAN TUKAR TIUB DALAM YAHOO









DURIAN RUNTUH JADI TEMPOYAK
- yahoo.com.my

Projek memberi duit dari kerajaan Barisan Nasional telah dan sedang berjalan lancar. Ketika sekolah baru dibuka awal tahun ini ibu, ayah dan anak telah diberi 200 ringgit untuk membeli buku. Ini diikuti dengan pemberian 500 ringgit untuk keluarga yang berpendapatan dibawah 3000 ringgit sebulan. Ini 'sedekah jariah' yang tidak berulang.

Orang ramai sedia maklum bahawa tahun ini ialah tahun pilihan raya. Justeru, duit ini juga adalah duit untuk membeli sokongan mereka. Kesampaian duit-duit ini menjadikan orang ramai dan para pengundi sedar tentang hikmah PRU12 yang lalu.

Akibat dari melesetnya sokongan orang ramai terhadap Barisan Nasional dan United Malays National Organisation, maka duit ringgit ini mula menyusur masuk. Para pengundi tahu bahawa dengan tindakan mereka menafikan Barisan Nasional kuasa dua pertiga dalam Parlimen, maka ' duit sogok' ini mula mencurah datang.

baca seterusnya:

http://my.news.yahoo.com/blogs/yahoo-malaysia-newsroom/durian-runtuh-jadi-tempoyak-040931734.html


http://www.radiobangsarutama.blogspot.com/

http://www.radiobangsarutama.blogspot.com/




1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

dasar ekon baru DEB semacam ada manipulasi agar melayu jgn begitu senang. jika senang tak laku la sogokan wang politik mereka hari ini.

tapi melayu yg bijak tibai je namun undi mereka tak. baru betul haram jadahnya!!!!

tuan, jika dihitung bukan sebanyak itu ganjarannya. bayangkan nilai pa wau qaf ya artis rm 1 juta!!!!
bayangkan belanja freeloader kerja apa pun tarak. bayangkan kekayaan mereka yg melampau hingga tempolok tak mampu nak disumbat-mumbat lagi dah!!

ITU SEMUA HASIL DRP WANG RAKYAT!!!hasil titik peluh nenek moyang. hasil rezeki emas hitam anugerah Allah. hasil perajurit tempang melindungi reta mereka. hasil ibu tunggal jual bodi, hasil ayah jadi kuli batak. hasil kakak jaga jamban....

memang anda layak mendapatkannya!malah sepatutnya lebih dari itu!! yg tukang beri tu pulak tak payah lah nak mencanang-canang mcm jual surat khabar lama.

mereka ni jika nak harapkan gaji gaji menteri pun belum lagi mampu beli rm2 juta, eh rm24 juta cincin dlm 2-3 tahun memerintah. bila anda biarkan mereka menabur wang begitu juga la mereka membelanjakan duit rakyat...kes toyo had shown u good example.kes lembu lagi glaring!!!

tak terbayangkan betapa menggelegak darah rakyat perancis nengok raja dan elitnya menyundal dgn menyondol wang rakyat.

darah melayu ni cukup setakat amok dgn anak ayam dan duduk bantah kat longkang je. cheh!!! yg regimennya lak tunjuk bontot berkurap...yinna dei???lu tahu ka sapa dapat malu???

tak terbayangkan sebagaimana dijanjikan utk lembu betina selak kainnya kah kah kah. kesian umno dapat eee poyo lagi membebankan nasib ketuanan melayu..

ps. selagi melayu tdk sedar menjana kebebasan minda dan keadilan sosialnya duduklah dlm kepok mentedarah by-product bak ayam togel, botak, telanjang dan lapar. durian runtuh yg ditabur adalah sisa dan keladak dari bkt kenny dan istana...kah kah kah