.

Rabu, 14 September 2016

BANI MELAYU





BANI MELAYU
Apa yg gua nampak, bani Melayu ni hanya suka 2 perkara. Senang saja kategorinya. 

1. Golongan suka giler budaya Hedonism. Terutama bawah 50an. Ada yg atas 50an. Tak ramai. Tua2 kutuk ni, walau x ramai, tapi ramai giler jugak kalo pegi bilang. 

2. Golongan suka dan stim beribadat utk akhirat. Gua bukan bermasalah dgn stim beribadat. Tetapi mentaliti golongan stim beribadat ini, sama mcm stim dadah, menganggap siksaan dunia satu ibadah menuju akhirat. Kesusahan yg wajib diterima serta membuahkan pahala bergunung ganang berlipat kali ganda tak henti2. 

Kedua2 golongan ini mencecah belasan juta dari 17-18 juta umat melayu yg ada. Sebati dgn hedonism ini sudah cukup membuatkan mereka sayang dgn UMNO. Bayangkan PR atau PH ambilalih kekuasaan Malaysia, hidup Melayu menjadi gelap gulita. Tiada Astro, tiada RTM, tiada TV3, TV9 menyebabkan Melayu hidup dlm kebingungan. Mereka bersyukur sangat2 dgn media hiburan ini. Malah tidak keterlaluan, inilah sistem TV hiburan adalah tuhan kpd melayu on INI DIA MAKNA JADONG
Anonymous
on 9/12/16





-----------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ak tengok sejak dua menjak bani melayu berkiblatkn arab saudi, semua dah berubah... bani nie tak tau ka; bin ladin, bin saud nie kiblat dia kuasa, kemewahan dan kesesatan... lg bes org agama pun kena kapoooor juga...

Tanpa Nama berkata...

Kalau nak tahu macam mana nak jadi lebih melayu dari bangsa melayu dan lebih Islam dari penganut Islam yang lain ialah bila ada penyanggak dan penyamun merompak depan mata, buatlah seperti tidak nampak dan tidak peduli.Berikan sokongan kepada penyamun & penyanggak untuk dapatkan dedak.

Alla tambam berkata...

Melayu dalam dunia ni kalau ada benda ni dia jadi bahalol
1. Ada beras anunya jadi keras...cukup le!!!
2. Orang melayu kejar benda ni...duit dan burit